ellysmom skrev 2013-12-05 09:56:16 följande:
Usch, så himla putt.
Min jobbdator har harvererat och går inte att reparera. (eller iaf helt onödigt eftersom den ändå är typ 5 år och behöver uppdateras...) Så, jag måste typ köpa en ny dator nu (iaf om inte alla bröllopsbilder ska ta hundra år att redigera vilket kunderna knappast lär gilla) och då känns det ju kanske inte så smart att lägga 50 papp på en ring.
Så, nu behöver jag lite input från nån som tror sig ha en bra idé.
Hittade denna ringen hos min guldsmed. vad är det för slipning tro? Tänkte fråga om man kan byta den till en kuddslipad halvcaratare eller så? min förlovningsring är ju en halvallians med 13 princesser, 4mm bred. Finns bild i min profil och i trådens början. (hittar dne inte nu)
Tror ni det kan bli fint ihop eller bara se mesigt ut?
Tänkte att jag uppgraderar solitären till 10 årsjubiléet eller så.
Nej, vad tråkigt med din dator!
Stenen på bilden ser ut att vara briljantslipad. En sådan (eller liknande ring) borde inte vara svårt att göra och du borde kunna finna en guldsmed som kan göra den för ett bra pris.
Om jag var du skulle jag gå ner något i färg och klarhet (t.ex H VS2/SI1, men eye clean) och köpa diamanten i USA. Jag skulle gå till detta forum:
www.pricescope.com/forum/rockytalky/ Där finns så många kunniga människor som kan hjälpa dig. Skriv vad du är på jakt efter och vad du har för budget. Det är mitt råd. Lycka till!