• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Emmasara
    Plättis skrev 2015-04-07 10:50:20 följande:

Iiiih! Jag postade inbjudningarna i morse på väg till jobbet, så nu går jag runt och flinar som ett fån eftersom jag bara längtar efter att telefonen ska ringa och gästerna ska börja tacka ja Skrattande

haha åå vad härligt :D 

Vi skulle tagit bilder till våra inbjudningar igår, men jag har åkt på bihåleinflammation så det blev inte av :P 
    5 september 2015
  • Emmasara

efter helgen så har vi kommit väldigt långt i planeringen så det känns helt underbart :D 

De 2 som ska vara värdpar/toastpar har varit här och vi gick igenom exakt vad det är som de ska ha ansvar för och de är väldigt taggade på allt, så det känns väldigt skönt. Sen var vi igår och kollade på kyrklokalen och festlokalen och det kommer bli helt underbart :D vi har bestämt hur borden ska stå (så nu är det bara att försöka komma på vem som ska sitta vart :P) Ena personen som ska vara köksansvarig var med också och kollade i köket, så hon och hennes man ska kolla upp lite olika alternativ till huvudrätten,

Känns som det mesta börjar falla på plats :D 

Här även pratat med skatteverket idag och kommer inte byta namn innan, utan antingen får vi hålla oss inom eu och åka på passet (tills det tar slut) eller på körkortet, eller så får vi helt enkelt vänta tills alla papper och sånt är klara, det kunde ta 1-4 veckor för polisen att få alla papper från skatteverket, beror på hur högt tryck det är, sedan tar det 4-5 dagar att få ett nytt pass så det kommer ta 2-5 veckor från det att vi gifter oss till att alla papper är klara och ja har mitt nya namn

5 september 2015
  • linda79

Här flyter det också på!

Maten är beställd. Ska återkomma med exakt antal portioner lite längre fram.

Lokalen har vi särskådat i detalj. Allt ser ut att vara som vi vill, porslin, bestick, dukar, musiklösning. Dukningen har vi tittat på så gott dom fram till bordsplaceringen som blir en senare fråga.

Sambon och jag var iväg igår och fixade hans kläder, dottern näbbklänning och sönernas utstyrsel - känns så bra!

Det mesta till brudföljet av alltså fixat. Det mesta till själva vigseln och utsmyckningen av lokalen är beställt och på väg.

Till allt detta verkar det som om 3-åringarna håller på att bli böljfria! Tjoho!

P.S.

Vi borde alla kunna skriva till projektledare på CVT efter detta! :)

• crs

Jag börjar lite tröttna på detta igen. Allt bara jävlas helt plötsligt. Hämtade klänningen från sömmerskan i fredags. När jag provade den där satt den bra, men sen när jag provade hemma igen på kvällen så var den inte bra. Är fin om jag står still och sträcker på mig, men blir konstig och fel när jag rör på mig. Och inte fan kan jag stå still hela bröllopsdagen. Vill inte lämna in den igen, känns som att det inte skulle hjälpa ändå, men jag vill inte köpa en ny heller. Alla är ändå bara fula och fel och allt är värdelöst.

Fick hem hindersprövningspapper med i veckan, och då kom det här med efternamn upp igen. Det är också bara svårt och drygt, jag håller på och velar trots att vi egentligen hade bestämt oss för att ta mitt namn. Jag bara kan inte släppa det att jag alltid tänkt mig att byta namn när jag gifter mig, det känns helt konstigt att det lutar mot att nu inte bli så. 

• tesselessan

Nightrod -jag drömde i natt att jag var med på er vigsel, att jag hade vägarna förbi. Den var spektakulä :)

• Nightrod
    tesselessan skrev 2015-04-13 07:38:08 följande:

Nightrod -jag drömde i natt att jag var med på er vigsel, att jag hade vägarna förbi. Den var spektakulä :)

Ha ha ha
    gjorde du

Fan va bra att den var fin, då behöver ju inte vi oroa oss att det kommer gå dåligt, var vi i kyrka eller ruin (kanske man kan få en förnimelse om vädret)
    Live free, ride free
  • Emmasara

JAAAA :D Nu är polarid-kamera fixad till bröllopet och även vanlig fotograf :D

5 september 2015
  • crs

Jag har ringarna! De är såååå fina! Tror dock att min är lite stor, har mailat tillverkaren och frågat hur det går till om den (eller de, snubben har inte provat sin än) behöver ändras lite. Antar att de flesta vanliga guldsmedar inte vill leka med titanringar, så tror vi får skicka tillbaka dem så hon kan fixa.

• Kotten
    crs skrev 2015-04-13 12:54:01 följande:

Jag har ringarna! De är såååå fina! Tror dock att min är lite stor, har mailat tillverkaren och frågat hur det går till om den (eller de, snubben har inte provat sin än) behöver ändras lite. Antar att de flesta vanliga guldsmedar inte vill leka med titanringar, så tror vi får skicka tillbaka dem så hon kan fixa.

När vi köpte våra titanringar i butik (vi har iofs inte fått dom än) så lät det som att så länge det inte är stenar i är det relativt enkelt att ändra storlek. Är det stenar i är det krångligare men fortfarande görbart i butik.
  • crs
    Kotten skrev 2015-04-13 14:27:32 följande:
    När vi köpte våra titanringar i butik (vi har iofs inte fått dom än) så lät det som att så länge det inte är stenar i är det relativt enkelt att ändra storlek. Är det stenar i är det krångligare men fortfarande görbart i butik.
    Det är stenar i min. Guldsmeden svarade att det är bäst att skicka tillbaka dem till henne, pga den stora stenen i ringen. Och det känns bäst med, jag litar tusen gånger mer på henne än någon guldsmed jag inte haft kontakt med innan! 
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!