Tessa skrev 2014-01-01 13:40:22 följande:
Vi har haft precis samma tanke... De senaste månaderna har det kommit många bakslag vad gäller vår ekonomiska bit. Och vi står plötsligt nästan på NOLL i insparade pengar. Just nu vet jag inte hur vi ska få ihop pengarna. Vi hade en sån bra plan, och ett rimligt mål, med en rimlig summa att spara varje månad.
De största budgetposterna hos oss är klänning och fotograf. Känns naturligt att ta därifrån - men samtidigt är det två essentiella bitar för mig. Jag har jättesvårt att skära i något. Men samtidigt måste man ju vara rationell och inse att vi blir gifta ändå - hur bröllopet än ser ut och vilken klänning jag än har. Samtidigt vill man ha den där perfekta dagen. Det är en svår kompromiss.
Jag är både glad och lite skräckslagen (pga ekonomin) över att kunna säga "Vi gifter oss nästa år!"
förstår dig. vi är bägge arbetslösa just nu, och jag har inte haft någon a-kassa på 4 månader. så vi har levt på karlns a-kassa och besparingarna. har ju tyvärr blivit tvungen att ta från det sparande jag tänkt till bröllopet.
det som kommer kosta mest för oss är min ring (10 k, om vi inte tar en billigare variant av den) fotografen och maten/tårtan. men samtidigt, om man drar ner på gästantalet så blir ju maten och tårtan billigare också. fotografen vill vi nog inte skära ner på faktiskt, tycker hon är rätt så billig ändå, och hon tar förbaskat bra bilder! aja. vi ids inte skära i något förrän vi sett hur det ser ut i jan. nästa år :)
ska då fråga min tilltänkta tärna om några veckor. :) hade tänkt komma till hon med vin och så, men när ja fråga om hon tyckte om vin, så gjorde hon ju inte det.. så ja vet inte vad man ska fira med.. kanske ostbricka?