• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Maddiiloo

Jag och min fästman kommer att gifta oss 5/9 2015.

Vi kommer då ha varit förlovade i två år.

Det kommer vara 90 gäster och en budget på 120 000kr

• PiaB igen

Här hoppar jag också in Vi gifter oss den 3/6 och allt planerande är klart. Ska bara bestämma meny så småningom. Vi har inget tema, mer än att bröllopet sker på en vingård. Vi är väldigt intresserade av vin och älskar att komponera en måltid med rätt vin. Så mer vi än så blir det inte

Vi blir kanske 12 personer så det blir litet och intimt. Mina döttrar ska vara tärnor, deras klänningar, liksom min är köpt redan. Mina skor också och våra ringar. Så vi kan bara luta oss tillbaka och drömma om det i höst och vinter. Vi har en weddingplanner på plats som sköter om alla bokningar och påminner oss om saker i god tid. Hon är också bra på att förhandla ner priserna eftersom hon är lokal och har kontakter.

Det vi inte bestämt är vad gästerna ska göra efter vigseln då vi ska åka iväg lite med fotografen. Funderar på en vinprovning med lite tilltugg, och en rundvandring på gården. Bara det att jag också vill vara med på det

Ska bli kul att följa era planer

• filibustern
    Maddiiloo skrev 2014-08-23 13:37:56 följande:

Jag och min fästman kommer att gifta oss 5/9 2015.

Vi kommer då ha varit förlovade i två år.

Det kommer vara 90 gäster och en budget på 120 000kr

välkommen! samma datum som jag^^  
    PiaB igen skrev 2014-08-23 14:52:03 följande:

Här hoppar jag också in Vi gifter oss den 3/6 och allt planerande är klart. Ska bara bestämma meny så småningom. Vi har inget tema, mer än att bröllopet sker på en vingård. Vi är väldigt intresserade av vin och älskar att komponera en måltid med rätt vin. Så mer vi än så blir det inte

Vi blir kanske 12 personer så det blir litet och intimt. Mina döttrar ska vara tärnor, deras klänningar, liksom min är köpt redan. Mina skor också och våra ringar. Så vi kan bara luta oss tillbaka och drömma om det i höst och vinter. Vi har en weddingplanner på plats som sköter om alla bokningar och påminner oss om saker i god tid. Hon är också bra på att förhandla ner priserna eftersom hon är lokal och har kontakter.

Det vi inte bestämt är vad gästerna ska göra efter vigseln då vi ska åka iväg lite med fotografen. Funderar på en vinprovning med lite tilltugg, och en rundvandring på gården. Bara det att jag också vill vara med på det

Ska bli kul att följa era planer

välkommen du med! lät jättemysigt med vingård!
  • antligen

Hej på er!

Här kommer påfyllning med ett bröllop till!

Juli 2015, kyrka bokad igår!!! o planering i full gång. Festen blir i en bygdegård o det blir ca 100 gäster.Jag kommer säkert behöva er hjälp med tips o idéer framöver o kan jag hjälpa nån så är det bara att fråga.

Jag är florist så ni kan ju gissa att jag kommer "flippa ut" alldeles med blommor ööverallt!

Tänka sig-att efter alla hundratals brudbuketter o bröllopsbinderier jag gjort så ska JAG få hålla i min alldeles egna.....kan inte fatta det riktigt!

• Tingeling89
    antligen skrev 2014-08-23 21:44:07 följande:

Hej på er!

Juli 2015, kyrka bokad igår!!! o planering i full gång. Festen blir i en bygdegård o det blir ca 100 gäster.Jag kommer säkert behöva er hjälp med tips o idéer framöver o kan jag hjälpa nån så är det bara att fråga.

Jag är florist så ni kan ju gissa att jag kommer "flippa ut" alldeles med blommor ööverallt!

Tänka sig-att efter alla hundratals brudbuketter o bröllopsbinderier jag gjort så ska JAG få hålla i min alldeles egna.....kan inte fatta det riktigt!

Välkommen till dig också Glad Mysigt cärre med massa blommor.

Nu är äntligen kyrkan bokad. Blev Kungsholmskyrka i Stockholm. Ligger så fint, så jag är supernöjd även om det inte var första valet Skäms
  • filibustern

var i stugan bara över natten igår, så då passade jag på att göra placeringskortshållarna, så har vi då NÅT på listan gjort :P 

korten var bara ett hopplock för att pröva klabbarna :P längden på klabbarna är typ.. 6-10cm. gillar speciellt de som har kvistar och så på sig (som t.ex den med "Kajsa" och Brudens). gjorde de helt själv tyvärr då man bara kan vara en på bandsågen... och för att karln inte var intresserad.. men det gick ju bra ändå^^ blev 45st. så några extra har vi utifallatt. 

• E&M
    filibustern skrev 2014-08-25 10:05:47 följande:

var i stugan bara över natten igår, så då passade jag på att göra placeringskortshållarna, så har vi då NÅT på listan gjort :P 

korten var bara ett hopplock för att pröva klabbarna :P längden på klabbarna är typ.. 6-10cm. gillar speciellt de som har kvistar och så på sig (som t.ex den med "Kajsa" och Brudens). gjorde de helt själv tyvärr då man bara kan vara en på bandsågen... och för att karln inte var intresserad.. men det gick ju bra ändå^^ blev 45st. så några extra har vi utifallatt. 

Jättefina!

Precis såna vill jag också ha =)

Jag försökte mig på att göra några provex med vanlig fogsvans. Ruskigt svårt och blev inte så snyggt! Var väldigt svårt att såga själva linjen för korten..

Men tror moin smabos morfar har en bandsåg. så m2b får väl ha det som sitt egna projekt att han ska fixa dessa =)
  • filibustern
    E&M skrev 2014-08-25 11:49:37 följande:

Jättefina!

Precis såna vill jag också ha =)

Jag försökte mig på att göra några provex med vanlig fogsvans. Ruskigt svårt och blev inte så snyggt! Var väldigt svårt att såga själva linjen för korten..

Men tror moin smabos morfar har en bandsåg. så m2b får väl ha det som sitt egna projekt att han ska fixa dessa =)
    jo, jag tror man MÅSTE ha en bandsåg, annars går det inte. men det var lite nervöst, är inte van vid bandsåg och jag visste ju inte hur den skulle reagera om man kom in i kvistar och så, men det gick^^ bara man tog det lungt och försökte hålla biten stadigt så. hade kramp i händerna sen haha!
  • Jenniie

Hej alla :)

Lägger in ett tips då jag ser att det är många som brukar använda sig av vattenflaskor med spännkork, dom har kampanj på dessa på jysk just nu :)

• cecbj195
    antligen skrev 2014-08-23 21:44:07 följande:

Hej på er!

Välkommen hit! :) Vad roligt att få göra sina egna blomsterdekorationer för en gångs skull! 
    filibustern skrev 2014-08-25 10:05:47 följande:

Jättefina!! Vad duktig du är! Du måste verkligen bjuda på massa bilder från själva dagen sedan, vore så kul att se hur hela temat verkligen blev! :)
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!