"Längtar efter att få bära ringen" - ser hemskt illa ut!
Jag tittar ofta i bildtrådar där man kan se vilka ringar blivande brudar ska ha. Det är alltid roligt, även om allt "bling" inte är riktigt i min smak (och nej, jag är absolut inte avundsjuk, tycker bara personligen att det inte är så snyggt. Jag föredrar enklare ringar).
Men det är inte det jag hakat upp mig mest på, utan vad tjejerna skriver i sina kommentarer. De allra flesta skriver hur de "längtar efter att få bära ringen", ytterst få skriver att de längtar efter att få gifta sig med sina (förhoppningsvis) drömmän. Nu hoppas jag ju att det är vad som avses, men jag tycker detta "Längtar efter att få bära ringen"ser så otroligt illa ut, som om det är ringen som är det viktiga och inte äktenskapet. Och rätt ofta verkar ringen vara det viktigaste, det ska vara stora diamanter o s v. Jag hade en stor diamant (en bra bit över 1 carat) när jag gifte mig ("ärvde" min svärmors ring, hade aldrig valt en sådan själv). Inte höll äktenskapet för det! Nu är jag omgift sedan 15 år tillbaka, med enkla anspråkslösa ringar. Och jag är lika lycklig idag som när vi gifte oss. Det hänger ju inte på ringen!
Finns det någon som tycker som jag? Och ni som skriver så, förstår ni själva hur illa det ser ut?