Good old gold diamant
Någon med erfarenhet som köpt från dem? Eller om man ska tänka på något utöver de vanliga?
Någon med erfarenhet som köpt från dem? Eller om man ska tänka på något utöver de vanliga?
Nu återupptar jag tråden igen, hoppas ni hakar på :) Zero jag har typ beställt mina ringar snart från nordstansguld :) Väntar in en diamant som kommer i veckan,. Nu blev det inget beställa från USA, fick bättre pris så nu väntar jag in en Gia triple ex. Hur går det för er andra?? Känner att jag längtar ihjäl mig efter ringarna! Ringabstinens :)
Då får vi hålla tummarna att det blir bra Tina :) Spännande!
Tossen vet jag har mer eller mindre köpt en AGS 000 K vs2 men det var något strul eller snarare så hade väl JA lite regler om hur länge de kunde hålla stenar så hon drygar väl med dem nu så att hon kan få hämta den i USA sen (hoppas att det inte gör något att jag berättar Tossen).
Åh va spännande!! Tråkigt att de strulat bara, hoppas det löser sig för Tossen, hur går det med ditt letande blir det fortfarande August vintage cushion L-M? Asså jag gick ju nordstans, vilken service jag fick där. Jätte nöjd hittills!
Jo det sägs ju att dem ska vara bra där.
Och japp det är med störst sannorlikhet att jag hamnar där. Är ju personligen inte speciellt intresserad av färglöst i den typ av slipningar. Jag har dock som sagt andra ekonomiska saker här hemma som måste fixas först så köpet kommer få dröja.
Köpa i sverige gällande det jag letar efter kan ju mer eller mindre glömmas, tror ingen är villig på att plocka hem stenar som jag ratar en efter en.
Jag blev jättenöjd, de hade många bra tips o ge en! Han ska ringa nästa vecka så får vi se vad han får tag i. Åh va spännande, de blir kul o se vad ditt slutresultat blir.
Ja vi får se vad/hur det blir för mig framöver här men jag är väldigt inställd på vad det är jag vill ha iaf :)
Självklart Zero! Ingen hemlis ;) hoppas bara det löser sig! Har lagt så mkt tid på det här nu....suck!
Vi får hoppas det vore ju väldans tråkigt annars. Meeen, nu ska vi ju ha tur så att du kan få din ring och allt utan problem!
Till brudar på denna tråd
Angående frågan med nickel i egenimporterade smycken från USA. som ofta kommer upp här på Forumet.
Jag kontaktade idag tre olika amerikanska nätföretag, alla ofta förkommande här på forumet för att höra om de har nickel i sina ringar. De har skriftligt svarat att deras vitguld innehåller nickel. Det råder ett totalt förbud att sälja smycken med nickel i Sverige sedan den 1 juli 2000 och detsamma gäller alla europeiska länder. Anledningen är att nickel kan orsaka allvarliga allergier, inte bara där ringen sitter utan över hela kroppen. Röda kliande utslag, kan bli såriga utslag som inte läker och har du en gång fått nickelallergi försvinner den inte. Det kan räcka med att ta i pengar eller ett handtag, blixlås och metallknappar på jeans, hårspännen, spänne på skärp där det inte finns förbud på nickel än. mm. så kan det blomma upp igen i ansiktet , på händerna...Det finns inget botemedel, har du en gång fått det så är du känslig för livet. Innan 2000 hade ca 10% av alla kvinnor nickelallergi, mestadels från smycken.
Nickel är också en billig metall , så det är mycket billigare att producera med nickel än med palladium ,en dyr ädelmetall. En legering med nickel beter sig också mycket sprödare än en med palladium som är en segare metall. Det innebär att klor (infattningar till diamanten ) lättare går av och du kan tappa stenar. Ringen blir också svår att ändra i storlek eller laga. Ringen kan också få sprickor på grund av nicklet . 14 K guld som man oftast får från USA är 585/ tusendelar guld och består alltså av 41,5% annan metall . däribland mycket nickel men också andra metaller. En 18K ring har 750 tusendelar rent guld dvs 25% annan metall. En vitguldsring ring i 14 k med nickel har en betydande värdeskillnad dels mycket mindre guld och dessutom är övrigt billigt metall, mot en ring i 18K med palladium .
En röd eller gulguldsring blandas mest med koppas, silver och innehåller inte nickel.
Lycka till med era bröllop men tänk noga igenom detta.
Elisabet
Stämmer det att det är nickel ringarna från USA? Då vet jag varför en del av mina väninnor i NY har haft besvär. Det hjälper ju inte med cortisonsalva som de använde. Jag ska maila dem.
A
D e tydligen upp till var o en i USA om de vill använda nickel eller ej. D företaget jag har kontakt med använder inte nickel i deras roseguld vilket e bra för mig för ja ska ha rose. Men som de. Leverantören förklara för mig så e d väldigt individuellt. Man får fråga.. Inte kul att råka ut för en allergi..