• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Nightrod
    Plättis skrev 2015-03-18 11:27:29 följande:

Jag befinner mig lite i dimman och vet inte om jag ska vara glad eller ledsen. Min morfar gick bort igår,

Beklagar
    Live free, ride free
  • Allrakäraste

För vår del är namnet självklart. Jag har ett typiskt "svensson"-namn medan min blivande har ett ovanligt efternamn. Det enda som är lite knasigt är att jag och svärmor båda heter Kristina och tja.... efter bröllopet kommer vi verkligen att heta likadant! Visserligen har hon behållit sitt flicknamn som mellannamn men ändå. Lite sjukt är det ju! :P

För vår del har planeringen stannat av helt pga av andra stora planer som kommit i vägen och kan göra att vi måste planera om i stort sett hela bröllopet. Men jag vågar inte skriva varför än eftersom det inte är helt spikat! Cliffhanger! ;)

• filibustern

tjatja! hängt med dåligt senaste tiden. :P men har inte hänt skitmycket heller... 
    ska fara till karln min nu i helgen. har skrivit ut blankett för namnbyte till han då ja tycker det håller på vara dags, ska han nu byta så. inte så länge kvar innan hindersprövningen ska in och då bör ju hans efternamn vara fixat så vi kan skicka in det som gemensamt. ^^

sen har jag nog bestämt mig om ring, så ska fara med min tärna på onsdag och prova den igen å beställa :D blir lite med pengar än tänkt på den posten, meeeen det är inte ändå så mycket i det stora hela (blir sammanlagt 5300 med gravyr för både min och karlns ring) 

ja  just! när jag far upp till karln så på hemvägen (om nu inte han vill följa) så far jag förbi haparanda och Ikea - VINGLASSHOPPING :P 

Allrakäraste skrev 2015-03-18 15:43:27 följande:

För vår del är namnet självklart. Jag har ett typiskt "svensson"-namn medan min blivande har ett ovanligt efternamn. Det enda som är lite knasigt är att jag och svärmor båda heter Kristina och tja.... efter bröllopet kommer vi verkligen att heta likadant! Visserligen har hon behållit sitt flicknamn som mellannamn men ändå. Lite sjukt är det ju! :P

För vår del har planeringen stannat av helt pga av andra stora planer som kommit i vägen och kan göra att vi måste planera om i stort sett hela bröllopet. Men jag vågar inte skriva varför än eftersom det inte är helt spikat! Cliffhanger! ;)

jag kommer också hamna i ett "likadant-namn-läge". karlns kusin har samma namn som jag (fast i ett dubbelnamn) och vi kommer ha samma efternamn efter jag bytt. förvisso är hon också gift och har ett dubbelnamn... men ändå. tack och lov kallas hon vid sitt smeknamn.. annars hade det blitt lite besvärligt. 
  • Sofia2015
    Plättis skrev 2015-03-18 11:27:29 följande:

Jag befinner mig lite i dimman och vet inte om jag ska vara glad eller ledsen. Min morfar gick bort igår, helt utan förvarning. Jag har nog inte riktigt förstått det än, men jag får små gråtanfall och bara sprutar tårar omkring mig. Men nu är han med mormor igen.

Och när jag vaknade idag hade jag fått mejl om att brudklänningen är på väg. Det är jättesvårt att vara glad för det, även om jag längtat efter att få mejlet.

Ena stunden vill jag bara pausa planeringen och inte gifta mig, samtidigt vet jag att min sambo var mer än godkänd av både mormor och morfar. De skulle inte ha velat att vi ställde in det, men de hade också gjort precis allt för att få vara med. Usch, jag var inte beredd på det här.

Usch så tråkigt Plättis! Jag känner verkligen med dig. Fatta inga beslut just nu, låt det sjunka in och vara jobbigt ett tag bara. 

Här står det ganska stilla just nu. Önskar mig en lotterivinst i födelsedagspresent så man kan sluta våndas över pengar. Tur man bara behöver gifta sig en gång! =)
  • FruJuni2015

Idag kom hindersprövningen i brevlådan och idag är det tre månader kvar tills vi blir man och fru! Allt är nästan klart och färdigplanerat vi väntar just nu på osa dagen så vi vet hur mycket mat och tårta som ska beställas. Är det bara jag som längtar tills allt är över!? Jag är trött på all väntan och planering. Just nu längtar jag bara tills vi är på bröllopsresan!

• FruJuni2015

Och idag längtar jag mer än någonsin! Va till och med tvungen att ta fram klänningen och gå runt i den en stund! Längtar tills skräddaren gjort sitt då kommer den bli PERFEKT!

FruJuni2015 skrev 2015-03-19 14:58:04 följande:

Idag kom hindersprövningen i brevlådan och idag är det tre månader kvar tills vi blir man och fru! Allt är nästan klart och färdigplanerat vi väntar just nu på osa dagen så vi vet hur mycket mat och tårta som ska beställas. Är det bara jag som längtar tills allt är över!? Jag är trött på all väntan och planering. Just nu längtar jag bara tills vi är på bröllopsresan!

• Plättis
    crs skrev 2015-03-18 12:36:21 följande:

Då tycker jag att du kan låta honom göra det! 

Och när klänningen kommer, om du då inte är pepp på att prova den och så, så kan du ju bara be någon annan kolla så att den ser okej ut (bara så den inte är skräp och behöver reklameras liksom), och sen hänga undan den tills det känns kul igen? Så inte den blir en tråkig grej, liksom. Det är ju ändå ett tag kvar tills ers bröllop, du hinner vänta med att prova den, och sen ändå ha tid att lämna in den för eventuella småjusteringar. 

Han kommer absolut få skriva adresser och hålla ordning på det, nu börjar det bara vara praktiska saker kvar, och sådant är han mycket bra på.

Klänningen kom idag, och fast jag beställt snörning fick jag med dragkedja. Enda fördelen är att det gick alldeles utmärkt att prova den ensam. Och den är allt jag ville ha, förutom att den är lite stor i bysten och trång i midjan. Men jag måste kolla vad säljaren tänkt göra åt det, och vad det kostar att sy om den till snörning hos en sömmerska.
    Nightrod skrev 2015-03-18 13:07:05 följande:

Beklagar

Tack.
    Sofia2015 skrev 2015-03-19 10:27:31 följande:

Usch så tråkigt Plättis! Jag känner verkligen med dig. Fatta inga beslut just nu, låt det sjunka in och vara jobbigt ett tag bara.

Jag har pendlat mellan panikattacker och någon form av tacksamhet över att det ändå gick så lugnt till. Och fokuserat på att hans hundar ska hitta nya hem. Det funkar tydligen inte att bara säga till sambon att sluta vara allergisk, annars hade det varit enkelt.
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Sofia2015
    Plättis skrev 2015-03-20 16:33:57 följande:

Kan inte lägga upp bilder från mobilen, men här är en länkar till bilder på klänningen i alla fall.

www.dropbox.com/s/0kxrjvqrpbrlcbv/20150320_155700.jpg

www.dropbox.com/s/xdbbr5iyd1o9ygd/20150320_155812.jpg

Jag ÄLSKAR klänningen! Sjukt fin. Hoppas du kan få en slant tillbaks så du kan få snörning i ryggen. 

Hoppas det löser sig med hundarna också, man är ju lite petig när det kommer till ens närståendes djur. Vad är det för ras/er?
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!