Chicita skrev 2014-02-26 14:58:40 följande:
Känns som att min poäng är bevisad då en hel del av det jag skrivit inte ens verkar ha gått fram någonstans för de som kommenterar.
Så eftersom jag börjar känna mig som en trasig grammofonskiva nu så lägger jag ner och låter er fortsätta diskutera hur elak TS är
Ja, du har jobbat bra men det är nog ett futilt arbete är jag rädd. Tack för att du försökte i alla fall!
Anonym (Fullvuxen) skrev 2014-02-26 16:37:44 följande:
Fast nu är jag av åsikten att alla över 18 självklart ska få gifta sig :)
Naturligtvis, är man 18 och över är man ju myndig och självklart ska myndig personer få gifta sig. Frågan är kanske om myndighetsåldern egentligen borde vara högre, men det är ju en helt annan diskussion. (Och nu blev de som redan är förbannade på mig ännu mer förbannade. Jobbigt,)
Kalaspinglan: Det om att hjärnan inte är "färdig" förään man är ca 25 hörde jag under en föreläsning om hjärnans utveckling, lite svårt att ange som källa. Dock trodde jag det skulle vara lätt att hitta info om det på nätet för den som ifrågasatte det.
FruForsmark skrev 2014-02-26 19:38:17 följande:
Förstår inte tråden. Varför skulle längtan till att bära sin ring skorra illa mot längtan att gifta sig?
Jag tycker att när man säger saker som att man längtar efter att få bära ringen så KAN det uppfattas som att det är ringen som är det viktoga, inte mannen som man gifter sig med. Nu är jag ju enig med de flesta andra (efter diskussioner och att ha underat djupare på saken) aytt det är okej att skriva så i Bildtrådarna om ringar, de fokuserar ju på just på ringen. Men inte bara där hittar man konstiga uttryck, utan även i andra trådar. Det verkar som att en del är mer intresserade av bröllopet, ringen, festen och bröllopsresan än det som kommer efter, äktenskapet. Det är lätt att
bli gift, det klarar vem som helst. Men att
vara gift är inte alls lika lätt, vilket skilsmässostatistiken bevisar.
Förstår du hur jag tänker? Fråga gärna igen annars (nej, jag försöker inte vara nedlåtande, jag vill bara inte att det ska vara några missförstånd!)!
Anonym (Kärleksbevis) skrev 2014-02-26 20:05:18 följande:
För mig handlar det om att jag längtar till jag får bara ringen sonett bevis på våran kärlek och att vi är ett.... Vi har redan barn i hop och är ett på de sättet men just att förhållandet tar ett steg längre... Å ringen är ju lite beviset på att man är gift för varandra.. För oss ser vi ringarna som ett kärleksbevis då vi har haft mkt att säga till om när det gäller varandras ringar..
Vackert skrivet! Detta lämnar verkligen inget utrymme för missförstånd, vilket jag anser att ett kort "Jag längtar efter att få bära ringen".
Nu skrev ju jag redan i startinlägget att jag hoppades (jag glömde "trodde") att det var just så här man menade, så vad allt ståhej kommer ifrån vet jag inte.
Marione skrev 2014-02-26 21:18:19 följande:
Det som jag tycker är lite roligt är att hon anser att vi (jag) inte läser hennes inlägg ordentligt och missförstår henne samt plockar ut saker ur sitt sammanhang. Är det inte det hela tråden handlar om? Att TS plockat ut "längtar efter att få bära ringen" ur sitt sammanhang, missförstått det och tolkat det på ett sätt som inte överensstämmer med avsändarens vilja.
Nu har jag ju inte tiolkat det fel, vilket jag påpekat i flera inlägg. Det är du som inte läser mina inlägg ordentligt eller är intellektuellt oärlig. Bara du själv vet vilket som gäller.
Anonym (ringen) skrev 2014-02-26 22:00:41 följande:
Haha va?? Du säger att jag inte läst dina inlägg! Jo, vet du vad! Det har jag visst men jag håller inte med dig ändå ;)
Nu bevisade du precis att du inte läser mina inlägg ordentligt (alternativt att även du är intellektuellt ohederlig). Jag har ingenstans skrivit att jag tror eller önskar att folk ska hålla med mig bara de läser mina inlägg. Så, vilket är det för din del? Inte läst ordentigt eller intellektuellt oärlig?
Anonym (Väx upp) skrev 2014-02-26 22:56:35 följande:
Ge er bara hur orkar ni?! TS starta en jävligt onödig tråd! Låt d va nu bara! Gå vidare! Måste finnas annat ni kan lägga energi på?!
Onödig tråd. Jaha. Men då är det kanske bra om du skriver ditt riktiga nick , så att jag fortsättningsvis kan kontakta dig och kontrollera så att en tråd är
nödvändig innan jag startar den...
LMF skrev 2014-02-26 22:59:04 följande:
Sammanfattningsvis tycker folk olika i en känslig fråga och vad har den här tråden bidragit med annat än att folk tar illa upp? Inte mycket. Jag tycker att den här tråden kan ta och dö av. Typ nu genast.
Folk kan ta illa upp av allt möjligt, bäst att ingen startar några trådar. Ett diskussionsforum utan diskussioner lär snabbt "vissna", men huvudsaken är att du och dina gelikar här inte behöver se några åsikter som inte överensstämmer med era.
Det är sorgligt att se att så många inte uppskattar vår [relativa] åsikts- och uttrycksfrihet. Det finns länder som kanske skulle passa er bättre. Visserligen lär inte ni heller få ha vilka åsikter ni vill, men det är väl okej?
För runt 70-80 år sedan fanns det en benämning på folk som ni, vet inte om man kan kalla er likadant i dag. Måste väl be er om lov först, och då lär jag inte få säga det.