Istället för p-piller?
Jag undrar vad ni som slutat med p-piller använder istället som preventivmedel?
Finns det hormonfria alternativ?
Jag är 23 år, har ett stadigt förhållande och har aldrig fött barn...
Jag undrar vad ni som slutat med p-piller använder istället som preventivmedel?
Finns det hormonfria alternativ?
Jag är 23 år, har ett stadigt förhållande och har aldrig fött barn...
Lisapisa: Jag vill också sluta med p-piller! Har ätit det i 6 år, vet knappt hur min kropp fungerar utan dem....Märker du ngn speciell förändring nu när du slutat med dem?
Mvh, Hanna
Jag känner som mest lust för sex när jag har mens. Kan det bero på att jag inte äter p-piller just den veckan eller beror sånt på något annat?
Hanna
Nej, förvånandsvärt liten skillnad. Har gått ner kanske 2-3 kilo utan någon ansträngning (!) och mår allmänt bra. Men ingen omvälvande händelse i kroppen att sluta trots allt. Du då?
Oj, nu läste jag fel. Skrev "Du då?" på slutet eftersom jag trodde att du också slutat med piller.
Jag slutade med p-piller i augusti men har inte kommit igång än. Det känns jättejobbigt. Nu önskar man att man inte har proppat i sig hormoner....
Ni som bytt från p-piller till koppar-spiral, hur mycket har ni blödit?
Jag e lite sugen på en sån, verkar ju vara bra, hormonfritt o krångel-fritt.
Har ni känt av den?
Dock verkar det vara jobbigt att blöda så mycket. Många, långa, rikliga menstruationer verkar förekomma ofta av vad jag har förstått.
Hormonspiral då, påverkar den sexlusten?
Jag äter Trionetta28 nu och har märkt av det de senaste 2 åren. Känner att jag måste göra nåt åt det snart, annars kanske man snart inte behöver bekymra sig över nåt sexliv alls..
Kopparspiral påverkar ju inte sexlusten då det ej e hormoner i, men blöder man hela tiden e ju frågan hur man sugen man egentligen är då?
Vad skulle ni ge för råd till mig? Jag är 21 år, har fast förhållande, har ätit p-piller i 5-6 år och har minskad sexlust.
Har inga planer på att skaffa barn på många år heller.
Tacksam för svar
Jag har haft implanon, P-stav i drygt 3 år & är jättenöjd. Den innehåller etonogestrel som liknar kroppens eget gulkroppshormon/progesteron men ej östrogen (i P-piller finns båda)
www.infomedica.se/artikel.asp
Den ska visst komma för män oxå:
www.medicallink.se/news/printNews.cfm
Marie
jag hade implanon i ett år, men hade mens konstant, inget bra preventivmedel alls för mig. nu får det hederliga gummit duga!
När jag slutade med p-piller för ett par år sedan så fick jag GRYMT omnt i äggstockarna vid ägglossning. Känner fortfarande av det emellanåt, har kollat med gyn men de säger att det är normalt att det gör skitont första gången efter p-pillerna eftersom allt "kommer igång" igen. För övrigt så mår jag mycket bättre utan dem och har inte alls samma humörsvängningar längre!
Vi kör med kondom, inte så romantiskt - jag vet, men det är så praktiskt att slippa allt kladd :D