• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Allrakäraste
    crs skrev 2015-04-20 18:00:08 följande:

Kul idag. Sambon är uppsagd från och med om en månad, han började jobba där i januari, provanställning, och idag berättade de att de inte har råd att ha kvar honom. Kombinerat med att jag om 1,5 månad tar examen, och i nuläget inte har någon sysselsättning att se fram emot efter det. Det betyder eventuellt ca inga pengar på gud vet hur länge. Känns sjukt omotiverat att lägga pengar på bröllop då. Även om det inte är några gigantiska summor och vi har så vi klarar oss ett tag, så känns det som att jag på bröllopsdagen mest skulle ha dåligt samvete över utgifterna. Jävla fan. Hatar allting. Jävla värt att pluggat i 4 år för att sen ändå inte få jobb. Är ingen skitutbildning heller, jag är ekonom... Fan.

Men usch vad jobbigt! Jag förstår precis hur du känner, hoppas att det löser sig för sambon. Om hans arbetsgivare sagt att de kan hjälpa honom med nytt jobb så komemr det säkert att lösa sig. Kontakter och bra referenser kommer man långt med!
  • SofiaF

Men då finns det ju möjligheter !! Håll hoppet uppe så ska du se att det löser sig :)

Man vill ju ha det där bröllopet som man planerat och visst skulle det vara surt att skära ner på saker men det blir säkert den bästa dagen i livet hur det än blir :)

Jag undrar hur ni andra gjort med underhållning? Vi står i valet och kvalet om vi ska ta in en DJ eller om vi ska hyra ljus och ljud och köra Spotify... Hur tänker ni och hur ni andra här gjort? :)

• Eriikah
    SofiaF skrev 2015-04-21 10:28:34 följande:

Jag undrar hur ni andra gjort med underhållning? Vi står i valet och kvalet om vi ska ta in en DJ eller om vi ska hyra ljus och ljud och köra Spotify... Hur tänker ni och hur ni andra här gjort? :)

Vi har valt att ha ett live band, dom är bara två med gitarr och resten playback, för att få enligt oss lite festligare stämning. Skulle vi inte haft det hade jag nog föredragit en DJ mest bara för att om man använder spotify har det en tendens till att folk går och byter låter mer eller mindre konstant. Vilket jag tycker är väldigt störigt. Beror iofs på hur tillgänglig "speldosan" är.
  • Plättis
    crs skrev 2015-04-20 18:00:08 följande:

Kul idag. Sambon är uppsagd från och med om en månad, han började jobba där i januari, provanställning, och idag berättade de att de inte har råd att ha kvar honom. Kombinerat med att jag om 1,5 månad tar examen, och i nuläget inte har någon sysselsättning att se fram emot efter det. Det betyder eventuellt ca inga pengar på gud vet hur länge. Känns sjukt omotiverat att lägga pengar på bröllop då. Även om det inte är några gigantiska summor och vi har så vi klarar oss ett tag, så känns det som att jag på bröllopsdagen mest skulle ha dåligt samvete över utgifterna. Jävla fan. Hatar allting. Jävla värt att pluggat i 4 år för att sen ändå inte få jobb. Är ingen skitutbildning heller, jag är ekonom... Fan.

Vi har skjutit upp vårt bröllop en gång eftersom vi blev arbetslösa båda två samtidigt. Sambon uppsagd från fast jobb och min visstidsanställning förlängdes aldrig. Det var jävligt jobbigt, men vi överlevde det. Förhoppningsvis får din sambo hjälp att hitta nytt jobb, och då behöver ni inte oroa er. Att hitta jobb efter examen är inte omöjligt heller, och jag tror du kommer fixa det Glad Man får slita i början, men det löser sig. 

Ring alla bemanningsföretag du hittar och säg att du snart tar examen och söker jobb. Antingen får du konsulta via dem eller så kan de hjälpa dig hitta någonstans där du behövs. Jag har fått jättebra hjälp via bemanningsföretag, och då har jag en flumexamen som jag byggt ihop själv Cool
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • crs

Tack för tipset Plättis! Får ta och leta upp alla såna jag kan hitta :)

Men ja, nu när vi smällt det lite så är nog varken han eller jag så jätteoroliga. Jag har tilltro på att det kommer gå rätt snabbt för honom att hitta nytt, det är sån jävla efterfrågan på ingenjörer i denna stan. Tror det kommer bli knepigare för mig, men att jag snart är utan sysselsättning har ju inte kommit som en nyhet. :P

• EbbZen

hej alla.
    jag är verkligen en periodare när det gäller att planera bröllopet. mycket på jobbet i omgångar och det blir helt enkelt inte prioriterat. läser dock i forumet mer eller mindre varje dag och har koll på er alla :)

har provat att göra en servettring (med placerings"kort") som jag ville tipsa om i alla fall! för er som tänker att ni vill göra en del själva!
    (lyckas inte vända bilden så ni får vrida på huvudet ;))

• mtep
    Eriikah skrev 2015-04-21 10:54:33 följande:

Vi har valt att ha ett live band, dom är bara två med gitarr och resten playback, för att få enligt oss lite festligare stämning. Skulle vi inte haft det hade jag nog föredragit en DJ mest bara för att om man använder spotify har det en tendens till att folk går och byter låter mer eller mindre konstant. Vilket jag tycker är väldigt störigt. Beror iofs på hur tillgänglig "speldosan" är.

Vi har valt Spotify men kommer försöka gömma datorn/plattan så folk inte byter. Funderar på att lägga upp spellistan så gästerna redan nu kan lägga till låtar de vill höra.

Vill inte sätta någon sluttid på festen. Är gästerna kvar vill vi oxå vara kvar å dansa hela natten. Lite trist om man bokar dj till kl 1 men vill dansa länge. ;)
  • Allrakäraste
    SofiaF skrev 2015-04-21 10:28:34 följande:

Men då finns det ju möjligheter !! Håll hoppet uppe så ska du se att det löser sig :)

Man vill ju ha det där bröllopet som man planerat och visst skulle det vara surt att skära ner på saker men det blir säkert den bästa dagen i livet hur det än blir :)

Vi kommer att ha en trio som spelar blandad jazz- och populärmusik efter middagen. När de spelat färdigt blir det mest troligt Spotify, med en redan färdig lista som får rulla på.
    Oavsett om ni väljer DJ eller Spotify så blir det nog bra, bara ni inte kör radio (ja det har jag faktiskt varit med om....!)

• crs

Jag fick hem min klänning idag, och äntligen känns en rätt! YAY! Den är helt fin. Ska möjligtvis sy upp den lite bara, och två av axelbanden (de är dubbla) är lite långa, men sånt kan jag lätt fixa själv. Woho! :)

Och efter att nojjat över att min ring kommit bort så sa min guldsmed igår att den kommit till henne. Nu ska den bara justeras, sen är det med klart. :) Så skönt!

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!