Allrakäraste skrev 2015-03-25 10:44:55 följande:
Satte mig ner framför datorn så fort jag kom hem igår och lade in de nya siffrorna vi fått från restaurangen om vi skulle välja att ha hela festen hos dem, dvs alternativ nr 2. Hur det gick till vet jag inte, vi måste ha räknat totalknasigt på hyran av personal och porslin eller nåt, men det blev faktiskt BILLIGARE för oss att inte catera mat, personal och porslin utan ha festen på restaurangen istället. Ca 5 000 kr billigare. Nu känns det helt okej att köra på alternativ nr 2.
Från det ena till det andra: jag ska försöka att fara och prova brudklänningar efter påsk. Ska man köpa underkläder innan det eller vänta till efteråt?
Skönt att det blev billigare
Det är inte alltid man får den känslan i planeringen. Vi har typ bestämt oss för vigselringar nu, och de blev dyrare än förra gången vi tittade... På samma ringar. De kommer landa på strax över 20 000 för båda ringarna, men vi ska lämna in guld för att få ner kostnaden. Enda trösten är att sambons ring är dyrare än min, då behöver jag inte ha ångest för att JAG sprängt budgeten
Det är nog lättare att anpassa underkläder efter brudklänningen än tvärtom. Vet du redan nu vilken typ av klänning du vill ha kanske det är lättare att leta underkläder, men om du bestämmer dig för något helt annat så är det bara att börja om igen!