Tuvalie88 skrev 2014-04-18 21:17:48 följande:
Det jag direkt märkte var vilken stor grej våra föräldrar tycker att detta är. Det hade jag inte alls tänkt på innan! Det är klart att det är speciellt som förälder att ens barn gifter sig. Det hade jag verkligen ångrat efteråt, att ta ifrån mina föräldrar allt nu innan. Även om det blir väldigt enkelt så hade vi inte klarat det utan våra föräldrars hjälp heller, bara på bröllopsdagen så måste mamma hjälpa mig massor med sonen.
Vi har inte heller gift oss än så jag kan inte tala om mitt eget bröllop, men detta kan jag skriva under på! Vi hade tänkt hålla ett
väldigt enkelt bröllop, men det sväller ut bara mer och mer och speciellt min mamma är så otroligt glad för bröllopet... Jag borde kanske iofs. ha anat hur viktigt detta var för henne då min kusin för några år sedan smet iväg och gifte sig, utan några inbjudna alls, och mamma pratar ännu om hur besviken hon blev över att inte få vara med och fira dem (vi står just denna kusin nära). Så ja, det verkar vara viktigt för henne med ett "riktigt" bröllop och jag vill inte ta ifrån henne denna glädje då jag är enda dottern hon har att gifta bort :)
Sen kan jag bara berätta om ett annat bröllop jag var på där alla endast var bjudna till vigsel och dop i kyrkan, sen tog brudparet emot gratulationer och åkte sen iväg med sina respektive familjer för att äta middag på restaurang. Kvar stod alla vi som ändå var rätt uppklädda och fick bara åka hem...det kändes faktiskt som en trist avslutning, visst var det deras val att inte ha någon fest alls men kaffe och en enkel tårta i deras hem hade väl inte varit så jobbigt att ordna och hade känts betydligt festligare och roligare!
Har också varit på flertalet fester och bröllop som haft liveband men där ingen eller nästan ingen dansat. Var tom. på ett bröllop där bandet packade ihop och åkte hem i förtid, det var betalt fram till kl. 02 på natten men efter att brudparet åkte vid 11-tiden så började alla gå hem... Trist med fest om ingen vill festa! Så anpassa festen efter gästerna säger jag.