South Beach Revival!!
Halla brudar,
Tanker borja om South Beach pa Mandag. Mitt mal ar 5 kilo (vager 65 nu). Har tidigare gatt ner 12 kilo med metoden, men tankte nu kora "Hard Core" i en manad.
Ar det nagon som hanger pa?
Halla brudar,
Tanker borja om South Beach pa Mandag. Mitt mal ar 5 kilo (vager 65 nu). Har tidigare gatt ner 12 kilo med metoden, men tankte nu kora "Hard Core" i en manad.
Ar det nagon som hanger pa?
jag tänkte vila upp mig ordentligt, sommaren är "långt" till, om man väljer att träna för tidigt och vara ofta sjuk : ingen träning regelbundet eller vila upp kanske 1v extra eller så och sen träna lugnt och må bra. Gå promenader el likn kan man ju.
idag har jag ätit gott,
Frukost:
1 vollkornsbröd-sockerfri/osv, till det 1skiva 5%ost, 150ml tomatjuice, kaffe ½kopp, 1äggvita.
mellis:
lite sallad
lunch:
sallad med linfrön och med kokta linser och kikärtor blev verkligen mättande.
mellis:
1tsk sockerfri-honung och en sockerfri- isglass som jag gjort själv.
middag:
wok m kycklingfile
och sedan på kvällen ska jag ev ta något tex oliver, nötter eller lite jordgubbar m kanske 1dl minimjölk och mixa ihop.
jag äter "dåligt" kanske, men jag är inte sugen på något men äter för att "jag måste", nu har det varit så lite sedan jag kom fr sjukhuset mer el mindre andra dagar. Men de dagar jag har matlust så.... japp äter jag tonfisk/lax.../kött eller annat, nötter, pudding eller likn.
hur äter du?
Jag borde göra igen puren och muffinsen men... orkar inte....perfekta frukost o dipp.
Hej!
Idag har jag ätit:
Frukost:
1 ägg, 2 msk keso och en halv burk tonfisk.
Lunch:Stekt kycklingfile, paprika och squash samt lite sallad med feta ost på.
Mellanmål: 1,5 dl lättfil med 2 msk keso, lite hackad mandel och kanel. Plus två skivor skinka och en skiva ost.
Middag: Chili con carne på nötfärs och vita bönor (utan tomatsås).
I kväll får vi se vad det blir.
Kände mig mycket piggare efter att jag fått i mig ett mellanmål med lite fil.
Ha det bra!
Igår blev det jordgubbar och 1dl mjölk extra som mellanmål.
sen lite dricka men sen borstade jag tänderna så jag inte åt mer
Idag satte jag igång och gjorde en soppa (bantarsoppan, på mitt sätt)
3 små lökar
1 selleri
1 burk krossade tomater (kollade att den e ok)
1 sats frysta paprika
½ kålhuvud
En skvätt tomatjuice
sen krydda
jag provade just och den lilla kastrullen är snart klar och den smakar gott faktiskt, inte så tråkig som den vanliga.
Jag ska gå ner t affären och köpa lite bär eller aprikos el likn som är lågt gi i, för frukt ska man ju äta första dagen :)
Imorgon ska man ju äta grönsaker, Inga problem
Ska köpa rabarber igen, paprika, broccoli, blomkål... blir nog wok (som jag gör själv för färdig innehåller ofta socker eller andra tillsatser.
alltså jag byter ju ut lite av "bantarsoppans recept" till likn. men Sb-rätt :)
på dag 3 el 4 var det mjölk och banan men jag ska byta bananen till något annat, fast en ska jag nog allt ha!
Banan är ju rätt nu enligt sb. enligt några sidor jag läst. Kanske inte är såå nytt....
Min vikt är samma nu som då jag började med sb, men jag vet inte om det är de kolhydraterna eller att jag samlar på mig just nu (har mens dess utom).
Min mage ser faktiskt rätt gullig ut om jag vore gravid, jag är "smal" annars men sen vid revbenskanten är magen helt rund som en gravid på kanske 3-5mån (beror ju person).
