Hjälp mig! Är förvirrad.......
Hej!
Har tidigare skrivit här och fått mycket hjälp som jag tänkt på.
Nu har jag försatt mig i en situation som från början kändes jättebra men som nu bara är förvirrande.
Mitt ex gjorde slut med mig i januari, efter cirka ett halvårs strul. Han har bla skrivit till tjejer på nätet och visade inte mig att han tyckte om mig.. det var väl där problemen började. Jag blev mer o mer osäker på honom, men var otroligt kär. Vi bodde tillsammans ett år.
Jag flyttade hem till mina föräldrar.. helt förkrossad och grät i veckor/månader. Så började jag att dejta en kille som bor i samma stad, som faktiskt stöttat mig under denna tid.
Vi är idag ett par sedan en månad tillbaka. Kände lite press i början, vi dejtade läänge och han ville mer.. jag var lite väntande och ville inte bli sårad och heller inte skynda in i en relation för fort...
I början var allt toppen. Men nu jämför jag den nye mer o mer med mitt ex, jag får minnesbilder över dagen jag flyttade, saker jag o exet gjorde tillsammans osv.. och har mardrömmar om det som hände- den dagen då exet sa att han inte vill mer!
Min nye pojkvän är hur go som helst, vi har samma framtidsplaner och han behandlar mig som jag alltid önskat. Ändå kan jag inte glömam mitt ex och jämför dem.
Irriterar mig på saker hos min nye pojkvän, som att han kunde ha finare kläder, mer städad lägenhet osv...
Varför känner jag såhär?
Har träffat mitt ex kanske 7 ggr sen det tog slut, dock itne när jag vart tillsammans med denna kille. Och när vi ses känner jag inget speciellt och han är mest tråkig o intresserar sig inte för mig. Han har dessutom gjort klart för mig, kanske 10 ggr att det inte kommer bli ngt mer mellan oss och att han glömt det som varit... Dvs han tänker inte på mig eller saknar mig eler likn.
Vad ska jag göra? Är så förvirrad!
Hjälp