• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • filibustern
    Tessa skrev 2014-01-01 13:40:22 följande:
    Vi har haft precis samma tanke... De senaste månaderna har det kommit många bakslag vad gäller vår ekonomiska bit. Och vi står plötsligt nästan på NOLL i insparade pengar. Just nu vet jag inte hur vi ska få ihop pengarna. Vi hade en sån bra plan, och ett rimligt mål, med en rimlig summa att spara varje månad. 

De största budgetposterna hos oss är klänning och fotograf. Känns naturligt att ta därifrån - men samtidigt är det två essentiella bitar för mig. Jag har jättesvårt att skära i något. Men samtidigt måste man ju vara rationell och inse att vi blir gifta ändå - hur bröllopet än ser ut och vilken klänning jag än har. Samtidigt vill man ha den där perfekta dagen. Det är en svår kompromiss.

Jag är både glad och lite skräckslagen (pga ekonomin) över att kunna säga "Vi gifter oss nästa år!"
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
    förstår dig. vi är bägge arbetslösa just nu, och jag har inte haft någon a-kassa på 4 månader. så vi har levt på karlns a-kassa och besparingarna. har ju tyvärr blivit tvungen att ta från det sparande jag tänkt till bröllopet. 

det som kommer kosta mest för oss är min ring (10 k, om vi inte tar en billigare variant av den) fotografen och maten/tårtan. men samtidigt, om man drar ner på gästantalet så blir ju maten och tårtan billigare också. fotografen vill vi nog inte skära ner på faktiskt, tycker hon är rätt så billig ändå, och hon tar förbaskat bra bilder! aja. vi ids inte skära i något förrän vi sett hur det ser ut i jan. nästa år :)  

ska då fråga min tilltänkta tärna om några veckor. :) hade tänkt komma till hon med vin och så, men när ja fråga om hon tyckte om vin, så gjorde hon ju inte det.. så ja vet inte vad man ska fira med.. kanske ostbricka? 
  • Tessa
    MariaMarcus skrev 2014-01-01 09:53:12 följande:
    Hej alla! Igår kväll blev det så dags för vår förlovning. Hjärta
    Hemma med familjen och med god mat. Precis som vi ville ha det. 

Vi planerar att gifta oss sensommar-15 nere vid ett sommarhem (IOGT-NTO´s hus med grönområde, dansbana och liten scen vid sjön) Så här blir det ett borgerligt bröllop hemma på orten, :)
    Tänker att vi hyr ett stort tält (med tanke på det nyckfulla vädret) men vi har ändå tillgång till huset där det finns kök, toaletter, bord.stolar m.m..

Är det någon som har tips på partytältsuthyrare i Småland? 
    Grattis till förlovningen! Jag vet bara en bra leverantör i söder, de utgår från Göteborg, men levererar över hela landet. Kanske kan vara något även om de inte ligger i Småland? http://www.kikiriki.se/
    filibustern skrev 2014-01-01 14:12:43 följande:
    ska då fråga min tilltänkta tärna om några veckor. :) hade tänkt komma till hon med vin och så, men när ja fråga om hon tyckte om vin, så gjorde hon ju inte det.. så ja vet inte vad man ska fira med.. kanske ostbricka? 
    Säg att du vill ha en tjejkväll och fråga lite mer om vad hon gillar. :) 
    Hon kanske gillar bubblig cider som är mer eller mindre alkoholfri och säljs i typiska "champagneliknande" flaskor? Det blir ju festligt!
  • filibustern
    Tessa skrev 2014-01-01 20:05:00 följande:
    Grattis till förlovningen! Jag vet bara en bra leverantör i söder, de utgår från Göteborg, men levererar över hela landet. Kanske kan vara något även om de inte ligger i Småland? www.kikiriki.se/
    filibustern skrev 2014-01-01 14:12:43 följande:
    Säg att du vill ha en tjejkväll och fråga lite mer om vad hon gillar. :) 
    Hon kanske gillar bubblig cider som är mer eller mindre alkoholfri och säljs i typiska "champagneliknande" flaskor? Det blir ju festligt!
    jo precis. funderat på typ en filmkväll :) ja! nyårsbubbel är ju faktiskt riktigt gott! :D och alkoholfritt, sen om man vill spetsa det lite så går det nog också ;) kanske champagne? det finns väl rätt så milda versioner av det va? har typ aldrig druckit det.. 
  • filibustern
    filibustern skrev 2014-01-01 21:03:34 följande:
    jo precis. funderat på typ en filmkväll :) ja! nyårsbubbel är ju faktiskt riktigt gott! :D och alkoholfritt, sen om man vill spetsa det lite så går det nog också ;) kanske champagne? det finns väl rätt så milda versioner av det va? har typ aldrig druckit det.. 
    oj.. såg nu att det är vitt vin med bubbel typ.. har för mig jag inte gillade det.. :P 
  • Bride2b