Jag var och frågade efter en hb-apparat (apoteket säljer) tänkte att det kan vara kul att prova nån gång ibland, då frågade hon att men tar inte din barnmorska tester på dig *asg* (kunde knappt hålla mig), så svarade jag bara...men det vore kul att ha hemma.
Ska gå ner t min dr och fråga efter mina provsvar, jag hoppas de kommit, så rätt läkemedel sätts in och inga tillfälliga för att lugna magen.
det blir lite som fas 1 igen, men ändå inte, tar och kör en kastrull nu till o börja med, kanske en 3-4dagar.
jag åt minst 3ggr/v innan jag började på sb soppa, jag älskar det.
grönsak-, kött-, kyckling-, spenatsoppa.
kanske ska ta och göra det i forts oxå, skanar det.
Hej!
Min mage är också svullen, har också röda veckan, så jag har inte tordats väga mig ännu. Är dörädd att jag inte ska ha gått ner nåt för i så fall tappar jag motivationen.
Jag äter också mycket soppa fast jag kör SB. Det finns ju massor med SB vänliga soppor. Soppa med torsk, tomater, grönsaker och kryddor är jättegott. Ibland kör jag samma variant fast jag byter ut torsken mot lax, kyckling, köttfärs eller nåt annat. Sen har jag gjort spenatsoppa med ägg också, viktigt att få i sig lite protein också, jag tror faktiskt att ärtsoppa skulle vara helt okej också om man valde något magert fläskkött att stoppa i.
I kväll och i morgon kväll kommer det bli riktiga prövningar för mig. I kväll ska vi ut och äta på restaurant men jag ska försöka hålla mig till sallad eller ev. grillad lax och sallad, absolut ingen potatis. Jag har funderat mycket på i morgon då vi ska ut på krogen, ska jag satsa på att vara nykter hela kvällen eller ska jag ta mig 2 glas vin eller så... Vet inte hur jag ska göra...
Nu har jag lagt upp ett träningsschema också som jag hoppas att jag kan följa så att jag kan ha blivit av med min övervikt till 1:a maj. Det är mitt mål!
Mrs:
Är du säker på att du inte är gravid då? Det kanske är därför du har magproblem? Fast du skriver att du har mens, men jag vet folk som har haft det även fast de har varit gravida...
Hej igen,
Gravid nej efter 1 hemma test och 3 tester på sjukhuset är nog svaret nej :)
Nej min sjukdom eller bakterie som är i tarmen har dessa symtom, som dom misstänker och har tagit prover på (jag sövdes och dom gick ner i tarmen och tog prover, förr förra helgen då jag låg i dropp och på sjukhuset, via akuten först.
då den lördagen började magen igen svullna och jag hade ont, men sen på natten gick jag på toa för jag hade sååå ont och trodde det skulle hjälpa, jag var så illamående men kunde inte spy heller, magen forts svullna och jag hade sååå ont jag vaknade upp en stund senare (troligen) eftersom jag låg brevid toalettstolen och väggen, skrek på min make och iväg t sjukhuset.
(jag hade haft en stor blödning helgen innan och sen höll det på i en vecka och dom misstänkte missfall men jag hade inte varit gravid-enligt tester) och det var inte mens, den e ju nu.
jag hoppas det är den sjukdomen dom tror *låter knäppt men* den kan behandlas med 3-4v medicin och sen ska det göras nya prover och se att den är borta eller så samma medicin så länge t den är borta.
Är det inte det, så är jag ju rädd att det är annat som kanske inte är behandlingsbar, men... inget i förväg. :) possitiva tankar och hålla på med annat så hålls tankarna i styr och stressa får jag inte då får den bakterien språng och det blir värre, fattar inte riktigt men...
Soppan jag gjorde blev god
tomatjuice skvätten gav en god smak, även om det inte ens var märkbart mycket.
