• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • crs
    litenkaka skrev 2015-02-21 10:21:19 följande:

Kikar in och det hur det går för er :) För oss står det väldigt stilla just nu, ska beställa inbjudningarna inom en överskådlig framtid. Vi "råkade" dock köpa hus i veckan så det är oklart hur vår bröllopsbudget kommer se ut, men gifta oss ska vi om set så blir korv med bröd till middag ;)

Haha, hur "råkar" man köpa hus? ;) 

Jag skulle precis sätta mig och skriva adresser på inbjudningarna, och på första familjen insåg jag att jag inte vet vad de heter i efternamn. Min sambos syster + familj. Haha, fattar inte hur jag inte kunnat snappa upp det någonstans än.
  • Sofia2015
    crs skrev 2015-02-21 17:17:25 följande:

Jag skulle precis sätta mig och skriva adresser på inbjudningarna, och på första familjen insåg jag att jag inte vet vad de heter i efternamn. Min sambos syster + familj. Haha, fattar inte hur jag inte kunnat snappa upp det någonstans än.
    Känn dig inte dålig på nåt sätt för en sån sak, min sambo hade glömt att han hade tre fastrar och inte två!! Inte förrns han ringde sin pappa för att ta reda på deras adresser insåg han att han missat en! Behöver jag säga att jag aldrig har träffat dem? =P
  • crs
    Sofia2015 skrev 2015-02-21 17:36:50 följande:
    Känn dig inte dålig på nåt sätt för en sån sak, min sambo hade glömt att han hade tre fastrar och inte två!! Inte förrns han ringde sin pappa för att ta reda på deras adresser insåg han att han missat en! Behöver jag säga att jag aldrig har träffat dem? =P
    Haha! Nä, okej, det var ju faktiskt värre! Jag är iofs osäker på vad en av mina mostrar heter i efternamn nu när jag tänker efter, men jag minns iaf att hon finns! 
  • cecbj195

Hejsan brudar!

Ruskigt längesen jag skrev här, jobb, hund och bröllopsplanering tar all tid för mig! :)

Behöver lite hjälp. Har hittat två klänningar som jag kan tänka mig. De är olika i stil, men båda sitter kanonsnyggt på mig! Har tyvärr inga bilder med mig i klänningarna eftersom man inte fick fota på ena stället och mamma (som inte förstår sig på sin telefon ) tog kort på den och nu kan vi inte hitta bilden...

Kandidat 1: www.morilee.com/bridals/blu/5170

Denna hittade jag för två veckor sedan och hade i princip bestämt mig för denna. Därför har jag lite svårt att släppa den. Då hade jag mamma och tre kompisar med mig. Tänker mig inte med blomman utan med ett långt vitt sidenband i midjan istället.

Kandidat 2:www.sweetheartgowns.com/sweetheart/6047

Hittade denna för en vecka sedan i en annan stad. Då var bara mamma med och hon tycker definitivt denna. Den satt verkligen jättebra på mig och halsbandet jag tänkt ha (mitt dophjärta i en kedja jag fått av fästmannen) lade sig verkligen perfekt i urringningen. Eftersom vi gifter oss i oktober känns den här lite mer "påklädd"vilket jag tycker är bra. Rosetten ska dock tas bort och ersättas med en band, eventuellt med pärlor på. Kan säga att jag inte tycker bilden gör klänningen rättvisa.

Vilken tycker ni är snyggast? Båda är väldigt jag och passar min figur bra (typiskt päronformad, liten byst och stor rumpa, haha! )

• litenkaka

Haha lång historia ;)

Vi glömde bort en av min blivandes kusiner. Han har 3 kusiner som är syskon, barn tills hans morbror. Vi skrev upp två av dem på listan och när vi pratade med hans mamma såg hon lite undrande ut och frågade om inte systern var bjuden ;)

Och klänningarna - SWEETHEART! Så himla fin och lite speciell stil på den...

crs skrev 2015-02-21 17:17:25 följande:

• filibustern

ja - igår posta vi äktenskapsförordet, och idag har jag betalat in avgiften för den. 
    Gubben ha vart hemma i helgen - skönt att ha hem han^^ 
    för övrigt är det snart bara 6 månader kvar! :D

• Emmasara

känns som hela planeringen har stått still i några veckor nu. Väntar fortfarande på svar ifrån ett par om de vill ha ansvaret för köket (de kommer troligtvis att laga huvudrätten). 

Jag har fått reda på att våra ringar har kommit, men tyvärr så är de 40-45 mil ifrån oss så ska försöka ta en helg nu i mars och åka och hämta dem. 

