• Tina379

Good old gold diamant

Någon med erfarenhet som köpt från dem? Eller om man ska tänka på något utöver de vanliga?

• Svar på tråden Good old gold diamant
  • zero

Du får köpa lös sten eller sten i en ring eller bara ring eller vad du vill från gog haha. Man betalar med banktrasfer, det är typ det vanligaste när man köper sten/ring från usa. Det är bara JA som har kortalternativ.
    Ja det blir runt 2200 usd eller något sånt. Håller vi 2200 usd för ett helt paket så blir det snävt. skulle isåfall föreslå att du letar upp vilken ring du vill ha först sen väljer sten. Antar att det var solitär du letar efter?
    Gog har ju gabriel och de är låga i pris:
     www.gabrielny.com/engaged/styles&style=Solitaire&sort_by=price
    Jag trodde nämligen att du hade typ 2000 usd för stenen lös. Men kolla där om det är någon fattning du tycker är snygg så får man ju göra det bästa av vad som blir kvar sas 

• Tossen

Kollade på ringarna, gillar dom vanliga solitärringarna m lite rundad skena bäst :) har ju rak på alliansen men vill nog inte ha det på vigselringen. Alltså om det skulle bli 2200 eller 2400 är det ju inte hela världen. Men någonstans kring 2000 hade vi tänkt oss.

• zero

www.goodoldgold.com/diamond/11545/  kom jag på att jag postade innan i tråden och den skulle du ha råd med och om du hittar någon ring från typ gabriel&comp att matcha med. Kan ju givetvis hitta mindre och billigare också.

• Tossen

Ska kika! Är den ringen bra och sparkly? Vet du hur gabriel&co har det m nickel i vitguldet?

• zero

Jag är rätt säker på det. Jag tror de flesta ställen har det förutom de dyrare märkena. Usa suger när det gäller det. Det andra alternativet skulle ju vara att köpa stenen lös och få den fattad hos en smed här i sverige så du kan matcha ringarna och slippa nickel om du är allergiker. Stenen i sig skulle jag dock deifintivt köpa från usa.
    Jag har inte hört något dåligt om gabriels ringar iaf. men sen är de ju extremt billiga också och ska man ha en ring som ska hålla hela livet idag så bör man ju få den handgjord. De bra smederna i usa är tyvärr sjukt dyra så det är ju inte heller ett alternativ :/ 

• zero

Hehe ja diamanten är sparkly, det behöver du definitivt inte oroa dig för. Och om det lugnar dig lite så är jag "cut-nazi" så jag skulle aldrig rekommendera något med säkerhet om jag inte var säker själv. Spekulera kan jag ju, men menar stenen har ju ideal scopebild och ideal light perfomance och allt överigt ser fint ut. Vet att det är fler som funderat på samma sten, så jag säger go for it.

• Tossen

Sitter du på någon mer länk med en liiiite större diamant? ;)

• Tossen

Jag har ett minne av att jag var känslig mot nickel när jag var yngre. Typ örhängen och så. Men jag kan ju minnas fel ocg det kan ju varit något annat i dom jag reagerade på. Vore dock tråkigt att köpa en ring och sen inte kunna ha den. Men blir det så då får man helt enkelt lösa det då :)

• zero

Jag kan kolla men det blir som sagt svårt om du ska klämma in ringen där också.

Svar på tråden Good old gold diamant