kärleken skrev 2013-09-13 08:41:00 följande:
Hur ska du/ni göra med tärnor? Jag tror inte riktigt jag har förstått haijpen med tärnor... Är det inte bara värligt amerikanskt? Jag tänker att jag vill att mina vänner ska få bli bjudna på mitt bröllop, inte vara med och fixa det.. Eller hur tänker ni?
Vi ska nog inte ha några tärnor eller marsalkar, tycker det blir lite för mycket för vårt bröllop med 50 gäster och dessutom borglig vigsel utomhus. Jag har däremot ett par riktigt nära vänner är som mina "tärnor" ändå även om de inte kommer stå med oss vid vigseln. De är intresserade och engagerade i bröllopsplaneringen, de håller på och planerar min möhippa, jag har sagt till dem att jag skulle vilja att de är med mig på morgonen och att vi tre får håret fixade tillsammans hos frisören och jag har även frågat om de ville hälsa gäster välkomna till vigselplatsen och de sa självklart. Jag har verkligen jättegoa vänner <3
Milli skrev 2013-09-13 13:44:15 följande:
Vi hade också fixat en superduktig amatörfotograf för någon månad sen eller två men fick mail från henne nu att hon var tvungen att avböja för hon hade fått reda på att de skulle hända något viktigt i släkten då.. Känns svårt att få tag i en lika duktig till så bra pris (4000kr för en heldag 4-600 redigerade bilder).
Vad trist med fotografen! Det är det jag bävar inför också vad gäller våran vän som är tillfrågad att fota vårat bröllop... Jag tänker att i värsta fall får jag väl anställa en professionell bröllopsfotograf för så många timmar som vi har råd och sedan be våra fotointresserade gäster ta så många bilder de har lust med.
Power of Love skrev 2013-09-13 17:19:25 följande:
Hur gör ni med bröllopsnatten? Ska ni sova hemma eller på hotell?
Vi ska ta in på hotell eftersom vi gifter oss i Karlstad och bor i Karlskoga sen så vill vi ju såklart lyxa till det lite
Har mailat lite till de olika hotellen i Karlstad centrum för att kolla lite priser och vad de har att erbjuda. Vi ska sätta oss ner i helgen och bestäma oss. Lika bra att boka nu fast det är lite 8,5 mån kvar.
Vi har tänkt sova två nätter på hotell eftersom det känns som att man inte kommer hinna njuta av rummet annars om man kommer hem mitt i natten från bröllopsfesten och sedan ska checka ut vid 12-14. Så vi kommer ta en till natt efter bröllopsnatten så man får vila upp sig ordentligt.