Så denna soppa kommer nog go fortare än jag tänkt *skratt* har skrivit upp en inköpslista på grönsaker och frukter/bär med lågt gi, så... köper man lite utav dem :)
ja men hur länge har du kört sb nu? är du i fas1 igen/repris eller började du sb igen helt? Isåfall ska ju inte vin heller finnas med, men 1 glas kanske inte gör något, man kan ju snutta på den och dricka mängder vatten.
VAR ÄR ALLA SB:ARE?????
Har alla slutat eller har dom bara slutat skriva?
Skulle vara kul med lite tips/vinkar och kolla hur det går för andra.
Hej!
Låter jättejobbigt med din tarmsjukdom, hoppas att den går över fort!!!
Jag undrar också vart alla SB:are har tagit vägen, nåja, vi får väl peppa varandra.
Jag har börjat om igen, jag gick ju ned jättemycket förra gången, men sen så flyttade vi tillbaka till Sverige och då gick jag upp i vikt ganska mycket av en massa anledningar och nu ska jag gå ner allt igen, så nu är jag på dag 5 i fas 1. Tänkte köra 2 veckor fas 1 och sen gå över i fas 2 men vi får se hur det går i helgen, känns lite jobbigt. Kanske ska börja köra fas 1 på veckorna och fas 2 på helgerna??? Vi får se!
Men jag måste gå ner på något sätt, och jag tänkte köra stenhårt tills jag gått ner allt. Jag måste nästan vara stenhård för tillåter jag mig nåt ibland då blir det lätt att jag glider ifrån.
Har du mycket att gå ner?
Jag har mina 5kg, sen har jag lovat mig att vara SUPER nöjd !!!
Ja jag tänkte köra fas.1 o fas.2 ihop, beror på vad man gör, men nu ska jag äta denna kur i 7dagar dvs t nästa fredag sedan fas.2 helger och fas.1. vardagar förrutom om vi tex äter frukost på hotell osv då blir det fas.2.(jag ska med på endel tjänteresor och sen på dagarna blir det väl sallad o likn eftersom jag är på stan själv).
Mina provsvar hade inte kommit, men han skulle ringa, men han sa att metta medel jag nu äter brukar få den sjukdomen att "lugna" sig och han tyckte att då behöver du ju inte äta "den andra" jag kollade väl lite fundersamt/som om han var lite knäpp, så sa han därtill:- ja om man inte vill, annars kan man vänta tills symtomen kommer tillbax, man blir så trött utav de medicinerna för de är 3gr/dagen.
Hallå,
(jag sa inte så mycket han märkte väl vad jag tyckte när jag höjde på ögonbrynen.)
Men vaddå ska jag bara för att om jag får smärtan bort vara nöjd, och vänta på nästa akutresa?! Nej tack jag äter nog medicin o är trött och får bort sjukdomen från tarmen.
Och jag skiter i om det är många tyskar som aldrig gör något åt det, utan bara har dessa tabl. jag har och beh. det "tillfälligt-säger jag".
Har jag helt fel???
Halla allesammans,
Ja, forlat, har vatit MIA (missing in action) de senaste dagarna. Springadet gar bra, men som sagt, jag kor fas II. Men jag tror att det hade varit battre att kora fas I for att fa igang viktminskingen, me jag kan helt enkelt inte motivera mig sjalv...
Vet ni, jag har funderat pa det har ett tag. Ska det vara sahar for resten av livet nu, att standigt behova vakta vad man ater? Ibland vill jag bara ata doughnuts, vit pasta eller godis, men jag tvingar mig sjalv att inte gora det. En standig kamp liksom. Jag vet inte om det ar vart att leva sa. A andra sidan sa kanner jag mig inte attraktiv nar jag har nagra kilon for mycket, ar medveten om det hela tiden och det kanns som folk tittar pa mig. Jag ar 173 lang och vagen 64 kilon, och jag vet att det inte ar overviktigt, men jag kanner mig lika tjock som nar jag vagde 76. Sitter kanske i huvet.