filibustern skrev 2014-08-12 20:52:17 följande:
prövat kampsport? det är ju en grej jag absolut brinner för. hatar gym, att jogga/promenera är tråkigt, simma.. njä..
kampsport.. det är som en gemenskap, det är disciplin, man lär sig att liksom.. pressa sig själv. och man börjar fundera på livet som helhet när man tränar kampsport. det finns inom karaten en lista - Niju kun. det är som regler på hur man för sig liksom. och nr 10 och 12 älskar jag:
"put karate into your everyday living, that is how you will see its true beauty" och "think not about winning, think rather that you do not have to lose"
men hela listan ger en mycket att tänka på(sök på den vettja!) och så är det egentligen med all kamsport. man blir lugnare som person tycker jag. sen är det mycket konditioon, mycket styrka, och mycket stretch, ojojoj vad vig man är efter ett halvårs tränande haha!
Nej, det är nog det enda jag inte har provat...
Men min sambo har tränat Taekwondo, och jag var med på flera träningar och det kändes inte riktigt som min grej... Men man kanske ska ge det en chans..
Vi funderar ju på att flytta tillbaka till Karlstad när vi skaffar barn, och då kommer min sambo börja träna på sin gamla klubb igen. Så då kanske man skulle ge det en chans...
Funderar på att börja med crossfit också, var på ett prova-på-pass och tyckte det var väldigt kul. Ska önska mig PT-timmar nu när jag fyller år snart också tänkte jag..