frkmaria skrev 2014-03-07 07:36:32 följande:
Och ja, till vad jag egentligen skulle skriva.
Idag hände det! Jag nådde första delmålet, efter ynka 1,5 vecka. Fast jag var ju där för inte så länge sen så inte så konstigt. 3.9kg var första målet. Jag satte medvetet ganska så små marginaler på varje delmål för man känner sig så lyckad när man når dem! :) Så nu är jag under tresiffrigt igen och vågen slutade idag på 99.9. Nu har jag motivation att skärpa mig i helgen! :)
Och ja.. köpte jeans igår. 2 st. Det var en sådan där facebook-köp och sälj. Fick båda för 100kr, så 50kr för ett par jeans är ju helt ok när man hoppas att man snart krymper ur dem! ;) Ena paret passar perfekt nu.. och nästa kommer passa om en 3-5kg om jag hoppas rätt. :) Så det får bli min belöning för att jag nådde första målet! :D
Yey!
Vad duktig du är! Grattis till första delmålet!
Det där med att belöna sig med kläder tror jag stenhårt på!
Jag har 12kg att gå ner, så var 4e kg ska jag fira med att shoppa någonting fint!
Min vikt är ganska jämnt fördelad på kroppen, bortsett från en ansamling på magen då
Så att köpa en snygg topp i lite lösare modell är min plan till första, den kommer ju passa lika bra även när man har gått ner 4kg till då :)
Byxor är svårare, men det var ju en smart lösning med köp och sälj-sajter :)