pinkflesh skrev 2013-10-10 11:20:16 följande:
Jag ser också en stor fördel med att ha festen på ett ställe som har personal som ordnar med allt från dukning, välkomstdrink, servering etc. Så får vi bara den roliga biten med att dekorera lokalen dagen innan :)
Måste bara dela med mig för just nu känns det så skönt med planeringen. Vi har faktiskt bokat allt vi kan boka inför bröllopet! - Förutom vigselförrättare, men det är för tidigt än sa de på kommunen så jag får snällt vänta lite till med det.
Men den senaste veckan har jag bokat frisören. Det blev Inspired by Glow på Norrstrand, Pernilla som är salongsansvarig verkade så gullig och serviceinriktad så jag blev såld på det stället! Bokade in mig själv, min syster och två av mina närmsta tjejkompisar så vi kan bli fina i håret tillsammans. Strax under 5000kr tog dem för det, men jag tycker det låter som ett bra pris. Sminket fixar jag själv innan. Sen så verkar det som att en av mina vänner kan fota oss! Han är jätteduktig och kunde ge oss ett jättebra pris för att vara med oss hela dagen, inte helt spikat än men runt 4000kr verkar det bli. Och sist men inte minst så bokade vi den största sviten på Elite statdshotell för bröllopsnatten och efterföljande natt så att vi bara kan ta det lugnt och rå om varann dagen efter bröllopet!
Så skönt att få allt detta gjort redan! Nu är det i princip bara små inköp kvar, inbjudningar, dekoration etc. och mannens kläder förstås!
Härligt :) Frisör har jag ordnat också, min fästmans arbetskollegas fru som ska fixa mig, kommer gå på ca 700 för uppsättningen :) (+ lika mkt innan för färg och klippning då förstås) lite kompispris även här :D
Vad går sviten loss på för er? Har inte bestämt mig än för hur jag vill göra. Skulle ju vara skönt att bara vara 1-2 dagar efter. Natten innan sover vi nog dock hemma båda två, och sedan delar oss för att göra oss iordning. :)