frkmaria skrev 2014-03-09 20:28:14 följande:
Gud vad duktig du är trattkantarellen! Jag kunde faktiskt inte låta bli idag. Barnen tjatade.. "har du smakat på min mammas?" "jag hade med mig detta" "maria, smaka på detta!".. Så jobbigt. Men tog inte så många saker ändå och tog väldigt lite av varje sak, var den stor tog jag och delade och drog av en liten bit av den. Sen åt jag bara maten och inte efterrätterna, förutom en liten pannkaka med sylt. ;)
Men både igår och idag var vi ute och gick på morgonen och jag tog en mindre portion till kvällsmat! Omöjligt att räkna kalorierna jag satte i mig då jag inte vet, men räknade 1400 idag och satte 400 på knytkalaset... SÅ.. skulle det vara lite mer så har jag ju 600kcal spelrum (har ändå tillåtit mig äta max 2000 på helger.. men ändå hålla mig borta från socker osv. mörk choklad/frukt/vin osv är ok).
Vi får helt enkelt se på vågen imorgon... men tycker ändå jag klarade mig bra! :)
Haha, ja alltid svårare när barn är inblandade :p
Absolut, det är jättebra att klara av att bara äta lite av varje! Bra jobbat!
Sally Bowles skrev 2014-03-09 20:45:51 följande:
Tratrkantarellen och frkmaria; Bra jobbat! Otroligt bra gjort att stå emot när andra bunkrar upp med semlor och chips mitt framför en faktiskt, och att som du frkmaria gjorde, ta litegrann eller dela på gottiset som du gjorde, det är beundransvärt tycker jag. Jag har också klarat denna helgen bra. Inger kladdkakesnaskande för min del? och på fikat idag så fanns det som tur var inget fikabröd De bjöd på våfflor med osockrade förska bär och gräddfil. Åt med måtta :) Drack mest kaffe. Nu på kvällen när sambon goffar så äter jag vindruvor.
Bra jobbat! Gud vad duktiga vi är allihopa! :)
frkmaria skrev 2014-03-09 20:57:49 följande:
Vad härligt!
Då blir det bra resultat för oss alla efter helgen! :) Vad duktiga vi är!
Jag hade ju dessutom ätit lunch ett par timmar innan så blev mätt snabbt och då tänkte jag "nej, nu ska jag inte trycka i mig mer.." hehe.
Jag önskar att det var om 5-6 veckor nu... då har man hunnit ner en bit och då är det alltid lättare. Jobbigt i början innan man har gått ner så mycket så man inte känner att man har kommit nånstans! ;) Jag har inget tålamod helt enkelt. HÖSTLOVET. Då ska jag nå målet liksom. Det är ju evigheter! :P
Haha, ja visst vore det bra att kunna snabbspola sig fram till när man är smal och vältränad och har fått en minskad aptit? :p Nu när jag äntligen är frisk SKA jag sätta igång med att cykla till och från jobbet, så får vi se om vikten börjar ticka nedåt..