• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • tesselessan

Jag funderar lite på det här med gästlistan.... vilka som ska bjudas eller inte. och släkten är en sak med vilka man ska bjuda eller inte men detta med vänner - och att inte bjuda alla i en vänskapsgrupp.  känns ju fel att bjuda endast en ur en grupp på 4 där alla stod varandra lika nära. 
    Eller att inte bjuda två ur det större vänskapsgänget där man vet att man själv inte skulle bli bjuden på deras bröllop... men man vill ändå att hela gänget ska vara där......

usch detta med gästlistan är den jobbigaste delen med att gifta sig. 

• litenkaka

Vi har efter en del velande bestämt oss för att köra på vår ursprungsplan och gifta oss här i Sverige och köra på utsprungsplanen! Men jag vill ändå göra värt bröllop lite speciellt, just nu känns det liksom bara som vilket bröllop som helst... Vi är förvisso som vilka andra människor som helst men vill ändå få det lite mer personligt. Vi är inte sådär gullegull och puttenutt utan mer yviga, ärliga, roliga... Så fokuset ska nog få ligga på festen och jag vill snarare att folk ska stå med ett leende i kyrkan än med tårar på kinderna. Men hur är frågan ;)

• litenkaka

Är man det minsta lilla osäker - bjud dem! Det är vårt motto... Det kan verka banalt men sånt här kan skapa slitningar mellan inte bara er och era vänner/bekanta men även mellan de som är bjudna och de som utesluts. Så bjud hellre för många är för få...

tesselessan skrev 2015-02-11 10:48:22 följande:

Jag funderar lite på det här med gästlistan.... vilka som ska bjudas eller inte. och släkten är en sak med vilka man ska bjuda eller inte men detta med vänner - och att inte bjuda alla i en vänskapsgrupp.  känns ju fel att bjuda endast en ur en grupp på 4 där alla stod varandra lika nära. 

Eller att inte bjuda två ur det större vänskapsgänget där man vet att man själv inte skulle bli bjuden på deras bröllop... men man vill ändå att hela gänget ska vara där......

• Nightrod
    tesselessan skrev 2015-02-11 10:48:22 följande:

Vi bjuder de som vi vill ska vara med och fira oss, de andra bjuder vi inte.
    Så vi hade det ganska enkelt att göra vår gästlista.

Vissa får komma alla dagar andra får bara komma på vigsel andra på vigsel/middag beror lite på vilka de är och vilken relation de har till oss.

Live free, ride free
  • crs
    tesselessan skrev 2015-02-11 09:04:12 följande:
    Jag känner likadant - vill bara få beställa den men jag har 8 månader kvar innan bröllopet så jag kommer beställa i sommar någongång, och hoppats att det har hänt något med måtten tills dess. Men åååhh vad gärna jag vill beställa den direkt bara för att kunna prova den men också för att kunna ha den hemma och gå och kika på lite då och då. 
    Ja, precis! Jag vill bara prova den, och kolla hur den passar med alla andra grejer, skor och sånt. :)

Jag börjar bli rätt trött på restaurangen på vilken vi tänkte hålla lunchen efter vigseln. Först var de helt chill, det var inga problem att boka platserna och de informerade om när menyn kommer som kommer gälla då. På det hade jag några frågor, typ är de okej med att fixa några specialkost och vi kom på att vi ville kolla så de är okej med att det kommer barn, då det inte direkt är en familjerestaurang. Och jag informerade om budget och frågade om fördrink och lite så. Det var typ 1,5 vecka sen, och de har inte svarat än. Det drog ut på tiden redan ffrån början, pga jag klantade mig och missade att skicka mailet jag skrivit till dem. Mitt fel, men det känns drygt att det nu drar ut på det ännu mer. Vill ju få bekräftelse, så vi kan skicka ut inbjudningarna. Vi mailade dem igen igår, så hoppas att de svarar snart... Fattar om de blev lite "fan, vi gillar inte barn", jag skulle verkligen inte bli förvånad om det var så, och det var en miss av oss att inte kolla det på en gång, men bättre sent än aldrig tänker jag. Vill bara veta, så vi kan fråga annat ställe isf. 
  • Zarah516
    Sofia2015 skrev 2015-02-01 14:38:14 följande:

Nu är den första bunten inbjudningskort på väg! Mycket bråk med limningen, men till slut fick vi till det. =)

Jättefina! Vi har också tänkt ha inbjudningskort med band våra är dock guld med lila band
  • filibustern

hade en heldag med tärnan igår så då prova vi klänningar (inte hela dagen :P) och jag har nu bestämt mig för att det får bli den klänning jag hade från början. den sitter lite löst kring livet, men det syns inte och den är SÅÅÅÅå vacker, och smickrande för min kropp. den andra är ju också fin, men den gav mig en fyrkantig överkropp och sluttande axlar... inte smickrande alls.. lägger int en bild på släpet på den klänning jag bestämt mig för

så då var den beslutsångesten tillrättavisad :P 
    nu bara nästa bekymmer. funderar på detta med vigselring eller inte. har blivit som mer och mer sugen på en, och då en tunntunn halvallians. typ som så. 

fann den på etsy. kostar typ.. lite drygt 2000kr. vilket är vad jag skulle få betala för att sätta in 5 stenar i min förlovningsring... problemet jag ser är 
    1. det är från etsy, utomlands
    2. de har lite andra standarder på stenarna (verkar vara SI standard..) 
    3. vad gör jag om den är för stor/liten? 

det är ju förvisso guld, så det borde ju itne vara nå problem att fixa.. ja vad tror ni? 

och så detta med frisyr. jisses alltså. långt hår? kort hår? uppsatt? hur då? krans/tiara//hårband/krona? fann denna bild som ajg fullkomligt älskade men vet inte om den (kransen spec) passar varken mej eller klänningen. 

skulle ju helt klart passa bra till temat :) 

• Vaniljbullen

Nu är vi GIFTA!!!

Vi vigdes på alla hjärtans dag i smyg <3

Kommer även ha en ordentlig bröllopsfest i sommar så jag hänger kvar här

• crs
    Vaniljbullen skrev 2015-02-16 13:05:20 följande:

Nu är vi GIFTA!!!

Vi vigdes på alla hjärtans dag i smyg <3

Kommer även ha en ordentlig bröllopsfest i sommar så jag hänger kvar här

Grattis, vad kul! :D Hur var dagen? :) 
    filibustern skrev 2015-02-16 09:39:21 följande:

det är ju förvisso guld, så det borde ju itne vara nå problem att fixa.. ja vad tror ni? 

Att köpa en ring via Etsy lär inte vara några som helst problem. Om kvaliten på stenarna inte känns bra nog så kan du ju maila och fråga om de kan göra en likadan med finare stenar. Och storlek lär vara helt lugnt, ändra storlek på en guldring kan man ju göra hos vilken guldsmed som helst. :) Jag har förvisso bara en gång justerat en ring, och då på en silverring, men det var inga som helst problem. Hela designen och allt på den var precis som innan, den var bara mindre. Kostade typ 200 kr, tror jag. Så just det behöver du inte alls oroa dig över. :)

Jag ska köpa min ring från Etsy, men specialgjord av en guldsmed i Finland. Har varit i kontakt med många guldsmeder på etsy innan jag bestämde vem jag ville anlita, och de var alla tillmötesgående! Just din ring är ju rätt vanlig design med, kan inte vara svårt att hitta en schyst person som gör en sån precis som du vill ha den, med antal stenar och kvalitet på dem.
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!