• pinkflesh

Karlstad/Värmlandsbrudar 2014!

Jag har sett någon tråd för 2014-brudar och en för Karlstad/Värmlandsbrudar. Men jag skulle tycka att det vore roligt med en tråd där alla vi Karlstad/Värmlandsbrudar som ska eller planerar att gifta oss 2014 följs åt :)

Vi kan tipsa varann om festlokaler, frisör, bröllopsbutiker... Vi kan visa inspirationsbilder och bilder på lokaler och saker vi köpt till bröllopet... Och berätta hur det går med planerandet och skriva av sig tankar och funderingar!

(Om det redan finns en sån här tråd får ni gärna hänvisa mig dit! Det är så svårt att hitta i det här forumet tycker jag..)

• Svar på tråden Karlstad/Värmlandsbrudar 2014!
  • Mawlinbry
    pinkflesh skrev 2013-10-10 11:20:16 följande:

Jag ser också en stor fördel med att ha festen på ett ställe som har personal som ordnar med allt från dukning, välkomstdrink, servering etc. Så får vi bara den roliga biten med att dekorera lokalen dagen innan :)

Måste bara dela med mig för just nu känns det så skönt med planeringen. Vi har faktiskt bokat allt vi kan boka inför bröllopet! - Förutom vigselförrättare, men det är för tidigt än sa de på kommunen så jag får snällt vänta lite till med det.

Men den senaste veckan har jag bokat frisören. Det blev Inspired by Glow på Norrstrand, Pernilla som är salongsansvarig verkade så gullig och serviceinriktad så jag blev såld på det stället! Bokade in mig själv, min syster och två av mina närmsta tjejkompisar så vi kan bli fina i håret tillsammans. Strax under 5000kr tog dem för det, men jag tycker det låter som ett bra pris. Sminket fixar jag själv innan. Sen så verkar det som att en av mina vänner kan fota oss! Han är jätteduktig och kunde ge oss ett jättebra pris för att vara med oss hela dagen, inte helt spikat än men runt 4000kr verkar det bli. Och sist men inte minst så bokade vi den största sviten på Elite statdshotell för bröllopsnatten och efterföljande natt så att vi bara kan ta det lugnt och rå om varann dagen efter bröllopet!

Så skönt att få allt detta gjort redan! Nu är det i princip bara små inköp kvar, inbjudningar, dekoration etc. och mannens kläder förstås!

Härligt :) Frisör har jag ordnat också, min fästmans arbetskollegas fru som ska fixa mig, kommer gå på ca 700 för uppsättningen :) (+ lika mkt innan för färg och klippning då förstås) lite kompispris även här :D

Vad går sviten loss på för er? Har inte bestämt mig än för hur jag vill göra. Skulle ju vara skönt att bara vara 1-2 dagar efter. Natten innan sover vi nog dock hemma båda två, och sedan delar oss för att göra oss iordning. :)
    2/8 -2014
  • pinkflesh
    Mawlinbry skrev 2013-10-10 12:49:28 följande:
    Härligt :) Frisör har jag ordnat också, min fästmans arbetskollegas fru som ska fixa mig, kommer gå på ca 700 för uppsättningen :) (+ lika mkt innan för färg och klippning då förstås) lite kompispris även här :D

Vad går sviten loss på för er? Har inte bestämt mig än för hur jag vill göra. Skulle ju vara skönt att bara vara 1-2 dagar efter. Natten innan sover vi nog dock hemma båda två, och sedan delar oss för att göra oss iordning. :)
    2/8 -2014

Får se om jag kan citera när jag sitter på den här datorn med Explorer...

Vad bra det är med kontakter! Särskilt i bröllopsplaneringen då utgifterna lätt far i väg. Och folk verkar så glada över att få hjälpa till också har jag märkt :)

Det blir strax under 6000kr och då ingår frukost på rummet båda dagarna och man får champagne med frukt och choklad båda dagarna. Det är deras "love-paket". Men priset är inte helt satt då vi vill ändra på några saker. Vi vill ha middag på söndagkvällen med i priset och ta bort sen utcheckning som ingår i love-paketet. Det ingår även rosor på rummet i paketet, men vi behöver ju liksom inte en ny bukett rosor på söndagen! De var hjälpsamma på telefon och skulle återkomma med det exakta priset!

