niriel skrev 2014-01-24 14:07:05 följande:
Med min extremt regelbundna mens var det ganska uppenbart när det var något där inne, så jag tror att vi egentligen visste ganska direkt. Men fick bekräftat i typ vecka 6 eller så. Men annars hade jag nog knappt märkt av det ändå, det är galet vilken lyxgraviditet det har varit än så länge!
Vi vet inte vad det är och ville inte veta heller, det är ju första så det spelade ingen roll men vi kände att det kunde vara kul med en överraskning. Så vi får se! Vilket gör det här med namn svårare, när man ska hitta på för både eventuell pojke och eventuell flicka.. Men skoj att det rör sig så mycket, det gör ju att man lite bättre fattar att det faktiskt är någonting därinne. Vilket man ju lite har tvivlat på ibland när man har haft den enorma lyxen att må så bra och inte känna av någonting..
Men vecka 33 för dig, då är det ändå inte så långt kvar då? Spännande!
Skönt ändå att veta tidigt. Jag trodde ju att jag var sjuk och var till både VC och akut flera gånger. Jag misstänkte eventuellt en graiditet i början, men gjorde två negativa tester, så uteslöt det efter det. Vi hade ju dessutom försökt till och från med ett syskon i 6år ungefär, utan lycka, så graviditet var inte det uppenbara alternativet heller :P
Det låter ju toppen att du har mått, och mår, så pass bra. Då kan man ju verkligen njuta av graviditeten :) Även om det i början, som du säger, knappt märks att man är gravid då. Det är när fosterrörelsena sätter igång :) Och det är så mysigt att känna att det är någon där inne. Det är en känsla jag verkligen önskar att maken fick uppleva :)
Jag förstår er, vi ville inte veta med första heller. Det blev en överraskning :) Även om jag var övertygad om en flicka sedan tredje månaden ungefär och endast hade ett namnalternativ som var ett flicknamn :P Har ni hittat några namn som ni tycker om?
Ja, v.32+2 nu för att vara exakt, och det känns att det börjar närma sig så smått. Samtidigt som det känns som tiden står stilla :P Första föddes i v.36+1, så om den här har lika bråttom, är det inte alls länge kvar nu hehe