• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • crs

Haha, ja, men det känns lite så! Men de skrev verkligen "dina mått är fel, de borde vara såhär". Så dumt, på något sätt. Och nu blev jag såklart ännu mer orolig att den inte kommer passa, mot vad jag var innan. Så himla inte avslappnad gällande detta nu!

• Nightrod

Jag mailade med dem om en annan klänning samt om denna och frågade, de stälde då motfrågor för att försäkra sig om att de fattat rätt och att allt skulle bli så bra som möjligt, så kan ju vara så att de bara dubbelkollar att det verklgien var rätt, så då är det ju bra att det frågar. Så du kan nog vara lugn, nu ghar de dubbelkollat så att din klänning skall sitta så bra som det bara går

Live free, ride free
  • Sofia2015

Jag fick min klänning igår! Väntar på att nån ska hjälpa mig snöra den så jag vet hur den sitter, men min första reaktion var att midjebandet sitter för högt upp, alltså inte alls i midjan. Det hade irriterat mig extremt mycket i vanliga fall, eftersom jag har bred bröstkorg och ett band där inte alls blir särskilt smickrande på mig. Men eftersom jag räknar med att vara i v. 28 på bröllopet är det ju snarare en fördel. =) 
    Ska be min sambo snöra in mig ikväll så får vi se! 

• crs
    Nightrod skrev 2015-03-12 13:14:27 följande:

Jag mailade med dem om en annan klänning samt om denna och frågade, de stälde då motfrågor för att försäkra sig om att de fattat rätt och att allt skulle bli så bra som möjligt, så kan ju vara så att de bara dubbelkollar att det verklgien var rätt, så då är det ju bra att det frågar. Så du kan nog vara lugn, nu ghar de dubbelkollat så att din klänning skall sitta så bra som det bara går

Ja, min snubbe sa samma sak, att det är väl bra att de är noga liksom. Och så är det kanske, även fast det stör mig att de uttryckte det som att mina kroppsproportioner är fel. :P Men ja, jag hoppas det blir bra. Inte för att det är världens grej om det inte är det heller, får väl bara låta en sömmerska fixa den då, det bara vore så trist att få hem den och sen bli besviken... 
    Sofia2015 skrev 2015-03-12 14:35:53 följande:

Jag fick min klänning igår! Väntar på att nån ska hjälpa mig snöra den så jag vet hur den sitter, men min första reaktion var att midjebandet sitter för högt upp, alltså inte alls i midjan. Det hade irriterat mig extremt mycket i vanliga fall, eftersom jag har bred bröstkorg och ett band där inte alls blir särskilt smickrande på mig. Men eftersom jag räknar med att vara i v. 28 på bröllopet är det ju snarare en fördel. =) 
    Ska be min sambo snöra in mig ikväll så får vi se! 

Åh, grattis till bebis, vad kul! :) Och skoj med klänningen, jag ser fram emot bild! 
  • Nightrod

Vi beställde däck till bilen idag, så nu är den påväg att bli körbar igen.

Säger detta just för att det är den som Bruden absolut vill vi skall ha på bröllopet, men först måste det fixas lite på den innan den kan rulla på ett bra sätt igen..
    Men nu är första steget klart :D

Live free, ride free
  • Sofia2015
    crs skrev 2015-03-12 15:00:38 följande:
    Åh, grattis till bebis, vad kul! :) Och skoj med klänningen, jag ser fram emot bild! 
    Tack, men det är fortfarande en hemlis, så schyyyyysh ;)
    Ska försöka fixa bild på klänningen ikväll!
  • crs
    Sofia2015 skrev 2015-03-13 09:38:21 följande:
    Tack, men det är fortfarande en hemlis, så schyyyyysh ;)
    Ska försöka fixa bild på klänningen ikväll!
    Lovar att inte berätta ;)
    Men hur går det med bild då? :)

Vi köpte ringarna igår! Eller ja, betalade. Nu ska de ju tillverkas också. :)
    Jag hade lite missat att tänka på moms, så det blev några tusen dyrare än tänkt, men det kan vi leva med. Lite klantigt av mig bara... Nu har vi iaf beräknad leverans till typ 12 april, och måste bara också bestämma vad vi vill ha för gravyr i dem. :) 
  • litenkaka

Vi provade ut ringar igår och nu är jag ännu mer förvirrad... Var säker på en kraftigt RUNDAD ring som är lika bred som förlovningsringen men min sambo gillade den kantiga bäst. Och jag gillade den kantiga som var 1-2mm bredare än förlovningsringen. Försökte ladda upp bilder men det gick inte från mobilen....

• Sofia2015
    crs skrev 2015-03-14 09:40:12 följande:
    Lovar att inte berätta ;)
    Men hur går det med bild då? :)

Vi köpte ringarna igår! Eller ja, betalade. Nu ska de ju tillverkas också. :)
    Jag hade lite missat att tänka på moms, så det blev några tusen dyrare än tänkt, men det kan vi leva med. Lite klantigt av mig bara... Nu har vi iaf beräknad leverans till typ 12 april, och måste bara också bestämma vad vi vill ha för gravyr i dem. :) 
    Provade den precis! Den luktar lite skumt... kaviar, tyckte karln. =P Men den får hänga ute på vädring ett tag så går det nog till sig. =)

Min sambo snörade lite konstigt därbak, så det ser duktigt skrynkligt ut :P Får sätta en tärna på att öva lite!

Jag hämtade ut min ring i onsdags! Jag är jättenöjd, fastän det verkligen är den enklaste ringen i världen. Men jag testade med stenar och det såg bara vräkigt och fult ut tillsammans med min förlovningsring, så det fick bli en slät, tunn ring som gick in under stenen. 
  • Plättis

Vi fixar och bestämmer det sista i helgen för inbjudningarna, så imorgon ska jag träffa vår toastmadame och prata om hur vi ska göra med att anmäla tal. Hon kan inte svara i telefon under arbetstid, och jobbar som en galning eftersom hon har ett mycket krävande jobb. Så vi går igenom hela gästlistan för att kolla vem fler som kan tänkas passa i rollen som hennes sidekick. Och det är väldigt magert på den punkten...

Och det här med baren. Vi har insett att vi har råd med öppen bar, men funderar på om det är en bra idé. En del av våra gäster kan inte hantera alkohol, men är det rätt att "straffa" alla gäster för det? Att ha festen alkoholfri är inte ett alternativ (tydligen), och vi måste veta vad vi ska göra innan vi trycker inbjudningarna.

Per aspera ad astra, ad infinitum.
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!