• daniiel

Vad heter jag?

Hej. Jag är en liten flicka som hunnit bli en månad gammal nu. Min mamma och pappa trodde att dom hade hittat ett namn till mig, men det passar inte riktigt. Frågan nu är - vad heter jag?

Ja, alla kloka och påhitta människor här på BT.. vad ska lillasyster heta? Alla förslag tas tacksamt emot :)
  • Svar på tråden Vad heter jag?
  • Santtu

Athina eller Saga ser hon ut som :)
    Jättegullig. Berätta gärna vad det blev sen!

• Caisa
    daniiel skrev 2014-03-12 12:06:02 följande:
    Jag har faktiskt prövat Kajsa idag ;) Och Tindra är bland dom värsta namnen både jag och maken vet! haha (Förlåt alla fina Tindror)
    Haha, jag håller med dig. Men det är ju tur att alla inte gillar samma namn! :D
    Kajsa men med min stavning Caisa är mitt planerade namn på en framtida dotter. ;) Älskar det!
  • stocke

Vill slå ett slag för mitt egna namn som inte är så jätte vanligt, iaf inte i min bekantskapskrets. Annie :)

Sen så tycker jag att den kvinnliga formen av david, Davida är fint :)

• Utvandrare

Några namn från vår tjejlista förra året:

Audra
    Audrey
    Emily
    Hilly eller Hillie
    Millie
    Alice
    Molly
    Lily
    Matilda eller Mathilde
    Jade

Vissa låter kanske bättre på engelska än på svenska...

• marolo

jag kan faktiskt hålla med om att det inte direkt känns som en Tilda, jag får känslan av att hon känns som en stark person, en person som liksom kommer gå sin väg och samtidigt inte trampa på någon annan, så alla dessa gulliga flicknamn som Molly, Alma är liksom inte tillräckligt,

inte för att jag har något bättre förslag kanske men 
    Liva
    Joanna, 
    Josephine, 
    Rut,
    Juni,
    men utifrån bilderna känns det som en Love, det känns verkligen som ett namn hon skulle kunna bära upp :) (vissa kanske tycker det är ett killnamn men jag swr det som både och)

lycka till och skriv gärna vilket namn ni hittade åt er lilltjej! :)

• marolo
    stocke skrev 2014-03-12 14:06:29 följande:

Vill slå ett slag för mitt egna namn som inte är så jätte vanligt, iaf inte i min bekantskapskrets. Annie :)

Sen så tycker jag att den kvinnliga formen av david, Davida är fint :)

När jag får barn i framtiden är det faktiskt ett av namnen som står längst upp hehe, ett gammalt släktnamn även om släktingen tydligen inte hade varit så snäll under sina levnadsdagar (tror hon levde 1920-50 talet någongång) så tycker jag att det är ett fint namn :)
    Har det inte fått genomslag än är det säkert bara en tidsfråga snart heter säkert vartannat barn Annie, fint är det i alla fall :)
  • Chicita

Saga, Sara, Siri, Susanna, Othilia, Vilja, Vanja
    Tja det var dom jag kom på på rak arm
    Har inte kollat om någon har skrivit dom innan redan ;)

Svar på tråden Vad heter jag?