• AoPoV

Linköpingsbröllop 2014

Har nu suttit och läst igenom tråden Linköpingsbrudar 2013 www.brollopstorget.se/Forum-5-55/m4206909.html vilket kan rekommenderas då det fanns en hel del matnyttigt i den! Problemet är väl just att vi inte ska gifta oss 2013 utan 2014...

Lite snabbt om mig och min blivande: Vi har varit ett par sedan 2003, fick barn i augusti 2012 och planerar bröllop till maj 2014. Än så länge är det väldigt mycket på planeringsstadiet men vi tänkte utnyttja att vi är så tidigt ute med att fixa lokal i god tid. Vigseln blir borgerlig, då ingen av oss är sådär särdeles troende, men i övrigt blir det ett alldeles vanligt bröllop med massa gäster, sittande middag, dans och kanske en och annan glädjetår.
    För den som vill ha ett borgerligt bröllop med mer än en avrivning på 45s i stadshuset kan jag rekommendera den här tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3931030-1.html .

Hoppas nu att det är fler som vill vara med och dela med sig av planering och inspiration!

• Svar på tråden Linköpingsbröllop 2014
  • bettansss

Vi har låtit De Witt göra både min förlovningsring och båda vigselringarna (sambon fick ingen förlovningsring). Vi är hur nöjda som helst! Jag vet inte om vi hade tänkt nån riktig gräns för vad de skulle få kosta, men tillslut landade båda ringarna på totalt 16.000, min kostade runt 11 och hans 5. Tycker att det blev ett bra pris. Nu är det bara en vecka kvar tills jag får bära min fina ring på heltid! :)

• bettansss
    widuse skrev 2014-02-14 23:31:06 följande:
    Hej tjejer! Här rullar planeringen på! Vad har ni för budget för ring måste jag bara fråga? Jag har kollat runt litepå stan och tycker att det tyvärr är ganska dyrt om man vill ha en bred ring med flera stenar. Vi gjorde våra förlovningsringar på De wit och vart så nöjda så förmodligen går vi tillbaka dit men finns det fler som är värt att kolla?
    Kanske ska tillägga att min vigselring är ganska smal, så det kanske drog ner priset lite men med diamanter runt halva. Vi har i princip bara kollat där, vi var inställda från början på att köpa ringarna där så har inte något tips på andra ställen tyvärr...
  • Katarina

Idag har vi varit på stället där vi ska ha vår vigsel och pratat med vigselförrättaren - det blir så verkligt! Vår fotograf kom även dit och rekade, och sen hade vi ett möte efteråt om hur vi ska lägga upp fotograferingen.....det börjar verkligen närma sig! Hur ser Er tidsplan ut för bröllopsdagen? Är rädd att jag missat något!

• Moonlight83
    Marianne03 skrev 2014-02-17 23:08:54 följande:
    Tänkte tipsa om en underbar bröllopsfotograf i Linköping som fotat min väninnas dotters bröllop - emmawatsonphotography.com! Prisvärd och genomtrevlig!
    Emma fotade mitt bröllop i fredags och de första bildern vi fick var underbara.Själva fotograferingen gick jättebra och både jag och min numera man var jätte nöjda.Nu inväntar vi bara resterande bilder och hoppas de är minst lika bra som smakproven vi redan fått redigerade.
  • corne88

Jag har valt Stilfloristerna. Detta för att jag bara hört bra om dem. De var mkt trevliga när jag var inne och beställde blommorna. 

En del andra ställen som jag var inne och pratade med, kändes det nästan som man störde!

Min brudbukett kommer att kosta ca 1500.  

• Katarina

Jag hade först Stilfloristerna, men bytte till Blommor och blad uppe på garnison. Främst för att förenkla, festlokalen har ett sammarbete med Blommor och blad och kommer ta våra bordsdekorationer drifrån.
    Stilfloristerna är väldigt dutkiga, men jag har har insett att de är lite för moderna och nytänkande för min smak - hoppas bara jag blir nöjd med de nya!

• corne88

Det tänkte jag med först, men jag bifogade en bild på hur jag vill ha den och han skrev nog upp vad jag ville ha. Så jag är inte så nervös över att den inte är som jag vill ha den. 

• sandri87

Det var länge sedan någon skrev här inne. 
    Hur går det för er?

@Katarina, såg att du också kommer ha festen på livgrenadjärmässen. Något tips för en som inte har kommit så långt i planeringen? 
    Har ni köpt någon dekoration utöver det som finns, som exempelvis bordslöppare i eran färg?

Svar på tråden Linköpingsbröllop 2014