• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • filibustern
    Elenaproblema skrev 2014-08-07 10:30:14 följande:
    Vet du, jag tror helt ärligt att du kan ha vilken frisyr som helst och han kommer att säga ja ändå! :) Om inte (vill inte låta hård, men..), så är det ju hans problem. ;) Så länge du känner dig bekväm och fin och glad så tror jag att det kommer bli hur bra som helst! 

Sen om du vill ha hästsvans så finns det ju jättemånga snygga frisyrer med uppiffade hästsvansar! Jag har också svårt för bruduppsättningar med höga hår och lockar, men det finns ju så himla mycket enkla grejer som ändå är eleganta, typ lösa hästsvansar på sidan och sånt. 

Back to the point, kör på det du känner dig vacker i, då känns det mest bekvämt och så strunta i att oroa dig över vad han säger. Det är ändå hans plikt att tycka att du är den vackraste han sett på dagen! :)
    tack. ^^ haha. gillar det där med Plikt. ska jag säga till han :P 
  • litenkaka

Mailar lite fram och tillbaka med en wedding planer på Ving på Mallorca! Fått priser osv :) på söndag ska vi fråga våra familjer om de vill/har råd att följa med oss dit nästa sommar! Om de säger nej får vi köra här hemma....

• Flebbet

Vi gifter oss 1 maj och det vi har fixat är

Bokat:

Lokal

Frisör

Band och DJ

Sömmerska som ska sy min brudklänning

Kyrka

Vigselförrättare

Lån av porslin och glas

Fotograf

Bestämt:

Tema

Best man och hederstärna

Tärnor, marsalk, ringbärare

Första dans

Dukning

Alkohol

Välkomstdrink

Värdpar

Gästlista

Budget och sparplan

Catering och meny

Kläder

Sedan har vi redan gjort preliminärt schema och preliminär bordsplacering och håller på med tillverkning av save the date-kort

Men att ci gjort så mycket är för att vi har planerat sedan september och jag har vissa perioder då jag är väldigt produktiv så det är lika bra att passa på för vissa stunder klarar jag inte av så mycket alls:) sen är jag en skjuta upp-människa och set är inget bra när man ska ha bröllop för 86 personer:)

• Flebbet

Bokat:

Lokal

Frisör

Band och DJ

Kyrka

Vigselförrättare

Lån av porslin och glas

Fotograf

Bestämt:

Tema

Best man och hederstärna

Första dans

Dukning

Alkohol

Välkomstdrink

Värdpar

Gästlista

Budget och sparplan

Catering och meny

Kläder

Sedan har vi redan gjort preliminärt schema och preliminär bordsplacering och håller på med tillverkning av save the date-kort

Men att ci gjort så mycket är för att vi har planerat sedan september och jag har vissa perioder då jag är väldigt produktiv så det är lika bra att passa på för vissa stunder klarar jag inte av så mycket alls:) sen är jag en skjuta upp-människa och set är inget bra när man ska ha bröllop för 86 personer:)

Flebbet skrev 2014-08-07 19:09:18 följande:

Bokat:

Lokal

Frisör

Band och DJ

Kyrka

Vigselförrättare

Lån av porslin och glas

Fotograf

Bestämt:

Tema

Best man och hederstärna

Första dans

Dukning

Alkohol

Välkomstdrink

Värdpar

Gästlista

Budget och sparplan

Catering och meny

Kläder

Trodde jag skev inne annan tråd, ursäkta
  • Tingeling89
    Flebbet skrev 2014-08-07 19:09:18 följande:

Bra jobbat! Jag önskar jag kunde vara sådär produktiv :)
  • tessguss

Jag har gjort ett inspirationskollage till mig själv med saker som jag tycker är fina.
    I övrigt har jag börjat formge inbjudningskort och övriga trycksaker (eftersom jag delvis är formgivare, så tycker jag att det är väääääldigt roligt). Annars väntar vi in försäljningen av vår lägenhet i höst, så vi vet hur mycket pengar vi har i slutändan, innan vi börjar boka mer saker. (Har bokat kyrka och festlokal).

Här är mitt kollage!

• Tingeling89
    tessguss skrev 2014-08-08 13:20:47 följande:
    Här är kollaget!
    Åh vad fint! Vad smart sätt att ha lite överblick.
  • tessguss
    Tingeling89 skrev 2014-08-08 13:25:22 följande:
    Åh vad fint! Vad smart sätt att ha lite överblick.
    Jag tyckte det. Då kan man se om saker man tycker om passar bra ihop också!
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!