crs skrev 2015-04-20 18:00:08 följande:
Kul idag. Sambon är uppsagd från och med om en månad, han började jobba där i januari, provanställning, och idag berättade de att de inte har råd att ha kvar honom. Kombinerat med att jag om 1,5 månad tar examen, och i nuläget inte har någon sysselsättning att se fram emot efter det. Det betyder eventuellt ca inga pengar på gud vet hur länge. Känns sjukt omotiverat att lägga pengar på bröllop då. Även om det inte är några gigantiska summor och vi har så vi klarar oss ett tag, så känns det som att jag på bröllopsdagen mest skulle ha dåligt samvete över utgifterna. Jävla fan. Hatar allting. Jävla värt att pluggat i 4 år för att sen ändå inte få jobb. Är ingen skitutbildning heller, jag är ekonom... Fan.
Vi har skjutit upp vårt bröllop en gång eftersom vi blev arbetslösa båda två samtidigt. Sambon uppsagd från fast jobb och min visstidsanställning förlängdes aldrig. Det var jävligt jobbigt, men vi överlevde det. Förhoppningsvis får din sambo hjälp att hitta nytt jobb, och då behöver ni inte oroa er. Att hitta jobb efter examen är inte omöjligt heller, och jag tror du kommer fixa det
Man får slita i början, men det löser sig.
Ring alla bemanningsföretag du hittar och säg att du snart tar examen och söker jobb. Antingen får du konsulta via dem eller så kan de hjälpa dig hitta någonstans där du behövs. Jag har fått jättebra hjälp via bemanningsföretag, och då har jag en flumexamen som jag byggt ihop själv