• daniiel

Vad heter jag?

Hej. Jag är en liten flicka som hunnit bli en månad gammal nu. Min mamma och pappa trodde att dom hade hittat ett namn till mig, men det passar inte riktigt. Frågan nu är - vad heter jag?

Ja, alla kloka och påhitta människor här på BT.. vad ska lillasyster heta? Alla förslag tas tacksamt emot :)
  • Svar på tråden Vad heter jag?
  • daniiel
    FruW skrev 2014-03-13 07:50:17 följande:
    Hihi, ja Tjorven kan bli lite jobbigt att heta kanske. Men vad sägs om Kerstin eller Stina istället? De känns som lite kavata men ändå lillgamla namn. Svårt med namn! Supersöt tjej har ni i alla fall :)
    Precis, gulligt nu i något år, men sen blir det kanske inte jättebra :P Nja, jag har lite svårt för Kerstin och maken tycker verkligen inte om Stina.

Vi kom fram till att ett namn på S blir det nog inte, då vår hund heter Stella och katterna heter Sixten och Svante. Namn på S är djurnamn för oss hehe
  • Pixi

Men Malin då, eller teodora eller Fredrika. De andra tjejnamnen i vi på saltkråkan... Annars är ju Wilhelmina vackert och Dorotea också

• daniiel

Wilhelmina (Vilhelmina) och Dorotea är ortsnamn och eftersom vi bor i Västerbotten, så blir det lite för nära :P

Malin heter min syster och det är fint, men vill inte att lillasyster ska heta lika som moster. Vi har övervägt det som andranamn dock :) Och varken Teodora eller Fredrika är något vi tycker om, då är Teddy och Freddy bättre ;) haha

"Astrid"-namn som jag tycker om är:
    Lovis, passar dock inte.
    Ylva-Li, för modernt med "Li"-namn.
    Kajsa, synd på katten.
    Ella, upptaget.
    Greta, upptaget.
    Majken, maken tycker inte alls om.
    Anna-Stina, för långt, tycker inte om namnen separat.
    Märit, för sorglig berättelse.

• Santtu

Hur skulle det vara med något av dessa:Evelin, Kelly, Claudia, Iris, Beatrice, Lizette, Leona eller Ofelia? :) Inga "konstiga" namn men inte så ofta man hör dem.

• marolo
    Aniara4 skrev 2014-03-12 23:23:15 följande:
    Din lista var bättre! ;)

Love tycker jag är ett renodlat pojknamn. Har träffat på nån flicka som hetat varianten Lova,men ser man det i skrift vill man ju uttala det med å-ljud, så... näe.

Kajsa tycker jag också är fint!
    Jag har faktiskt stött på både tjejer och killar som heter Love, jag tycker att det är könsneutralt och själv skulle jag absolut kunna döpa en tjej till Love om det var rätt namn för barnet, och den kommer inte vara ensam när det finns drygt 538 andra kvinnor som heter Love i Sverige (varav 19 i västerbotten) :) Så det är nog ett namn som är sådär lagom vanligt fast ovanligt, men det viktigaste är såklart att namnet ska passa in med personligheten,

jag tycker att det är väldigt bra att ni testar olika namn :) och om ni känner att Love inte passar då tror jag att Gry skulle kunna bli ett riktigt bra namn för er liltjej!  vilket om man sätter det i perspektiv är lika vanligt kvinnonamn som Love på en tjej :) 
  • daniiel
    weddinghelena skrev 2014-03-13 09:07:01 följande:

Kom nu att tänka på et ttill namn Flavia 

Sådana namn är lite för "osvenskt" för oss ;) haha
  • daniiel
    Santtu skrev 2014-03-13 09:26:00 följande:

Hur skulle det vara med något av dessa:Evelin, Kelly, Claudia, Iris, Beatrice, Lizette, Leona eller Ofelia? :) Inga "konstiga" namn men inte så ofta man hör dem.

Iris tycker jag är rätt fint :) Men resten av namnen känns inte riktigt som vi. Vi vill helst inte ha något namn med Z och gärna något som låter mer svenskt än tex Kelly.
  • daniiel
    Aniara4 skrev 2014-03-13 09:28:56 följande:

Bara Ylva utan Li då?

Jag har tänkt tanken :) Men, det är finare med Li på slutet :P
Svar på tråden Vad heter jag?