Vi som gifter oss 2015!
www.ebay.com/itm/2015-New-Short-Ivory-White-beaded-Lace-Wedding-Dress-Size-6-16-/181634588384&hash=item2a4a43dee0
Lite liknande, men ett helt annat pris. =)
Provade klänningar igår och provade flera för mellan 2-3000:-. Från Nixa :) och något annat märke...
Kul att så många jobbar med inbjudningarna, förresten! Det börjar kännas som att det är dags att vi börjar också. Sambons moster tipsade om en vän till henne som jobbar med grafisk framställning och som kunde göra inbjudningarna om vi bara bad henne om det. Så jag har lagt på min sambo att fixa det. Vi kommer peta ihop vad som ska stå i den tillsammans, men jag litar på att min sambo har kontakt med mosterns vän och får ihop något bra.
Som tur är har jag och min sambo ganska samma smak och stil, det är oftast han som protesterar mot sådant jag gillar istället för tvärtom Så för att spara hans nerver (vi försökte köpa nya lampor förra veckan och han har inte hämtat sig än) får han vara chef över inbjudningarna.
Var i Skövde :) en helt hemsk butik dock...
Klänningarna var från Nixa... Den för 2195:- var den här, den i mitten: www.brollopsguiden.se/medlemsblog/41654/1/11860
Nixa säljs ju i typ alla "hålor" :)
Oj det var ovanligt! Hade väl varit ok om de drog av de (säg 500:- eller vad det nu kostar) på priset när man köper klänning där sen... De måste hu förlora en del kunder på det?
Döm inte ut klänningarna efter bilderna säger jag :) Provade en helt FANTASTISK från Lilly men när jag kollade på nätet såg den dötråkig ut... Sen är risken enormt stor att man får korrigera även en måttbeställd klänning. Ex kanske man har kort överkropp så "midjan" hamnar fel och då blir ju även måttet fel... När gifter du dig? Jag gifter mig 26/9 och till mig var det tydligen deadline med att beställa vid påsk för att hinna få klänningen och göra ändringar/provningar...
Okej, det är OMÖJLIGT att hitta en klänning. Och handväska. Och örhängen. Är det okej att gifta sig i skor, halsband och underkläder? Jag ger fan upp snart.
Jag ska dit och prova klänningen en tredje gång nu och vi har mätt och fixat och donat och provat i all oändlighet för att hitta en som passar mig. Har bestämt mig för en klänning med knytning i ryggen då jag tycker att det är lättare att få en bra passform. Sedan så kan man efter att klänningen har kommit ändra den om det nu skulle behövas. Känns som att jag antingen kommer att rasa i vikt av stressen eller sluta som en köttbulle. Kan ju hända att man skulle få en bulle i ugnen också än om det är mer osannolikt, Så ja, jag kommer att köpa den genom henne.
Hört både bra och dåligt om att beställa via nätet. Dels att bilderna inte stämmer med färg och modell, dels att kvaliten kan vara dålig både i material och sömnad. Men det är klart att man kan ha tur också. Känns dock som att ska man beställa över nätet kan det vara bra att vara ute i mycket god tid. Vad gör man om man får hem klänningen och det känns som att nä fy f-n? Då får man ha panik och sedan lägga ut minst lika mycket pengar som man får göra i affär i alla fall.
Tycker inte att klänningen är så dyr heller. Klänningen jag har valt är med rätt mycket brodering och i flera lager (ingen bakelse men välarbetad) och den kommer att kosta 5600. Tycker inte att det är så farligt med tanke på att man på nätet måste betala klänningen, frakt från utlandet och tullavgift om jag förstått det rätt.