litenkaka skrev 2014-08-12 22:22:46 följande:
Åh jag är så kluven... Börjar bli dags att boka lokal! Den vi vill ha finns i Göteborg, vår fd hemstad och är fullbokad hela sommaren så iaf blir fet höst/vinterbröllop. Men vågar ci boka redan? :/ sen är lokalen rätt dyr, 15000:- och då ingår varken porslin eller mat... Sen undrar jag: vad ska era män ha för kläder? Och bestman? Sambon ska ha blå kostym från Oscar Jacobsson eller Tiger och vi vill gärna att bestman har samma...
Vi har bokat vår lokal. Var och tittade på två lokaler i försomras och bokade den ena för ett par veckor sedan. Handpenningen ska in snart - läskigt! Varför känner ni att ni inte vågar boka lokalen? Däremot håller jag med om att den är rätt dyr. Vårt andra alternativ var ett mindre slott som skulle ha 12 000 kr (dock inklusive porslin och servering, exklusive mat) och det tyckte vi var för mycket pengar.
Kostym... Jag frågade min fästman häromdagen om han hade funderat på vad han vill ha på sig. Hans svar: "Ett par sköna kalsonger?" Hahaha ;) Men nej, vi har inte alls funderat på detta, men vi kommer nog inte kräva att marshalken har en likadan. Brudföljet betalar sina egna kläder och då kan vi inte kräva något om vad de har på sig.