• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • crs
    Nightrod skrev 2015-02-06 08:18:54 följande:
    Vet du skrev inte live.
    MEN en eller två trubadurer är ju inga problem att ha ute.
    Nä, sant, men jag är hellre utan är har live :P 
  • Nightrod
    litenkaka skrev 2015-02-06 08:34:10 följande:

FRÅGA: hur många av er har tänkt tanken "nu skiter vi i det här och drar utomlands och gifter oss bara vi två"? :)

Den frågan har vi lyft båda två senaste veckan... I slutändan vet jag att det förmodligen inte blir så men det lockar VÄLDIGT mycket. Jag har svårt för att fatta slutgiltiga beslut och det här med bröllop kräver ju en del sådana ;) kommer försöka lassa över mycket på andra... Buketten har jag sagt att den ska vara vit - resten får min vän floristen fixa. Sambon får nog fixa och välja ringar åt oss...

Nope inte ens en tanke åt det hållet faktiskt.
    Jag är ganska bra på att ta beslut (ligger i jobbet), så när damen velar ställer jag några små frågor sedan inser hon snabbt vilket hon egentlgien vill ha, så tar vi beslutet.

Vi gifter oss för vår skulle, men vi vill så gärna ha med familj oc allt, vi vet hur mycket de ser fram emot det, och hur trvligt det kan bli. Så vi vill verkligen inte vara bara vi två
    Live free, ride free
  • Nightrod
    crs skrev 2015-02-06 08:52:56 följande:
    Nä, sant, men jag är hellre utan är har live :P 

Jaha då förstår jag, vi är tvärt om, aldrig annat än live :)
    Beror nog mycekt på att våra låtar tycker vi passar bäst live.

Live free, ride free
  • Sofia2015

FRÅGA: hur många av er har tänkt tanken "nu skiter vi i det här och drar utomlands och gifter oss bara vi två"? :)

Den frågan har vi lyft båda två senaste veckan... I slutändan vet jag att det förmodligen inte blir så men det lockar VÄLDIGT mycket. Jag har svårt för att fatta slutgiltiga beslut och det här med bröllop kräver ju en del sådana ;) kommer försöka lassa över mycket på andra... Buketten har jag sagt att den ska vara vit - resten får min vän floristen fixa. Sambon får nog fixa och välja ringar åt oss...

Vi har tänkt tanken! Men det är ju sååå roligt också. =) Vi ser fram emot att ha alla våra nära och kära (och en bunt släktingar vi kunde varit utan) tillsammans. Men som sagt, om det känns jobbigt så fördela ut så mycket arbete du kan på andra, så blir du inte så stressad. =) 
  • Plättis

Vi har sagt "äh, nu går vi på rådhuset och får det överstökat" vid ett flertal tillfällen. Men efter några möten med lokal och när allt börjar falla på plats så känns det plötsligt genomförbart Nu känns det bara som att bröllopet är något vi längtar efter, inte har ångest över. 

Jag har lätt att bli överstressad och få panik, medan min sambo är en praktiker och bryter ner allt i småbitar som jag kan hantera. Dessutom har han sagt att han ska fixa rätt mycket av de saker jag inte har koll på. Jag har ansvar för min klänning, och eftersom jag jobbar med text och layout har jag gjort inbjudningarna i InDesign (med hjälp av en fantastiskt duktig illustratör). Resten känns som att det är mindre bråttom att fixa just nu, så det får vänta. Jag jobbar bäst mot en deadline i vilket fall
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • tesselessan

Vi har tänkt tanken många gånger - först hade vi bestämt oss för den delen men efter lite tanke insåg jag att jag kommer ångra mig - jag vill ha klänningen, festen, tårtan och hela bunten. Han vill fortfarande att vi hellre rymmer och gifter oss vara vi två för han gillar inte att stå i centrum plus att hans föräldrar och syskon inte kommer kunna vara med på bröllopet så han tycker det känns jobbigt därför. Han går med på stort bröllop för min skull för han vet att det är vad jag vill ha. 

Hans krav är att han ska få planera smekmånaden. 
  • Allrakäraste
    Eriikah skrev 2015-02-05 20:03:39 följande:

Tycker det här med solister och musiker till kyrkan verkar lite allmänt svårt att få tag i när man inte känner nån eller känner till.

Förstår dig! Jag har sådan enorm tur att hela min familj och halva släkten är engagerad i musiken så när det kommer till musik på vigseln så ska jag ha min syster som spelar ett stycke på klarinett och sedan mina två kusiner och morbror som kör lite sång och kompinstrument. Till festen ska jag fråga några av mina föräldrars bekanta om de kan tänka sig att dra ihop ett gäng och köra lite jazzlåtar. Förmodligen så kommer vi inte att behöva betala en krona för detta så jag har två anledningar att vara tacksam. Men om man inte känner någon  så blir det ju genast klurigare - och dyrare!
    Men fråga runt lite bland dina bekanta, de kanske har kontakter som du kan få nyttja? Annars så tror jag att kyrkan kan hjälpa till med något tips :)

• Allrakäraste
    tesselessan skrev 2015-02-06 13:41:55 följande:
    Vi har tänkt tanken många gånger - först hade vi bestämt oss för den delen men efter lite tanke insåg jag att jag kommer ångra mig - jag vill ha klänningen, festen, tårtan och hela bunten. Han vill fortfarande att vi hellre rymmer och gifter oss vara vi två för han gillar inte att stå i centrum plus att hans föräldrar och syskon inte kommer kunna vara med på bröllopet så han tycker det känns jobbigt därför. Han går med på stort bröllop för min skull för han vet att det är vad jag vill ha. 

Hans krav är att han ska få planera smekmånaden. 

Åh vi har precis samma dilemma :( I början var det tänkt att det bara skulle vara vi två och våra föräldrar plus syskon och så middag efteråt - kanske i fjällen någonstans under en helg. Men så kunde jag helt enkelt inte se hela bilden framför mig... Jag har väldigt nära band med många ur min släkt och tanken att inte få ha dem där på bröllopsdagen kändes inte bra. Jag vet att jag hade ångrat mig. Så sambo "går med" på en traditionell bröllopsdag trots att halva gästlistan består av min familj och släkt. Från hans sida kommer endast familjen och sedan fyller vi på med vänner och bekanta.
    Det han tycker känns kul är att vi ska åka ner till Tyskland i sommar och bila en vecka samt köpa spriten till öppna baren - och där tänker jag ge honom fria händer för han är mycket bättre på den biten än vad jag är :)

• litenkaka

Aaaaah dumma BT! Har svarat er med ett låååångt svar två gånger och båda gångerna försvinner allt... Summa summarum: tack för era tankar! :) känns som 2 steg tillbaka att gifta sig utomlands och sambons pappa kallade det "idioti" när vi hörde oss för...

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!