• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Plättis
    Tingeling89 skrev 2014-08-08 13:25:22 följande:
    Åh vad fint! Vad smart sätt att ha lite överblick.
    Jag använder Microsoft OneNote för att samla allt som har med bröllopet att göra. Då går det göra budget, gästlista och inspirationsbilder på samma ställe. Man kan göra skärmklipp där länkar sparas också, så när man sitter med en bild av drömklänningen och inte kommer ihåg var man såg den så finns allt där  

Ett sjukt underskattat program som följer med när man köper Office-paketet (eller på nya datorer med Windows 8). 
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • tessguss
    Plättis skrev 2014-08-08 13:38:57 följande:
    Jag använder Microsoft OneNote för att samla allt som har med bröllopet att göra. Då går det göra budget, gästlista och inspirationsbilder på samma ställe. Man kan göra skärmklipp där länkar sparas också, så när man sitter med en bild av drömklänningen och inte kommer ihåg var man såg den så finns allt där  

Ett sjukt underskattat program som följer med när man köper Office-paketet (eller på nya datorer med Windows 8). 
    Som den Mac-tönt jag är kör jag på olika Adobe-program. InDesign är min hjälte i det mesta. Och sen Excel så klart. (Som för övrigt har en färdig bröllopsbudget-mall om ni inte redan har hittat den).
  • E&M
    AnnelieK skrev 2014-08-07 17:19:12 följande:

Hittade denna länk för hur man kan fästa upp släpet på olika sätt. Något jag funderar på att göra på min klänning (ska bara hitta DEN också Flört). Tilltalas inte så mycket av att ha släpet hängandes på handleden hela kvällen Tungan utehttp://www.leanna.com/Bustle/Bustles.shtml

Tack vilken jättebra länk!
    Jag har hela tiden letat efter en enkel chiffongklänning eftersom vi ska ha en enkel vigsel utomhus. Men så hittade jag en jättefin klänning till oslagbart pris som jag köpte.

Har varit lite kluven eftersom klänningen har ett litet släp, kändes inte helt bra.
    Men nu fick jag massa inspiration hur jag skulle kunna trolla bort släppet =)
  • cecbj195
    tessguss skrev 2014-08-08 13:42:27 följande:
    Som den Mac-tönt jag är kör jag på olika Adobe-program. InDesign är min hjälte i det mesta. Och sen Excel så klart. (Som för övrigt har en färdig bröllopsbudget-mall om ni inte redan har hittat den).
    Jag är visserligen Mac-motståndare men Excel är ett superprogram. Har hela min bröllopsplanering i ett Exceldokument, från budget till gästlista till översikt på tilltänkta lokaler :P Men mallen hade jag inte sett/tänkt på!
  • filibustern

fick köpa mig två älghorn idag (de två mindre) för 20 spänn!! rena rånet. ska göra ljusstakar av dem^^ det stora fick jag av pappa, ska vi nog ha typ vid entrén eller når, då det är så stort
  • litenkaka

Finns det någon brud här som inte tänker gå all in på DIY? Älskar att pyssla och kommer göra typ vita pompoms men i övrigt kommer vi nog köpa/beställa färdigt, typ inte klippa/klistra inbjudningar osv... Någon mer?

• tessguss
    litenkaka skrev 2014-08-10 22:46:09 följande:

Finns det någon brud här som inte tänker gå all in på DIY? Älskar att pyssla och kommer göra typ vita pompoms men i övrigt kommer vi nog köpa/beställa färdigt, typ inte klippa/klistra inbjudningar osv... Någon mer?

Jag kommer bara göra inbjudningarna och bordsplaceringskorten själv. Övrigt kommer att köpas färdigt. Vi har bestämt att ha bröllopet på en konferensgård som sköter allt, så vi slipper tänka på mat, dukning, städning, diskning och servering. Florist för göra blommor. Är det många andra pyntgrejer som man lätt glömmer? 

Något jag också har börjat fundera på är aktiviteter under själva festen. Finns det klassiska bröllopsgrejer som man kan underhålla gästerna med? Tipsa gärna! (Vi funderar på engångskameror vid borden, det är egentligen det enda än så länge.)
  • Tingeling89

Jag tänkte nog också bara göra lite kort och dekorationer. resten får gärna någon annan göra, typ mat och städning :)

Plättis och Tessguss: Tack för det superbra tipsen! Ska in och kika på min dator om jag också har sånt. har Windows 8 så hoppas :)
  • Plättis

Jag är allergisk mot pyssel, kommer göra så lite som möjligt inför bröllopet Som tur är kommer förmodligen vårt upplägg innebära att vi inte behöver pyssla så mycket alls. Det kommer dock innebära att jag har tid och energi över till matlagning och bakning, så jag har redan börjat fundera på vad jag ska hitta på! 
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!