• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • jegen

Hej!

För mig är det dags 8/8 :)

Planeringen är i full gång och jag märker redan att tankarna snurrar i skallen när jag ska sova...

Festen kommer vara hemma i trädgården, någon mer som planerar liknande? 

Om någon gifter sig tidigare på året och har knoppalakan att sälja så tjoa till!! 

//Jennie

• Allrakäraste

Jaha. Då vart det till att planera om större delen av bröllopet eftersom jag fått nytt jobb på annan ort och flyttar om 2 månader. Sambon letar som bäst jobb just nu och kommer att flytta efter så snart han kan. Därmed är vi inte lika sugna på att köra på alternativet catering och fixa mycket själva.
    Just nu lutar vi åt att ha middagen på restaurangen som vi ändå skulle beställa maten från. De har jättefina lokaler som vi var och tittade på i helgen och rent prismässigt blir det inte så mycket dyrare. En skillanden är efter maten, vi hade tänkt ha öppen bar och köpa sprit från Tyskland men det går ju inte nu. Men tanken nu är att ge varje gäst en drinkbiljett så att vi bjuder på första drinken iaf.
    I och med att vi kommer att bo inneboende hos släktingar medan vi letar lägenhet att köpa så kommer vi att spara i runda slängar 15 000 kr/månad vilket betyder att vi utan problem har råd med de extra kostnaderna. Jag får dessutom högre lön så nu ska jag unna mig en ring med lite mer blingbling än vad jag tänkte från början :)

• filibustern

igår var jag på Ikea för första gången, skulle köpa in vinglas till våra gäster - och har jag inte sån himla tur att dom har medlemspriser på just vinglas?! 

för 6st 6pack betalade jag 54 spänn istället för 174! :D vilget jäkla kap alltså! :D så då var den posten checkad. 

idag ska jag och Tärnan fara på guldfynd och fixa vigselring och gravyr. lite orolig att jag ska få beslutsångest och inte köpa någon... det är lite långt att köra 10ml "bara" för en vigselring, men det är fan i mig totalt onödigt att köra 10 mil för ingenting :P känner mig lit enervös också - nu ska altlså vigselringen beställas... får man bli lite nojig och kall om småtårna då? :P 

• crs
    filibustern skrev 2015-03-25 08:00:29 följande:

igår var jag på Ikea för första gången, skulle köpa in vinglas till våra gäster - och har jag inte sån himla tur att dom har medlemspriser på just vinglas?! 

för 6st 6pack betalade jag 54 spänn istället för 174! :D vilget jäkla kap alltså! :D så då var den posten checkad. 

idag ska jag och Tärnan fara på guldfynd och fixa vigselring och gravyr. lite orolig att jag ska få beslutsångest och inte köpa någon... det är lite långt att köra 10ml "bara" för en vigselring, men det är fan i mig totalt onödigt att köra 10 mil för ingenting :P känner mig lit enervös också - nu ska altlså vigselringen beställas... får man bli lite nojig och kall om småtårna då? :P 

Gud vad bra, jag har tänkt fixa glas i helgen, hoppas på rea här med då! 

Hoppas du hittar vad du söker! Hehe, klart man får! Jag förväntar mig att få lite kyliga fötter sådär till midsommar. Och antagligen precis innan bröllopet, jag kommer ha pms sådär en vecka innan, och jag vet ju hur jag brukar bli då. Igår låg jag och grät i sängen för att sambon bad mig flytta lite på mig när han skulle in i ett köksskåp. Tänkte att han hatar mig och såntdär, och jag kan tänka mig att sånt kommer bli värre när det är närmre bröllopet. Det blir skoj! 

Idag kommer min klänning komma! Jag sitter och uppdaterar spårningen på UPS typ var femte minut. Kan tyvärr inte vänta på den hemma själv, så sambon får jobba hemma. Jag som helst skulle gå hemma naken, redo att dra på mig den sekunder den kommer hit. :D
  • Nightrod
    crs skrev 2015-03-25 08:15:39 följande:

Hoppas du hittar vad du söker! Hehe, klart man får! Jag förväntar mig att få lite kyliga fötter sådär till midsommar. Och antagligen precis innan bröllopet, jag kommer ha pms sådär en vecka innan, och jag vet ju hur jag brukar bli då. Igår låg jag och grät i sängen för att sambon bad mig flytta lite på mig när han skulle in i ett köksskåp. Tänkte att han hatar mig och såntdär, och jag kan tänka mig att sånt kommer bli värre när det är närmre bröllopet. Det blir skoj! 

