Mawlinbry skrev 2014-03-05 12:40:21 följande:
Hallo tjejer!
I helgen var jag iväg och beställde brudklänning äntligen. Längtar sjukt mycket tills den kommer i Juli så man får sy in den och joxa klart innan bröllopet. :D
Vad roligt
Vad blev det för klänning?
kärleken skrev 2014-03-05 15:55:07 följande:
Hej!Någon som vet var man kan köpa papper i karlstad? Jag är ute efter ett vitt/benfärgat papper med linnestruktur. Hittar inget bra på panduro eller bokus. .. Pinkflesh: va roligt att dina vänner har varit aktiva. Jag valde att ha tärnor lite därför. Att få någon att prata med och som kan engagera sig lite mer. Men jag börjar faktiskt bli besviken.. Visst tycker de det är kul när jag tar upp det, men de hör ju inte direkt av sig och frågar hur det går eller nått! Jag har till och med startat en facebookgrupp där jag tänkte vi kunde dela ideer då vi inte bor i samma stad direkt. Men när jag lägger upp där så får jag på sin höjd ett gilla, inte ens från alla och ingen direkt feedback. Jag tycker jag har bjudit in den för samtal och diskussioner men ingen engagerar sig. :( Men känner mig också dum, vill ju inte skapa dålig stämning eller få en negativ bild av dem till bröllopet....I övrigt hoppas jag att klänningen kommer när som helst nu! Ska komma i mitten av mars. Hoppas på att det inte blir månaders förseningar ... Killen ska åka till sthlm och köpa sina kläder om två veckor med kompis. Tycker jag är jättekul, då blir det ju verkligen som han vill och inte att jag behöver va med på allt :)
En kompis till mig köpte papper på Lars Hjalmars bokhandel vid Stora torget och det var fint papper med lite struktur så jag tror jag ska dit och kika iaf!
Ja alltså mina vänner engagerar sig när jag pratar med dem om bröllopet, de kan fråga saker ibland också, men mest om det som rör dem
Jag tror inte att andra som inte gift sig eller planerar bröllop förstår hur mycket planering som ligger bakom! För ett år sedan hade inte jag en aning iaf^^
Jag tror att om det var jag som var tärna så skulle jag kanske inte våga komma med så mycket åsikter eller så öppet framför andra i en FB-grupp som jag kände mer eller mindre bra.. Jag skulle vara rädd för att bruden skulle tycka att jag "körde över" henne eller att de andra tärnorna i gruppen skulle tycka att jag var för bossy.. Men det är ju jag det! Men om du vill ha mer feedback och en livlig grupp så var tydlig med det både i gruppen och när du träffar kompisarna/pratar i telefon med dem!
Ooh kan inte du också berätta vad det blev för klänning? Eller visa bild!
Min kille har sagt att han ska börja titta på kläder i maj-någongång, men han vill absolut att jag ska följa med för han tycker jag har bäst smak
Vi hoppas hitta någon snygg kostym i blåaktig färg, det skulle vara så snyggt på honom och det skulle passa våran utomhusvigsel och bohemiska stil + att han förmodligen kommer stå ut lite
tycker det är lite tråkigt när man ser bröllopsbilder och alla männen har svarta kostymer och man ser inte riktigt vem det är som är brudgummen..