Good old gold diamant
Någon med erfarenhet som köpt från dem? Eller om man ska tänka på något utöver de vanliga?
Någon med erfarenhet som köpt från dem? Eller om man ska tänka på något utöver de vanliga?
Ja precis... Börjar bli trött nu
Jag också märker jag. Mitt inägg var en aning flummigt. Men jag hoppas du fattade vad jag menade ändå :)
Tack Zero för grym info! Det va mycket nytt jag lärde mig ikväll! Får nog läsa om allt imån igen. Oj jag vet inte om det är positivt eller negativt haha ;) Det slutar väl med en allians med pyttesmå stenar så slipper man bli så extremt fattig..
Absolut, tycker du skriver i racerfart :)
Hehe ta god tid på dig och använd bara en budget du är bekväm med. Och skulle du behöva en second opinion eller någon hjälp med en specifik asetbild eller förslag på avr så bara säg till. Det är rätt tomt där just nu, tror de håller på att sälja av rätt så mycket innan de tar in nytt. Så förmodligen har de väl en drös nytt någon gång i mars skulle jag tro.
Ja, tyvärr är dessa j*la gråstenar på tok för dyrt. Önskar man hade något vettigare intresse egentligen.
Jag skulle ju köpt nu snart men allting blir förskjutet så till senhöst hoppas jag! Satsar på L-M i färg så det ska bli intressant att se hur jag upplever färg i avc och jag hoppas att du eller Aline kan berätta detsamma för mig gällande avr.
Ny dag och nytt tänkande :) Var och kollade ringar och storlek på diamant idag . Nu har jag fått för mig att 0.5 blir för stort.. Testade en 0.3 ct och den storleken passade mig mycket bättre, Så frågan är på sådan liten sten hur ska jag tänka?? Blir det stor skillnad för blotta ögat på bra kvalitet eller lite sämre, hur mycket ser man på den lilla stenen? Jag blev ju kär i AVR, det är faktiskt finare med varmare färger. Sedan undrar jag om ni vet om man köper egen sten och de sätter in den i en "färdig" Solitäreing ex. River seine. Det kan väl inte bli så dyrt istället för de sätter in " sina" diamanter så sätter dom in min egen köpta) Zero: du får gärna titta på denna och säga vad du tycker.www.goodoldgold.com/diamond/11634/ Åh beslutsångest :)
Jag föredrar denna bland de små:
www.goodoldgold.com/diamond/7721/
Men båda funkar väl. Det är rätt stor prisskillnad och jag tycker generellt sätt att det är skitsvårt att hitta riktigt bra slipning på de mindre stenarna.
Vilken metall är det på ringen du ska fatta den i?
Hur menar du med kvalitet? Inneslutningar? I 0.3ct kommer du ha svårt att se några innesluningar i s1 men du bör alltid fråga ändå om det finns någon tvekan. Typ en "black crystal" mitt i bordet kan säkert en person med skarp syn säkert hitta.
Men den K stenen du länkade till lär du inte se någonting i öht.
Rödguld vill jag ha, jag tänkte på innerslutningar. Fick känslan att AVR i lägre färg blir så mkt finare än HA i ex k. Eller lurar man sig av alla videos?! Skillnad på cushon vs Round i färg, Det kanske är så att det gör sig snyggast i cushion i varmare färg, ställer jag knäppa frågor tycker du kanske haha?! Fattar du hur jag tänker eller ska man köra en svenson typ h, si1 bästa cut..?Mycke tankar här surru Helst vill jag inte gå över 800$ men den såg fin ut den med,
Nej du ställer inga knäppa frågor alls :)
Jag föredrar ju varma färger i antika slipningar oavsett rund eller cushion eller vad det nu är.
I detta fallet handlar det ju om en sten som visar rätt stora pasteller så att se färg uppifrån lär bli extremt svårt.
Ska du fatta i rödguld också så behöver du ju definitivt inte vara så känslig gällande färg.
Menar hade du valt typ F och fattat i rödguld så ser ändå stenen inte lika färglös ut längre.
Det närmaste de har din budget just nu är ju den du länkade till. Jag vet inte hur pass bråttom du har? Men är det inte panik så vänta tills de får in lite nytt (efter deras rea) och se om de fått in något bra,alternativt maila dem redan nu och hör med dem vad de själva rekommenderar eller om de har något bättre på gång inom din budget.
Va bra :) Fattnigen blir i rödguld oxå ja, det är lite de jag e inne. Gå lägre i färg när man ändå ska köra i guld! Jag har ingen panik alls, så jag väntar på rätt läge. Du sa väl att nån gång i mars de får in nytt va? När rear dom det är ju alltid bra o veta :)