niriel skrev 2014-01-28 10:17:20 följande:
Ja herregud, jag hittade en affär igår som hade classicen så att jag fick knalla runt med den. Hon rekommenderade den eller Bugaboo Buffalo eller vad den hette, men hjälpe mig vad dyr den var!! Classicen kostade väl nästan en tredjedel av vad de skulle ha för Bugaboon... Galenskap.
Bilstol känns riktigt svårt.. Jag vet att en kollega hade en som barnet satt som en ostkrok i, men man kan ju inte riktigt prova den innan man behöver den. Och vi funderar på isofix-lösning, det ska tydligen vara sjukt smidigt. Men sökning pågår!
Det börjar nog bli dags att skriva en lista för vår del och börja pricka av känns det som.. Det är ju en hel del, det känns ju skönare att kunna handla det lite etappvis och inte behöva stå med alla utgifter samtidigt heller. Eller få stress och panik och köra en av allt eller nåt! ;)
Haha ja, att köpa barnvagn kostar ofta som att köpa en billigare bil :P Begagnad, gammal sak, men ändock. Jag tycker det är ganska hutlösa priser i många fall. På många saker till bebisar och barn. Sängkläder tex, till mig och maken kan vi få två påslakan och två örngott till samma pris, eller billigare, än en uppsättning sängkläder till spjälsäng.
Ja, den vi köpte har isofix. Vi har det till dotterns bilstol och det är väldigt smidigt och bra :) Så det kan jag verkligen rekommendera!
Vi har en lista och sakta men säkert prickas den av. Det är väldigt bra tycker jag, man får en bra överblick, och man kan också snabbt svara på om någon undrar ifall man behöver något. Tyvärr är det dock mindre inköp, som tex hårborste, blöjpaket, babyolja osv som blir avprickade på vår lista. Dom större, dyrare, sakerna saknas ännu :P Jag börjar känna stressen och paniken nu. Går in i v.33+6 idag, 49 dagar kvar till vi är beräknade... Dottern kom i v.36, så blir fallet så igen har vi inte mkt tid kvar nu.