Chicita skrev 2014-02-22 23:13:32 följande:
Precis
Jag brukar försöka släppa såna där mindre hangups (för visst får man sådana ibland

)
Det är liksom inte värt besväret om du förstår hur jag menar... Men ibland är det rätt skönt att gå och "spy" lite via PM till någon man känner lite bättre här inne

Då är det i alla fall bara en som ser när man är lite "surtant" *visslar oskyldigt*

Haha! Du har så rätt så. Jag har inte varit medlem så länge, så jag "känner" ingen än. Men det finns några jag skulle vilja känna, du är en av dem då du alltid är så trevlig även om du tycker helt annorlunda. Kanske skickar ett pm någon dag, om det går för sig?
Chicita skrev 2014-02-22 23:29:31 följande:
och igen.. men vad konstigt.
Och nu tittade jag verkligen efter att "B" inte var markerad...
Hmm jag tror vi får gå och sova på saken

Ha en bra kväll och sov så gott
Det blir så för alla, verkar det som. Tack, hoppas du också sover gott!

frkmaria skrev 2014-02-22 23:32:03 följande:
Jag längtade fruktansvärt mycket efter att få bära min enkla förlovningsring - en helt slät guldring. Det var inte för att den var överdådig på något sätt - det var en symbol. Ett tecken på att jag och min sambo bestämt oss för att det är vi på ett djupare plan. Vi fick ringarna något tidigare än när vi skulle förlova oss och jag kunde gå och ta på den ibland på kvällen och bli överlycklig. Jag sa till sambon att jag var tvungen att "träna" på att ha den så jag vande mig... men det var bara en ursäkt. :) Jag älskar att vara förlovad med min sambo och den dagen vi gifter oss kommer jag älska det ännu mer. Att få ha en ring som bekräftar att vi är man och hustru. Att vi är gifta. Att vi är en uppdaterad enhet men allt vad det innebär. Jag kommer såklart välja en ring jag tycker är fin - om än inte överdrivet lyxig den heller och den dagen jag får hem den ringen kommer jag säkert gå och prova den på kvällarna också och jag kommer längta tills dagen då jag kommer att få ha den på mig offentligt. Då jag får visa alla att jag har fått gifta mig. Jag älskar min sambo självklart, men jag älskar också det faktum att jag har träffat personen jag är beredd att leva mitt liv med - som också är beredd att leva sitt liv med mig. All symbolik som ringarna bär, det vackra estetiska man ser i ringen - oavsett om den är överdådig eller aningen spartansk - och känslan av att kunna bekräfta sin kärlek offentligt, detta är saker som gör att man längtar till att bära ringen tror jag, eller iaf saker som gör att jag längtar till att få bära min andra ring också när det väl är dags!
Underbart fint skrivet! Men det är klart, lite för långt kanske, och då blir "längtar efter att få bära min ring" en bra "kompromiss".
Som jag skrivit flera gånger så tror jag ju det är vad man avser, jag tycker bara det "låter" lite illa. Eller kanske ska jag säga "tyckte", för nu när jag fått diskutera saken lite mer ingående har jag börjat ändra åsikt lite grann!

Marione skrev 2014-02-23 00:41:23 följande:
Visst
Visst ska man inte skilja sig för lättvindigt. Det tycker inte jag heller, men å andra sidan är det nog väldigt få som skiljer sig lättvindigt bara för att. Du är faktiskt hycklande eftersom du skiljt dig och inte anser att man ska göra det. Varför ska inte unga människor få göra sina egna val (inkl. Sina egna misstag) precis som du har gjort. Precis som du gjorde kämpar personer för sitt förhållande, du är inget undantag på det sättet.
Sedan anser jag faktiskt inte att det är värre än om ett äktenskap spricker än om ett samboförhållande spricker. Smärtan är densamma för de som är inblandade. Personer som gifter sig älskar inte mer och bättre än de som väljer att inte göra det.
Men ett av problemen med att se äktenskapet som något som är så mkt mer värt än ett samboförhållande är just det faktum att man i ett samboförhållande inte har samma skydd. Ska ett förhållande gå åt pipan är det oftast bättre rent lagligt om det sker som ett äktenskap än som ett samboförhållande.
Personligen känner jag att din attityd är nedlåtande gentemot många andra, och det känns lite som om du vill sitta på dina höga hästar bara för att ditt äktenskap är inne på 15:e året.
Bara för att du inte säger älskar om materiella ting så betyder faktiskt inte det att inte andra kan använda det uttrycket eller att du faktiskt besitter rätten att säga att det är fel. Jag tycker att du är helt fel ute och faktiskt är lite feg som inte vågar stå för dina åsikter utan är anonym.
Undrar lite varifrån din motvilja mot andra som inte tänker likadant kommer från. Bara för att din svärmor inte agerade på ett sätt som du var villig till att göra betyder inte att alla som har en dyr och stor ring kommer att agera likadant eller att alla som väljer en mindre svulstiga ring automatiskt är bättre människor som kommer att bli lyckligare i sina liv.
Mycket beror ju på
varför man skiljer sig också. Gör man det för att ens man te x misshandlar en är det ju inget att ha några åsikter om.
Är jag
nedlåtande!? Jaha. Det var inte avsikten, men du har naturligtvis rätt till din åsikt. Synd att du inte vill ge mig rätt att ha
min åsikt, bara för att den är annorlunda än din.
Feg är jag också, där ser man. Menar du att
du inte är anonym när du skriver under nicket Marione? Vet alla vem du är menar du? Om du hette Eva Katarina Lundh och hade det som nick vore du inte så anonym, men nu är du precis lika anonym (och feg, om du tycker anonymitet är lika med feghet) som jag. Så kanske bör vi inte diskutera anonymitet.
Vad gäller ordet "älska" så skrev jag ju att det är min åsikt och jag inte kräver att andra ska tycka som jag. Du bör kanske läsa inläggen ordentligt innan du svarar...
Nej, de som väljer mindre "svustiga" ringar behöver inte vara bättre människor än de som vill ha enorma stenar, men genom åren har jag fått den erfarenheten att det som lägger stor vikt vid materiella saker öht, inte bara ringar alltså, är om inte sämre människor så helt klart människor som inte har något att ge (menar intellektuellt och känslomässigt). Jag kan ha haft otur och mött människor som skulle varit så oavsett sin insätllning till materialism, men jag har träffat tillräckligt många för att kunna bilda mig en uppfattning. Jag har naturligtvis inte träffat
alla människor, så jag vill inte påstå att det är någon universell sanning (och det tycker jag inte jag gör heller, det är
du som drar märliga slutsatser av vad jag skriver). Men, återigen, det är
min åsikt. Trampade jag på en öm tå när jag gav uttryck för den?