Presenter till sambons barn
Jag måste få skriva av mig lite....hoppas ni orkar läsa.
Min sambo och jag har varit tillsammans i fyra år. Han har fyra barn sedan tidigare. Barnen är 8 11 16 och 18 år gamla.
Eftersom han betalar fullt underhåll för barnen och har skulder sedan äktenskapet så betalar jag mer av vårt gemensamma.
Det gör jag frivilligt. Min sambo får ensam betala resorna både när han hälsar på dem eller dom kommer hit varje månad. Mamman vill inte bidra trots att hon numera är omgift och har det ekonomiskt bra.
När vi är där (en resa på 80 mil t o r) varje månad, måste han betala hotellrum för alla för att ha någonstans att vara när vi träffar dom.... Som ni förstår kostar det jättemycket...
Men vad som är jobbigt är att barnen kräver att få "dyra" julklappar och födelsepresenter av oss båda.
De två äldsta vill altid ha pengar både av sin pappa av mig. om dom inte får minst 4-500 kronor av oss var varje gång så skäller dom på sin "snåla" pappa. I praktiken blir det jag som får betala och jag vill inte längre betala en enda krona.....vi har pratat om det men han tycker att nu när vi lever tillsammans så skall vi dela på utgifterna...gör jag rätt att jag protesterar.......jag måste faktiskt avstå från egna saker för att ge hans barn.......nåt är fel känns det som