Pia88 skrev 2014-02-28 20:53:21 följande:
Hänger gärna på.
Välkommen! Du kommer säkerligen fixa 4 kg. :)
Alltså. Mitt problem just nu är inte suget, jag har bestämt mig. Liksom. Jag ska inte. Jag ska klara av att gå ner. Jag är motiverad. När jag är motiverad går jag all in. Jag har tröttnat på detta eviga bantande. Nu vill jag bli klar en gång för alla! Problemet är den jobbiga situationen som uppstår när man är iväg på släktkalas och det är inhandlat kakor och tårta och mat och man inte vill äta maten men man måste äta och man vill inte vara otrevlig. Alltså. Och när kakorna väl står framför en.
Men jag och sambon har kommit fram till att jag köper vindruvor och apelsin och äpple och kanske tom en mörk chokladkaka och kanske lightläsk och så håller jag mig till det, för där har jag koll på mitt kalori-intag. Och så försöker jag låta bli resten och så får jag väl försöka uthärda sambons familjs kommentarer om att bantning är dåligt. Nu ska jag ner! BTW så har jag så sjuka resultat på vågen denna vecka för att bara gå på kalori-intag och promenader att jag börjar tro jag kan klara komma ner til 77,5. :)