• Limba

Vad heter er kyrka?

Hejhej alla bröllopsplanerare!

I den här tråden tänkte jag att vi kan dela med oss av våra erfarenheter och val av KYRKA.

1:   Vilken kyrka ska ni gifa er i?

2:   Var i Sverige ligger den?

3:   Varför valde ni just denna?

Det vore väldigt trevligt om ni ville ge en beskrivning av kyrkan. 
    Lägg gärna upp bilder!

{#emotions_dlg.flower}
  • Svar på tråden Vad heter er kyrka?
  • Limba
    TheD skrev 2013-01-14 00:21:15 följande:
    Vi gifte oss i Vika Kyrka för att den är vit och det ligger i ett lugnt område :) Byborna kom och tog kort haha

Haha va roligt! Jättefin ingång med pelarna Solig
  • TheD
    Limba skrev 2013-01-14 00:27:11 följande:
    Haha va roligt! Jättefin ingång med pelarna Solig
    Vi stannade till på Cafét för att gå på toa innan vigseln och då passade folk på att slänga upp mobiler och kameror för att ta kort. Det var lite kul. Ingen av oss kommer därifrån men deras glädje var det ingen skillnad på :)
  • filibustern
    majjja skrev 2013-01-13 21:26:34 följande:
    Olaus Petri kyrka i Örebro

Den valde vi framförallt då min sambo väldigt gärna vill bli vigd där och jag är benägen att hålla med om att den är otroligt fin invändigt. Ljus och vacker med små blomstermönster målade i taket, men ändå pampig och ger verkligen en känsla av andakt, sådär som det kan göra när man kliver in i en väldigt gammal byggnad/rum. Det är nästan så man kan känna historiens vingslag.
    Min historieintresserade sambo berättade att den tydligen ska vara ovanlig då det är en korskyrka med tornet mitt i korset. Och med den infon tänkte jag att han måste ju säkerligen verkligen vilja gifta sig där, som läst på så mycket om kyrkan :) 

WOW!!! otroligt vacker!! min karl skulle älska den där
  • Principisessan

Ja visst är den fantastiskt fin. Och vilja fina kyrkor ni andra gifter er i :) det här är verkligen en kul tråd. Älskar att se hur alla anda ska göra och vart ni ska gifta er.

• stormhelen
    majjja skrev 2013-01-14 20:20:27 följande:
    Ja visst är den fantastiskt fin. Och vilja fina kyrkor ni andra gifter er i :) det här är verkligen en kul tråd. Älskar att se hur alla anda ska göra och vart ni ska gifta er.

åller med till 100%

Detta är en super kul tråd. Det är så roligt att folk delar ed sig av vad de ska göra, och det är roligt att få en bild av hur omgivningarna kommer att se ut på våra speciella dagar. Solig

• Limba
    majjja skrev 2013-01-14 20:20:27 följande:
    stormhelen skrev 2013-01-14 21:44:07 följande:

åller med till 100%

Detta är en super kul tråd. Det är så roligt att folk delar ed sig av vad de ska göra, och det är roligt att få en bild av hur omgivningarna kommer att se ut på våra speciella dagar. Solig

Solig{#emotions_dlg.flower}Va roligt att det är fler som gillar detta! {#emotions_dlg.flower}Solig
    Jag är jätteglad över att ni alla delar med er, det är så givande att se allas fina kyrkor!
    Blir väldigt inspirerad och lite rörd faktiskt, blir så verkligt.
    Kanonroligt, tack och kör på! 
  • mammassnosa

Vi ska gifta oss i Enskede kyrka. Ligger i Stockholm.

Vi valde den dels för att vi bor där men också för att mina föräldrar gifte sig där och jag är döpt där :)

• Limba
    kitkät skrev 2013-01-13 21:55:38 följande:
    Ojuste, en liten bild också :) 

Vilken fin trappa upp till porten! Åh, kan nästan se brudpar på väg ner! Solig
  • Limba
    mammassnosa skrev 2013-01-15 09:23:47 följande:
    Vi ska gifta oss i Enskede kyrka. Ligger i Stockholm.

Vi valde den dels för att vi bor där men också för att mina föräldrar gifte sig där och jag är döpt där :)
    Hade också gärna haft det i samma som familjen haft mycket att göra med, jätte romantiskt ju.
    Men vi gifter oss i annan del av landet. 
Svar på tråden Vad heter er kyrka?