Elenaproblema skrev 2014-08-02 14:55:23 följande:
Oj vad ni alla är duktiga och välplanerade! Jag har själv bara idéer än så länge men datum är satt och lokal är spikad, vi skall vara i min pappas lada och ha dans på logen efter middagen. Jag är en sådan som gillar loppisar och tänkte fynda det mesta på landets olika guldgruvor. :) Eftersom vi tänkt oss ett ganska enkelt, lantligt och bohemiskt bröllop, är det alldeles för tacky att köra vigseln barfota? Sen har jag en tanke om att ha långt lockigt hår, men vill ha tjockare då och skulle behöva sätta in extensions..
Jag hade också en tanke på om jag skulle sy klänningen själv men jag är inte speciellt bra på att sy så jag kanske får släppa den idéen och köpa mig något, alternativt sy upp hos en sömmerska..
Är det någon som planerar en borgerlig vigsel och har tips på hur man skall "fylla ut" den? Det går ju ganska fort.. Och toastmasters, vad verkar bäst? Två par som kan planera och som man lämnar lekar och sånt till? Eller ett par? Känns ju enklast om två par kan bolla med varandra?
Ni ser vad velig jag är, och det känns som att ni alla har sån koll! Tipsa mig! ;)
Jag vill också ha en lada eller en loge! Men jag hittar ingen som lånar ut och jag har ingen i släkten =/ Annars har vi tänkt ganska lika som dig, vi loppisfyndar så mycket vi kan. Jag skulle lätt kunna tänka mig gå barfota, men jag tror jag ska ha typ converse eller sandaler på mig, beroende på väderleken. Högklackat går i alla fall bort!
Vi ska också ha borgerlig vigsel och jag hade tänkt peta in lite sång och kanske tvinga folk att läsa nåt. =P Håller mig gärna borta från religiösa inslag eftersom jag inte alls är troende eller tycker att kyrkan har nåt med mitt äktenskap att göra.
Gällande toastmasters så skulle jag tro att två personer räcker, kanske lätt blir rörigt annars? Många kockar... osv. =)