Jag undrar hur så många vet (inte just i den här tråden, utan allmänt) att så många skiljer sig för lätt och inte pratar med varandra? Det är iallafall det jag tycker man hör både här och där. "Folk skiljer sig så lätt idag utan att kämpa". Jag personligen har ingen aning om vad som händer i andras förhållanden, om de inte berättat.
När jag och min fd man skilde oss var det många, om inte alla, som blev oerhört förvånade. "Men ni som har det så bra". Hur vet de det? Samma sak när min bror separerade efter 20 år. Alla var lite chockade och sa att de verkade ju ha det så bra. Men det är som min bror sa när vi pratade om det, Det är väl klart som fan att man inte sitter på julafton eller någons födelsedag och pratar om hur dåligt man har det.
Människor utveckals också. Jag kan säga att min fd man idag inte är samma man som jag en gång förälskade mig i. Hade vi träffats isag hade vi aldrig blivit ett par. Hans personlighet tilltalar mig inte ett dugg. Jag vet att jag inte heller är samma person som då, för nästan 30 år sedan.
Och att då fortsätta att leva med denna man som jag absolut inte känner någonting för, är inte rätt mot någon av oss. Och vi pratade, och vi pratade, och vi pratade. Men utifrån kanske det verkade som att vi bara skilde oss helt plötsligt och ogenomtänkt eftersom vi spelade så bra. Vi borde få ett pris för vårat skådespeleri, när vi spelade Lyckliga familjen.
De enda som inte blev förvånade var våra två döttrar som sa att de förstod, och min kompis som jag pratade mycket med. Det var faktiskt hon som sa åt mig tillslut att nu måste du göra något. Du kan inte gråta varje gång vi träffas. Antingen är du gift med honom och slutar gråta, eller så skiljer du dig.
Lätt som en plätt