frkmaria skrev 2014-03-02 22:12:39 följande:
Förlåt Pia88. Insåg nu att mitt inlägg kanske lät lite elakt när jag sa det om mat vs. motion, det var inte meningen! Klart att en rulltårt-bit går på kanske 80kcal. Tar man bara en bit är det ju ingen fara i sig, det är när man börjar äta mycket, det var så jag menade. Hade liksom teorin i huvudet men glömde skriva ner hälften eftersom jag skulle fatta mig kort! ^^40 mins promenad förbränner ju 200-300 kcal så det är ju verkligen ett bra spelrum där! ;)
Ingen orsak.. Tolkade det inte alls som något dåligt.. Känns bara som att eftersom det inte händer något med vikten så är ju något fel.. Kanske då det lilla extra fikat på jobbet..
Hemma äter jag ju nog oxå.. Men det är lättare hänt att jag i jobbet sträcker ut handen än att jag hemma gräver i skåpen... (vilket ibland händer)...
14juni2014 skrev 2014-03-03 15:03:22 följande:
Jag är väldigt hård och självkritisk och känner mig lite nere då jag själv inte ser så mycket resultat ännu..
Och just nu går det VÄLDIGT långsamt att gå ner. Jag vet ju att man kommer ha såna veckor också men blir lätt besviken på mig själv och sätter högre krav. Kanske behöver sätta upp delmål och belöna mig själv när jag når dem för att orka kämpa på?
Får inte glömma att påminna mig själv om att jag faktiskt gått ner 7,4 kg (på 1,5 månad) och mår mycket bättre, orkar mycket mer och är gladare..
Förstår hur du känner. Har nu en period då det varken går upp eller ner..
Delmål är ett bra sätt. Ge dig en belöning att se fram emot. unna dig en spa-behandling eller nåt liknande när du uppnått en viss vikt
de om nåt motiverar
förra året gav min blivande mig en fotvårds-behandling då jag uppnått 70kg
så jag har klarat av att gå ner tidigare.. Men sen kom semestern och jag slappnade av lite för mycket.. o sen dess har jag ingen fått kämpa..
Nya tag nu bara