• daniiel

Vad heter jag?

Hej. Jag är en liten flicka som hunnit bli en månad gammal nu. Min mamma och pappa trodde att dom hade hittat ett namn till mig, men det passar inte riktigt. Frågan nu är - vad heter jag?

Ja, alla kloka och påhitta människor här på BT.. vad ska lillasyster heta? Alla förslag tas tacksamt emot :)
  • Svar på tråden Vad heter jag?
  • Himla

Ja du, Tilda höll länge ;) ... Fanny är inte ett namn jag skulle valt då jag är tvåspråkig , engelska-svenska ,fint på svenska men ena halvan av släkten skulle svimmat haha. Så trots sex ungar ingen Fanny eller Dick här inte.....

Hon kanske växer i sitt namn? Fler ovanliga namn på barn jag känner är : Minja, Vide, Hilma......

• Maj12

daniiel: Fanny är också fint. Ta det lugnt bara, ni har ju gott om tid på er. Välj inte ett namn som inte känns rätt, då ska du tänka på det varje gång du säger ditt barns namn. Det tog som jag skrev 2 månader för oss och vi är idag jätte glada över att vi tog den tiden på oss annars hade vi ju valt ett namn som inte kändes helt rätt. I dag har våra tre barn namn som känns så rätt, passar dom perfekt som personer. Våran äldsta dotter heter Tea och om hon åker till t.ex. England så är hon en stor te-påse :) Du vet ju själv när ni valde namn till eran stora tjej hur det kändes då, gå på den känslan! Lycka till!!!

• daniiel

Jag är väl medveten om vad Fanny är på engelska, och det är det enda som får mig att tveka faktiskt. Och det känns lite tråkigt, när jag äntligen hittat ett namn som jag tycker om :P

Och nej, vi kommer inte stressa, men samtidigt vill jag som hitta något, så vi kan pröva det och ändå känna att vi har tid att leta och byta igen om det skulle behövas.

• Alyllyra

Jättestort grattis!
    Slänger in lite namn från min närhet...

Karin, Marie, Linda. Iréne, Britta, Emma, Carolina, Hanna...

Det är inte lätt det där med namn. Men det är ju ett angenämt problem i alla fall  

• Jghkvgjnv

Amanda eller Sofia tycker jag hon ser ut som. Eller Jennifer som är otroligt fint.

• daniiel
    Alyllyra skrev 2014-03-14 11:24:09 följande:

Jättestort grattis!

Det är inte lätt det där med namn. Men det är ju ett angenämt problem i alla fall  

Tack! Nej, allt annat än enkelt, men du har rätt i att det egentligen är ett angenämt problem :)
  • Tina379

Jag frågade min treåriga dotter vilket namn hon tyckte var finast så svarade hon "Lila" och "Kitty" :). Ja säger nog Bonnie, Alice, eller Belle :)

Grattis till flickan, hon är bedårande!

• Kattugglan

Många fina namnförslag tycker jag. Om jag skulle ha turen att få en dotter någon gång står Wivi och Daga högt upp på listan (min och min blivandes mormödrar). Annars är Liv, Tyra och Åsa fina namn, som på olika sätt kan passa med storasyster.

Svar på tråden Vad heter jag?