• AoPoV

Linköpingsbröllop 2014

Har nu suttit och läst igenom tråden Linköpingsbrudar 2013 www.brollopstorget.se/Forum-5-55/m4206909.html vilket kan rekommenderas då det fanns en hel del matnyttigt i den! Problemet är väl just att vi inte ska gifta oss 2013 utan 2014...

Lite snabbt om mig och min blivande: Vi har varit ett par sedan 2003, fick barn i augusti 2012 och planerar bröllop till maj 2014. Än så länge är det väldigt mycket på planeringsstadiet men vi tänkte utnyttja att vi är så tidigt ute med att fixa lokal i god tid. Vigseln blir borgerlig, då ingen av oss är sådär särdeles troende, men i övrigt blir det ett alldeles vanligt bröllop med massa gäster, sittande middag, dans och kanske en och annan glädjetår.
    För den som vill ha ett borgerligt bröllop med mer än en avrivning på 45s i stadshuset kan jag rekommendera den här tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3931030-1.html .

Hoppas nu att det är fler som vill vara med och dela med sig av planering och inspiration!

• Svar på tråden Linköpingsbröllop 2014
  • tess

Tack för tipset, men det kostar som sagt en del att "öppna" slottet för att vi ska fota (samma problem med den herrgård som vi hyr från kl 16.00),

• bettansss

Vi beställde från Tårtverksta'n. Även om jag tänkt tidigare att tårtan inte är så viktigt och jag inte är en tårtmänniska egentligen så ska det bli kul att få se hur den kommer bli. :)

• corne88

Jag har tänkt att baka själv! Vår släkt och familj tycker att min tårtor blir mkt godare än bageriers. Dock ska jag beställa tårtbottnar från ett bageri. Hinner inte baka dom.

Vad har ni tänkt att ha för fyllningar?

• tess

Tårtor -  Vi funderar på Lilla Brödboden (alt Gyllen). LIlla brödboden kunde köra ut sent på kvällen och Gyllen har kylbox. Tårtverkstan läste jag att de har otroligt fina tårtor men att de tyvärr inte smakar lika bra som de ser ut. Maxi hade vi tänkt först. De ska vara rikigt bra på tårtor men de hade inte ukörning.

• widuse

vi skippar tårta. Ingen av oss är så förtjust i tårta och vi tyckte att det räckte med efterrätt och ett sötsaksbord där det kommer finnas cupcaces etc

• Moonlight83

Funderar på Maxi eller tannefors.Vill ha två  vita hjärtformade tårtor som jag ska dekorera självmed massor av rösa rosor som jag köpt rör till som man trär in i tårtan ;)

• Moonlight83

Jag är alltid den som bakar tårtor när folk fyller,gifter sig ,har dop osv.Men sambon har förbjudit mig då han känner mig och vet hur stessad jag kommer bli.Så kommer faktiskt beställa vanliga princesstårtor  eller opera tårta kanske det heter då det är sylt i,men hjärtformade i stället för runda och med vit marsipan.Men kommer jag köpa 24 rösa rosor och kommer sätta 12st på vardera då de symboliserar våra 12 år tillsammans.Har köpt rör som man trär i roskaftet i så roses nuddar inte tårtan.Sedan ska jag lägga dit två ringar på ena tårtan och skriva dit våra namn. Sen vet inte sambon om det men jag hittade lego brudpar att sätta på den andra tårtan.Han har alltid varit legofräst och någonstanns på bröllopet måste det ju finnas lite av honom med ;) 

Kommer ni ha lösnaglar? Vart ska ni gå och vad kostar det.Går fortfarande i valet och kvalet då jag jobbar i vården så de måste av typ da 3.

Svar på tråden Linköpingsbröllop 2014