Vi kollade på deras två gustavianska sviter, den största "Sven-Ingvars-sviten" (lol) var den vi tog i och med att den hade jacuzzi ;) Sovrummet och badrummet var jättefint! Men "vardagsrummet" var faktiskt ingen höjdare om man som vi gillar vintage-stilen för sofforna var bara vanliga soffor. Men vi struntade i det eftersom vi nog inte kommer hänga i det soffrummet ändå och jacuzzi kändes viktigt!

• Milli

Är de någon som vet om och kan tipsa om en fotograf/amatörfotograf som fotograferar heldag för max 5000? Våran fotograf drog sig ur så nu vet jag inte hur jag ska göra.. :(

• pinkflesh
    Milli skrev 2013-10-10 14:05:59 följande:
    Är de någon som vet om och kan tipsa om en fotograf/amatörfotograf som fotograferar heldag för max 5000? Våran fotograf drog sig ur så nu vet jag inte hur jag ska göra.. :(

Det känns tyvärr inte som att jag kan tipsa om min vän för han fotar egentligen inte så mycket längre då han studerar utan ville fota vårt bröllop för min skull.

Men jag googlade en hel del fotografer i Karlstad medan jag väntade på svar från min vän och en jag tyckte verkade intressant var Ida Myrin! Jag tycker hon tar fina bilder och jag fick prisförslag från henne på 800kr i timmen, men hon sa att det var förhandlingsbart. Så kolla med henne :)

• Milli
    pinkflesh skrev 2013-10-10 14:46:09 följande:

Det känns tyvärr inte som att jag kan tipsa om min vän för han fotar egentligen inte så mycket längre då han studerar utan ville fota vårt bröllop för min skull.

Men jag googlade en hel del fotografer i Karlstad medan jag väntade på svar från min vän och en jag tyckte verkade intressant var Ida Myrin! Jag tycker hon tar fina bilder och jag fick prisförslag från henne på 800kr i timmen, men hon sa att det var förhandlingsbart. Så kolla med henne :)

Har redan kollat med henne men hon ville inte ta på sig fotografering så lång fram och verkade väldigt velig..
  • pinkflesh
    Milli skrev 2013-10-10 15:39:34 följande:
    Har redan kollat med henne men hon ville inte ta på sig fotografering så lång fram och verkade väldigt velig..
    Vad knepigt! Den mejlkontakten jag hade med henne var bra tycker jag, det var därför jag tipsade om henne.
  • Milli
    pinkflesh skrev 2013-10-10 19:59:21 följande:
    Vad knepigt! Den mejlkontakten jag hade med henne var bra tycker jag, det var därför jag tipsade om henne.
    Ja hon lät bra på mail och ville jag skulle skicka schema och bilder på hur jag tänkt så jag skrev ett jättelångt mail med säkert 30 ihopklippta bilder (bara de tog massa tid) och sen gick de en vecka utan att jag hörde något så då ringde jag till henne, klockan var typ 13 men hon lät helt nyvaken och gäspa massa och visste nog inte vad hon ville eller tyckte, man fick inte träffa henne innan för provfotografering osv så jag kände mig inte så trygg med henne och tyckte de var lika bra jag leta vidare.. Sen är hon ju bara 18 år så hon har inte så mycket erfarenhet än.. Hon skrev i mailet att hon hade firma men när jag prata med henne så hade hon inte de än.. 
  • Mio

Tips på fotograf från mig är "StudioMax5" http://www.studiomax5.se/ 
    Hon har fotat mina barn och gjorde ett jättebra jobb. Jag hade valt henne idag som fotograf till vårt bröllop om jag inte redan hade gift mig :) 

• sidet

Hej! jag hoppar in här! så kul med en tråd för 1014- brudar! =D oj va långt ni har kommit med planeringen! Vi har bara bokat ställe.. ska gifta oss på Hennickehammars herrgård i juli nästa år.. vet ni om det finns någon som fixar makeup och hår och som kan resa? vill ju fixa sånt när man e framme..

Svar på tråden Karlstad/Värmlandsbrudar 2014!