Sen velar jag lite om när jag ska beställa min brudkänning. Jag har redan bestämt mig för vad jag ska ha för någon och jag kommer beställa ifrån nätet (special beställd efter mina mått) men under hösten har jag gått upp runt 7kg och det känns som att det mesta har satt sig på magen, nu i veckan ska jag börja träna igen, har inte kunnat träna på 1-1,5 månad p.g.a. hälsa skäl. Men som sagt jag vet inte hur länge jag ska vänta innan jag ska beställa min klänning. Vi kommer att sy om den lite (sy dit ett på och avtagbart släp). 

5 september 2015
  • filibustern

här är det snart 6 månader kvar (på torsdag) och börjar inse mer och mer att tiden blir mindre. :P man kanske gitt börja bestämma sig om vigselring bl.a 

sen har jag fått ett frö sått i mitt huvud

fick veta att en av vikarierna (som sällan är på jobbet förvisso..) gick frisörskola innan hon sadlade om till uska. 
    DESSUTOM fick jag veta igår att en annan vikarie är makeupartist. 

så var det ju kört, då börjar jag fundera. har frågat makeupartisten om ev "anställning" och hon kunde absolut ställa upp! och inte för så många kronor. 

värre är det med frisören så att säga. vore ju perfekt om hon kunde göra för att 
    1. hon lär vara billigare
    2. hon lär ju kunna göra den typ av frisyr jag funderar på
    3. att betala 2500kr för smink + en frisyr som egentligen är mer eller mindre "bara" en klippning - alltså inte så mycket till uppsättning.. känns dyrt. 

dessa är inspirationsbilder just nu: 

och så med ett diadem med naturmaterial.. ja mena. normalt skulle denna klippning gå på 400kr.... men just för att det blir en brudfrisyr så pang - 2500 (förvisso ingår VILKEN frisyr som helst i det priset.. men ändå) 

jag frågade lite som tvärest frisören om hon kunde tänka sig göra min frisyr, men hon lät som tvekande, mycket för att hon inte vet om hon kanske jobbar då jag gifter mig och så... men det vore ju SÅ bra om hon kunde, mycket för priset. jag hade tänkt kanske erbjuda na 700-1000kr för jobbet. de e ju för tysan i alla fall 1500billigare! 

men törs inte fråga på riktigt så att säga.... ooooh. vad tror ni? ska jag chansa å fråga?

• crs
    filibustern skrev 2015-03-01 14:56:17 följande:

men törs inte fråga på riktigt så att säga.... ooooh. vad tror ni? ska jag chansa å fråga?

Jag skulle inte fråga någon som inte är van att klippa, utbildad eller inte. Särskilt inte som hon redan uttryckt tveksamhet, oschyst att pressa då. Om hon är obekväm men har svårt att säga nej, liksom.

Om du vill ha det billigare, och inte tänkt en uppsättning, så kan du väl bara boka en vanlig klipptid? Du måste väl inte säga att det är för bröllop? 
  • litenkaka

Har du frågat salongen om de verkligen tar 2500 Ena salongen jag frågade sa 2500:- när jag frågade men när jag berättade vsd jag hade tänkt mig för frisyr blev det genast mycket billigare...

filibustern skrev 2015-03-01 14:56:17 följande:

här är det snart 6 månader kvar (på torsdag) och börjar inse mer och mer att tiden blir mindre. :P man kanske gitt börja bestämma sig om vigselring bl.a 

sen har jag fått ett frö sått i mitt huvud

fick veta att en av vikarierna (som sällan är på jobbet förvisso..) gick frisörskola innan hon sadlade om till uska. 

DESSUTOM fick jag veta igår att en annan vikarie är makeupartist. 

så var det ju kört, då börjar jag fundera. har frågat makeupartisten om ev "anställning" och hon kunde absolut ställa upp! och inte för så många kronor. 

värre är det med frisören så att säga. vore ju perfekt om hon kunde göra för att 

1. hon lär vara billigare

2. hon lär ju kunna göra den typ av frisyr jag funderar på

3. att betala 2500kr för smink + en frisyr som egentligen är mer eller mindre "bara" en klippning - alltså inte så mycket till uppsättning.. känns dyrt. 

dessa är inspirationsbilder just nu: 

och så med ett diadem med naturmaterial.. ja mena. normalt skulle denna klippning gå på 400kr.... men just för att det blir en brudfrisyr så pang - 2500 (förvisso ingår VILKEN frisyr som helst i det priset.. men ändå) 

jag frågade lite som tvärest frisören om hon kunde tänka sig göra min frisyr, men hon lät som tvekande, mycket för att hon inte vet om hon kanske jobbar då jag gifter mig och så... men det vore ju SÅ bra om hon kunde, mycket för priset. jag hade tänkt kanske erbjuda na 700-1000kr för jobbet. de e ju för tysan i alla fall 1500billigare! 

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!