• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • tesselessan
    Plättis skrev 2015-03-20 16:33:57 följande:

Kan inte lägga upp bilder från mobilen, men här är en länkar till bilder på klänningen i alla fall.

www.dropbox.com/s/0kxrjvqrpbrlcbv/20150320_155700.jpg

www.dropbox.com/s/xdbbr5iyd1o9ygd/20150320_155812.jpg

jättevacker klänning - ser inte alls ut som den är för tajt över midjan, tycker den sitter jättesnyggt. Lite stor över bysten som du säger men det är ju inte svårt för en sömmerska att ordna
  • Plättis
    Sofia2015 skrev 2015-03-20 18:46:29 följande:

Jag ÄLSKAR klänningen! Sjukt fin. Hoppas du kan få en slant tillbaks så du kan få snörning i ryggen. 

Hoppas det löser sig med hundarna också, man är ju lite petig när det kommer till ens närståendes djur. Vad är det för ras/er?

Jag tog kontakt med säljaren som bad så väldigt mycket om ursäkt för misstaget och skulle skicka en ny som var rätt. Egentligen skulle jag inte ha klagat, men det var mörka fläckar på tyget här och där. På livet, så de hade inte gått dölja.

Det är två finnstövare, vana vid jakt. Så inga lägenhetshundar. Men hela släkten hjälps åt för att hitta någonstans där de kan bo, så jag tror det kommer lösa sig.
    Eriikah skrev 2015-03-20 19:56:35 följande:

Jättefin klänning! =)

Tack
    tesselessan skrev 2015-03-20 20:08:48 följande:

jättevacker klänning - ser inte alls ut som den är för tajt över midjan, tycker den sitter jättesnyggt. Lite stor över bysten som du säger men det är ju inte svårt för en sömmerska att ordna

Jag kunde ju stänga dragkedjan, så alldeles för liten är den inte. Men den satt åt för tajt, allt som inte var skelett trycktes antingen uppåt eller neråt

Nu skulle säljaren skicka en ny, men jag hann ringa sömmerskan för att kolla om det gick göra ändringar. Och det hade förmodligen blivit med dragkedja i vilket fall. Att sy om till snörning var svindyrt, så sömmerskan rekommenderade att bara ändra storleken.
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • crs

Hoppas nästa klänning blir rätt då, Plättis! Den är verkligen jättefin! 

Jag fick mail inatt om att min klänning skickats. Förväntad leveranstid på 3-6 dagar, sååå spännande! :D

• crs

Och nu beställde jag nya skor med. De jag köpte först bara vill inte töja sig tillräckligt mycket, så de blev inte alls bra. Så nu beställde jag ett par för bredare fötter, så jag slipper att det blir för tajt! Nu lär de ju antagligen bli för stora istället, bara för att allt ska jävlas liksom, men då får jag väl hoppas på fint väder och vara barfota. :P Nu blev det iaf dessa. Något högre än jag hade tänkt mig, men snubben var okej med det så jag är nöjd! Om de nu passar...

• crs

Jag spammar väl lite här då...

Igårkväll lyckades vi även bestämma oss för var vi ska äta vår bröllopsmiddag, och bokade bord där. Det är kanske det jag ser fram emot mest med hela bröllopsdagen (förutom själva vigseln), på kvällen när vi är ensamma i Malmö, och bara kan äta och dricka och umgås helt själva. Jag längtar så mycket efter det! 
    Hoppas nu bara att vi valde en bra restaurang. Den har inte öppnat än, så hade inga recensioner att läsa. Vi (okej, jag) valde den på att den var den vi hittade som verkar ha bäst utsikt över sundet. 

• Sofia2015
    crs skrev 2015-03-23 12:19:22 följande:

Jag spammar väl lite här då...

Igårkväll lyckades vi även bestämma oss för var vi ska äta vår bröllopsmiddag, och bokade bord där. Det är kanske det jag ser fram emot mest med hela bröllopsdagen (förutom själva vigseln), på kvällen när vi är ensamma i Malmö, och bara kan äta och dricka och umgås helt själva. Jag längtar så mycket efter det! 
    Hoppas nu bara att vi valde en bra restaurang. Den har inte öppnat än, så hade inga recensioner att läsa. Vi (okej, jag) valde den på att den var den vi hittade som verkar ha bäst utsikt över sundet. 

haha, spammarn! =) Det är bra att du spammar så det händer nåt här!
    Skönt att ha massa saker bokade, och en riktigt bra idé att ha en middag på tu man hand för att smälta dagen.

