• pinkflesh

Karlstad/Värmlandsbrudar 2014!

Jag har sett någon tråd för 2014-brudar och en för Karlstad/Värmlandsbrudar. Men jag skulle tycka att det vore roligt med en tråd där alla vi Karlstad/Värmlandsbrudar som ska eller planerar att gifta oss 2014 följs åt :)

Vi kan tipsa varann om festlokaler, frisör, bröllopsbutiker... Vi kan visa inspirationsbilder och bilder på lokaler och saker vi köpt till bröllopet... Och berätta hur det går med planerandet och skriva av sig tankar och funderingar!

(Om det redan finns en sån här tråd får ni gärna hänvisa mig dit! Det är så svårt att hitta i det här forumet tycker jag..)

• Svar på tråden Karlstad/Värmlandsbrudar 2014!
  • Sofie R

Vi kommer ha ca 90 gäster. Har inte bestämt mig för om det blir buffé eller trerätters.. Är mest på g med tårtan nu :) Funderar mycket på dukning och dekoration också.. En loge måste bli bra pyntad med ljusslingor och stearinljus? Och vita dukar då förstås!

• pinkflesh
    Sofie R skrev 2013-07-10 21:25:32 följande:
    Vi kommer ha ca 90 gäster. Har inte bestämt mig för om det blir buffé eller trerätters.. Är mest på g med tårtan nu :) Funderar mycket på dukning och dekoration också.. En loge måste bli bra pyntad med ljusslingor och stearinljus? Och vita dukar då förstås!
    Dekoration och dukning har jag med på hjärnan! Det låter som att våra festlokaler kommer likna varandra Glad Vi ska som sagt vara på Almars loft som är ett gammalt höloft som är renoverad till festlokal! Jag vill också ha ljusslingor och även vimplar i taket i olika färger, mönster och spetstyg! Vita linnedukar och stearinljus ingår i paketet hos dem Glad Tror det kommer bli jättefint!
  • Mawlinbry

Hejsan!

Får ta min forum-oskuld nu när man äntligen hittar tråden som passar en.. :D

Jag och min m2b förlovar oss nu den 2 augusti (5årsdagen för oss) och giftemål är tänkt samma datum 2014 :) (Lätt att komma ihåg datum ;D)

Förlovningsringarna är inhandlade och väntar på att få hamna på fingret. :) Under tiden är jag på lokaljakt. Har två stycken i åtanke för stunden, ska bara prata med ansvariga på båda ställen om priser osv innan man bokar. :)

Vigseln kommer att bli i Hammarö Kyrka (ska boka direkt efter förlovningen, känns som att man jinxar lite genom att gå dit innan :P)

Någon som vet bra (någorlunda billig) catering annars i Karlstad-trakten? :)

2/8 -2014
  • Sofie R

Vart köper/provar ni klänningar? Jag är ganska inne på att köpa en klänning av har sett på tradera. Men det känns som man får betydligt mer kött på benen om man åtminstone provar klänningar på något ställe så man får lite mer känsla för vilken modell man trivs i. Några tips?

• pinkflesh
    Mawlinbry skrev 2013-07-11 14:25:22 följande:
    Hej! Vad kul med en till Värmlandsbrud i tråden Glad

Vi hoppas att våra ringar ska bli klara och anlända till den 16 augusti så vi med kan förlova oss ett år innan bröllopsdagen! Kul att höra att man inte är ensam om att tänka så Tungan ute Fast vi har berättat redan för våra närmsta vänner och familj, det är väl mer facebook som får sig en överraskning om förlovningen, haha!

Tyvärr kan jag inte tipsa om någon catering då jag själv inte har anlitat någon eller ska ha det till vårt bröllop. Men det kommer förhoppningsvis fram tips här så småningom från andra brudar!
  • pinkflesh
    Sofie R skrev 2013-07-14 10:55:06 följande:
    Vart köper/provar ni klänningar? Jag är ganska inne på att köpa en klänning av har sett på tradera. Men det känns som man får betydligt mer kött på benen om man åtminstone provar klänningar på något ställe så man får lite mer känsla för vilken modell man trivs i. Några tips?
    Det kliar verkligen i "shopping-fingrarna" att få gå ut och prova klänningar! Men jag har bestämt mig för att inte göra det förrän till hösten då jag har hunnit sparat ihop pengarna så att jag skulle kunna köpa en klänning på stört om jag skulle hitta den rätta. Så kan därför inte tipsa om någon bra butik jag har varit på, men jag funderar själv på att åka till Bröllopspalatset i Degerfors när det väl är dags. Har sett andra här på BT skriva om den butiken att den ska ha mycket utbud.
  • Mawlinbry
    pinkflesh skrev 2013-07-14 11:45:47 följande:
    Hej! Vad kul med en till Värmlandsbrud i tråden Glad

Vi hoppas att våra ringar ska bli klara och anlända till den 16 augusti så vi med kan förlova oss ett år innan bröllopsdagen! Kul att höra att man inte är ensam om att tänka så Tungan ute Fast vi har berättat redan för våra närmsta vänner och familj, det är väl mer facebook som får sig en överraskning om förlovningen, haha!

Tyvärr kan jag inte tipsa om någon catering då jag själv inte har anlitat någon eller ska ha det till vårt bröllop. Men det kommer förhoppningsvis fram tips här så småningom från andra brudar!
    Haha! Samma här, hade lite för svårt att hålla tyst om det :D Min lillebror var däremot bättre på att hålla saker hemligt då han och hans sambo förlovade sig förra veckan. :P Men det blir nog inget bröllop där än dock :)
    Jag ska till Bröllopspalatset, helt klart. Ska vara bland de största i hela Sverige, och min syster tyckte det var väldigt bra service där när hon köpte nu i våras :)
    2/8 -2014
  • Sandra380
    Jag köpte min på Brud och Fest i Sthlm efter att ha gjort misstaget att beställa en kina kopia på just den La Sposa klänningen som jag faktiskt senare köpte :) Fördelen med att köpa i butik är att du faktiskt kan prova den och känna efter innan du betalar för den.
  • Sofie R

Jag har upptäckt ebay! Det finns allt! Och mycket bättre priser än tex tradera. Samma klänningar ligger ute där, fast till halva priset, och då är även frakten medräknad! Ett litet tips bara :)

• Samem

Åh, jag hoppar in här med!
    Vi ska iofs inte gifta oss i Karlstad utan i Sälen men vi bor ju i alla fall i Karlstad. :) 

Svar på tråden Karlstad/Värmlandsbrudar 2014!