Vi beställde våra SAVE THE DATE kort för ca en vecka sedan :D  Vi kommer att skicka ut dom i slutet på denna månad! Långt i förväg, men vi har också gäster som kommer från Italien och USA, så vi ville va ute i god tid :D

Wohooooo!!!! Så roligt att sitta och planera!

• Annelie01

För oss blir det oxå bröllop våren/sommaren 2015..
    Känns så overkligt, vet inte var jag skall börja.Vi förlovade oss i november och planerar då bröllop till 2015.
    Eftersom vi inte riktigt har ´planerat´förlovningen ,fastän jag har väntat länge;)
    Så har vi inget sparat för bröllopet ännu och det blir svårt med tanke på att jag är arbetslös.
    Det är väll därför det känns kankse svårt att börja titta på kläningar och roliga saker till bröllopet.
    Men vi vill gärna gifta oss nästa år så på något sätt skall det gå..

• filibustern

tjena! läget? 

har hittat på köp o sälj här på BT en annons på flera meter bordslöpare av säckväv! sammanlagt  22meter. 200kr. lät förbaskat nice! men undrar om det är Nog skogstemeaktigt? vad tycker ni? kopplar ni säckväv till skog, eller tänker ni typ bondgård? eller är det ett sånt material som kan vara vad som helst beroende på hur resten av dukningen ser ut? 
    (skickar med en bild jag gillade, på själva duken då)

• Trattkantarellen
    filibustern skrev 2014-01-04 19:10:37 följande:
    tjena! läget? 

har hittat på köp o sälj här på BT en annons på flera meter bordslöpare av säckväv! sammanlagt  22meter. 200kr. lät förbaskat nice! men undrar om det är Nog skogstemeaktigt? vad tycker ni? kopplar ni säckväv till skog, eller tänker ni typ bondgård? eller är det ett sånt material som kan vara vad som helst beroende på hur resten av dukningen ser ut? 
    (skickar med en bild jag gillade, på själva duken då)

Jag tycker absolut att säckvävslöpare är skogsaktigt! 
    Precis som du säger kan man göra det mer lantligt eller mer skogigt beroende på vad man är ute efter, men med dina idéer om stubbar och löv och grejer blir det absolut skogigt!
    Och väldigt fint dessutom  
  • filibustern
    Trattkantarellen skrev 2014-01-04 20:10:29 följande:
    Jag tycker absolut att säckvävslöpare är skogsaktigt! 
    Precis som du säger kan man göra det mer lantligt eller mer skogigt beroende på vad man är ute efter, men med dina idéer om stubbar och löv och grejer blir det absolut skogigt!
    Och väldigt fint dessutom  
    ja jag slog då till på¨säckväven^^ det 'är ju relativt billigt jämfört med om man skulle köpa det nytt :P 

nu har jag även bokat träff med min tänkta tärna på tis-ons någon gång. ska ha en filmkväll. tänkte göra en blåbärspaj och ta med, en flaska nyårsskumpa eller alkoholfritt mousserande vin, så då frågar jag! karln följer också med, så tärnans karl har sällskap också :P  
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!