Vår planering står rätt stilla. Väntar på att tärnorna ska få tummen ur och bestämma storlek till klänningarna så vi kan beställa. Om jag fick göra om nånting så skulle det vara att jag skulle skippa tärnorna, alternativt bara ha en. Jag har fyra (lång historia...) och det är egentligen bara en som är hjälpsam, resten är bara jobbiga.  
  • Plättis

I helgen fick jag hjälp av mina systrar att prova klänningen igen, och den satt bättre då även om den fortfarande var för stor i bysten. Lillasyster petade lite med håret och vi bestämde vilken frisyr vi kommer öva på fram till bröllopet. 

Och ikväll beställer vi våra inbjudningar så vi kan börja dela ut dem till helgen. På onsdag är det fyra månader till bröllopet, och jag har egentligen varit stressad länge, men försöker lugna mig. 

Den senaste veckan har jag dessutom fått panikattacker eftersom det är jäkligt påfrestande att vara både väldigt glad och väldigt ledsen samtidigt. Ringer hem till mamma och pratar halva tiden om morfars begravning och halva tiden om min klänning och bröllopet. 

Sofia2015 skrev 2015-03-23 12:34:28 följande:
    Vår planering står rätt stilla. Väntar på att tärnorna ska få tummen ur och bestämma storlek till klänningarna så vi kan beställa. Om jag fick göra om nånting så skulle det vara att jag skulle skippa tärnorna, alternativt bara ha en. Jag har fyra (lång historia...) och det är egentligen bara en som är hjälpsam, resten är bara jobbiga.  
    När är det ni gifter er? Vi har också stått stilla i perioder, ibland i flera månader, så rasslar det till och det händer massor på en gång. 

Jag har inga tärnor utan har delat upp allt som hade varit tärnans/tärnornas uppgifter på mina närmaste tjejer. Mina systrar, min kusin och mina vänner. Det är jätteskönt, och jag behöver inte överbelasta en av dem
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • filibustern

ja lever ^^p.

har vart i finland å köpt likörer att prova då e dels ha mer olika sorter å dels är billigare. överlag är det nog inte billigt nog så vi kan tjäna på att köpa till bröllopet därifrån, men vi fundera på att köpa likörer i alla fall, till tårtan, till vinnaren av tipsrunda och som tack till t.ex tärnan.

karln ha svårt för namnbytet. han har jättesvårt för förändringar allmänt.. försöker stötta så gott ja kan, men vet inte hur det känns riktigt, när ja bytte kändes det som jag alltid hetat det nya..

imorn bli det ikea och inköp av vinglas!

• Sofia2015
    Plättis skrev 2015-03-23 14:58:41 följande:

När är det ni gifter er? Vi har också stått stilla i perioder, ibland i flera månader, så rasslar det till och det händer massor på en gång. 

Jag har inga tärnor utan har delat upp allt som hade varit tärnans/tärnornas uppgifter på mina närmaste tjejer. Mina systrar, min kusin och mina vänner. Det är jätteskönt, och jag behöver inte överbelasta en av dem
    11 juli gifter vi oss, men jag har svårt att känna stress. Jag är nog en sån som helst gör allt i sista minuten, så sista veckorna kommer nog bli hektiska. =P Var och pimplade igår och såg så himla fina vasstrån som jag funderar på att plocka rätt på och ha som dekorationer. Har lite svårt med förvaringen bara!

Jag har egentligen ingen hjälp av tärnorna, de har inte fått några uppgifter alls och visar inget intresse för att rycka in och måla burkar eller vad det nu kan vara. Det gör egentligen ingenting, bara de är positiva och bra att bolla idéer med, vilket som sagt bara en är... =P
  • crs

På tal om det här med hjälp. Jag är JÄTTEsvårt att be om hjälp, och det är i detta sammanhang något av ett problem. Jag tog sats i typ flera veckor innan jag frågade min bästa vän om hon kunde tänka sig att fota vigseln, och vi skulle också behöva be någon liksom fixa vigselplatsen innan ceremonin. Snubbens bästa vän har sagt att han gärna hjälper till med vad som helst, och även en annan vän/gäst har erbjudit sig, men att faktiskt be dem göra något specifikt är så svårt! Och det är ingen stor grej alls, mest vara där innan, kanske hänga upp en "backdrop" om jag orkar fixa en sån, ställa upp glas och drinkar till alla och så, och plocka undan efteråt. Verkligen inget svårt, bara att det vore schyst om någon som inte är vi kan sköta det. Och nu har jag inte tänkt be dem själv, det är sambons vänner i första hand så det får han göra, men jag kommer såklart vilja ha även dessa småsaker på precis exakt ett visst sätt, och kommer då ändå måsta prata med dem om det... Usch, jag verkligen gillar det inte alls. 

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!