• daniiel

Vad heter jag?

Hej. Jag är en liten flicka som hunnit bli en månad gammal nu. Min mamma och pappa trodde att dom hade hittat ett namn till mig, men det passar inte riktigt. Frågan nu är - vad heter jag?

Ja, alla kloka och påhitta människor här på BT.. vad ska lillasyster heta? Alla förslag tas tacksamt emot :)
  • Svar på tråden Vad heter jag?
  • daniiel
    marolo skrev 2014-03-12 17:53:38 följande:

jag kan faktiskt hålla med om att det inte direkt känns som en Tilda, jag får känslan av att hon känns som en stark person, en person som liksom kommer gå sin väg och samtidigt inte trampa på någon annan, så alla dessa gulliga flicknamn som Molly, Alma är liksom inte tillräckligt,

inte för att jag har något bättre förslag kanske men 
    Liva
    Joanna, 
    Josephine, 
    Rut,
    Juni,
    men utifrån bilderna känns det som en Love, det känns verkligen som ett namn hon skulle kunna bära upp :) (vissa kanske tycker det är ett killnamn men jag swr det som både och)

lycka till och skriv gärna vilket namn ni hittade åt er lilltjej! :)

Exakt så är hon! Hon är framåt och visar tydligt vad hon vill osv, verkar vara väldigt stark som sagt. Vi tyckte att storasyster var så, men lillasyster är ännu mer.

Haha vad roligt att du säger Love, för på listan över pojknamn hade vi bara två namn och det var just Love och även då Abbe :)
  • daniiel

Tack för alla förslag! Vi kommer gå igenom dom allihop och känna efter :)

• daniiel

Namnen som maken just nu har på sin kanske-lista är:

Thea
    Svea
    Love
    Gry

Och namnen som jag är lite förtjust i är:

Sigrid
    Vera
    Kajsa
    Lovis
    Saga
    Signe
    My

Men vi är långt ifrån överens :P

• daniiel

Vi föredrar namn som låter lite mer svenska, alltså som låter bättre på svenska än engelska :P

• ViktoriaStefan

Tyra heter min brorsdotter och det kan passa väldigt fint med Tuva.
    Vendela tycker jag också är väldigt fint namn. 

• Emsie

Skulle blivit en glad smiley inte en massa utropstecken..

Svar på tråden Vad heter jag?