litenkaka skrev 2014-08-10 22:46:09 följande:
Finns det någon brud här som inte tänker gå all in på DIY? Älskar att pyssla och kommer göra typ vita pompoms men i övrigt kommer vi nog köpa/beställa färdigt, typ inte klippa/klistra inbjudningar osv... Någon mer?
tessguss skrev 2014-08-11 08:52:32 följande:
Jag kommer bara göra inbjudningarna och bordsplaceringskorten själv. Övrigt kommer att köpas färdigt. Vi har bestämt att ha bröllopet på en konferensgård som sköter allt, så vi slipper tänka på mat, dukning, städning, diskning och servering. Florist för göra blommor. Är det många andra pyntgrejer som man lätt glömmer?
Något jag också har börjat fundera på är aktiviteter under själva festen. Finns det klassiska bröllopsgrejer som man kan underhålla gästerna med? Tipsa gärna! (Vi funderar på engångskameror vid borden, det är egentligen det enda än så länge.)
Samma här: alla kort, bordsplacerng etc. kommer jag göra själv, men mat och sådant köper vi in färdigt. Jag och mamma kommer eventuellt göra blommor till borden själva, men buketter köper vi från florist. Mamma har dessutom fått för sig att hon ska göra tårtan, men vi får väl se hur det blir med den saken ;)