Idag kommer min klänning komma! Jag sitter och uppdaterar spårningen på UPS typ var femte minut. Kan tyvärr inte vänta på den hemma själv, så sambon får jobba hemma. Jag som helst skulle gå hemma naken, redo att dra på mig den sekunder den kommer hit. :D

skrattade typ rakt igenom hela detta inlägg  samt tänkte på minen som ups killen skulle ha när du öppnade för att skriva på för paketet. ha ha ha ha

Hoppas klänningen blir så bra sm du hoppas :)
    Live free, ride free
  • Allrakäraste
    crs skrev 2015-03-25 08:15:39 följande:

Haha älskar att du konstaterar att du mest troligt kommer att gråta för minsta lilla veckan innan bröllopet och din kommentar på det är: Det blir skoj! Tänk om jag själv kunde ha den inställningen när jag har PMS ;)

Så spännande med klänningen! Hoppas att den blir som du tänkt dig och sitter som en smäck :)

• Allrakäraste

Satte mig ner framför datorn så fort jag kom hem igår och lade in de nya siffrorna vi fått från restaurangen om vi skulle välja att ha hela festen hos dem, dvs alternativ nr 2. Hur det gick till vet jag inte, vi måste ha räknat totalknasigt på hyran av personal och porslin eller nåt, men det blev faktiskt BILLIGARE för oss att inte catera mat, personal och porslin utan ha festen på restaurangen istället. Ca 5 000 kr billigare. Nu känns det helt okej att köra på alternativ nr 2.

Från det ena till det andra: jag ska försöka att fara och prova brudklänningar efter påsk. Ska man köpa underkläder innan det eller vänta till efteråt?

• Nightrod

Ha ha ha min syster, vår Toastmadame försöker "stötta mig" inför bröllopet och skickar inspirerande bilder till mig. Tack så mycket, .-)

Live free, ride free
  • Plättis
    Allrakäraste skrev 2015-03-25 10:44:55 följande:

Satte mig ner framför datorn så fort jag kom hem igår och lade in de nya siffrorna vi fått från restaurangen om vi skulle välja att ha hela festen hos dem, dvs alternativ nr 2. Hur det gick till vet jag inte, vi måste ha räknat totalknasigt på hyran av personal och porslin eller nåt, men det blev faktiskt BILLIGARE för oss att inte catera mat, personal och porslin utan ha festen på restaurangen istället. Ca 5 000 kr billigare. Nu känns det helt okej att köra på alternativ nr 2.

Från det ena till det andra: jag ska försöka att fara och prova brudklänningar efter påsk. Ska man köpa underkläder innan det eller vänta till efteråt?

Skönt att det blev billigare Tungan ute Det är inte alltid man får den känslan i planeringen. Vi har typ bestämt oss för vigselringar nu, och de blev dyrare än förra gången vi tittade... På samma ringar. De kommer landa på strax över 20 000 för båda ringarna, men vi ska lämna in guld för att få ner kostnaden. Enda trösten är att sambons ring är dyrare än min, då behöver jag inte ha ångest för att JAG sprängt budgeten  

Det är nog lättare att anpassa underkläder efter brudklänningen än tvärtom. Vet du redan nu vilken typ av klänning du vill ha kanske det är lättare att leta underkläder, men om du bestämmer dig för något helt annat så är det bara att börja om igen!
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • crs
    Nightrod skrev 2015-03-25 09:05:20 följande:

skrattade typ rakt igenom hela detta inlägg  samt tänkte på minen som ups killen skulle ha när du öppnade för att skriva på för paketet. ha ha ha ha

Hoppas klänningen blir så bra sm du hoppas :)
    Allrakäraste skrev 2015-03-25 10:09:53 följande:

Haha älskar att du konstaterar att du mest troligt kommer att gråta för minsta lilla veckan innan bröllopet och din kommentar på det är: Det blir skoj! Tänk om jag själv kunde ha den inställningen när jag har PMS ;)

Så spännande med klänningen! Hoppas att den blir som du tänkt dig och sitter som en smäck :)

I'm happy to make you happy! ;)

Och ja, klänningen är rätt schyst! Inte helt hundra, men ändå bra! :D Lagt upp bild i Kinatråden.
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!