Vaniljbullen skrev 2015-02-19 19:50:08 följande:
TACK!
Det var så jäkla mysigt!!
Vi åt lite frukost och klädde på oss vanliga favoritkläderna och åkte till stadshuset.
Det var pirrigt, nervöst, och helt underbart!
Valde den snabba vigselceremonin som tog typ 30 sekunder haha!
Han fick tårar i ögonen och då började jag gråta men samlade mig direkt och fick fram ett JAAA!
Och efteråt ringde vi våra familjer..
Det var lite blandade reaktioner men när chocken lagt sig så var alla galet glada för vår skull!
Väl hemma så skålade vi i alkoholfritt bubbel och bara kramades och skrattade och dagen efter så gjorde jag en bröllopstårta och vi fick presenter (champagne) och lyckoönskningar av grannarna

så jäkla fint av dom.
Nu ser vi fram emot att planera en liten bröllopsfest, förmodligen i augusti.
När gifter du dig?
Åh, fint! Det låter som typ den mysigaste dagen någonsin! :) Jag blir så imponerad av personer som liksom vågar göra som ni, som inte faller för normen och gör på det traditionella sättet. Lite önskar att vi vågade det i större utsträckning än vi ska :P
Vi gifter oss 25 juli. Vi kör kort borglig vigsel ute i en park med närmsta vänner och familj, sen lunch med dem på restaurang innan vi drar på semester en vecka. Förutom vigseln ser jag mest fram emot kvällen, när jag och snubben är i Malmö (vi åker från Kastrup dagen efter så övernattar där. Bor i Linköping.) och får vara själva, äta middag ihop och gå en sväng längs vattnet, typ.
Vi hade tänkt ha en tidig morgonvigsel med bara några vänner närvarande, men våra familjer ville så gärna vara med. Jag fattar inte helt varför de vill åka 40 respektive 25 mil för att närvara vid en vigsel som blir ett par minuter lång, och sen äta lunch, men de ville verkligen inte missa det så vi kunde inte riktigt säga nej med gott samvete.