South Beach Revival!!
Halla brudar,
Tanker borja om South Beach pa Mandag. Mitt mal ar 5 kilo (vager 65 nu). Har tidigare gatt ner 12 kilo med metoden, men tankte nu kora "Hard Core" i en manad.
Ar det nagon som hanger pa?
Halla brudar,
Tanker borja om South Beach pa Mandag. Mitt mal ar 5 kilo (vager 65 nu). Har tidigare gatt ner 12 kilo med metoden, men tankte nu kora "Hard Core" i en manad.
Ar det nagon som hanger pa?
Hej!
I går så åt jag enligt följande:
Frukost: 1 ägg, 1/2 burk makrill
Tränade: Sprang 30 min, trampade 30 minuter trampmaskin.
Mellanmål: 1,5 dl Fil och 3 msk keso, lite hackad mandel och kanel.
Lunch: Sallad, 2 fläskkotletter (utan fett), några oliver och lite fetaost.
Mellanmål: 2 skivor ost och 2 skivor skinka.
Middag: Grillat kycklingbröst med sallad och broccoli + 2 msk keso.
Om jag äter mer kolhydrater så fuskar jag väldigt lätt, det är bättre för mig nästan att hålla sig helt borta. Fast jag kanske ska försöka med några skivor fullkornsbröd också.
I dag ser min matdag ut ungefär som igår, fast idag ska jag äta kycklingsallad till lunch och torsksoppa till middag.
Idag så gick jag till jobbet (50 min) och åt frukost på jobbet, sen så ska jag rida i 60 minuter i kväll, ingen springning förrän i morgon...
Hej Brudjojo och Mrs.
Jag tranar 30-40 minuter 5 dagar i veckan, och de andra tva dagarna sa gar jag en promenad pa ca 1 timme.
Jag springer mest for springandets skull, inte for viktminskningen faktiskt. Just nu sa har tidigt i traningen sa handlar det mest om att oka uthalligheten. Om jag far ont (oftast efter 6 minuter) sa gar jag i 60 sekunder, men haller koll pa hjartslagen sa att de inte gar under 160 slag i minuten.
Jag maste ta det lugnt i borjan, annars vet jag att jag kommer att trottna.
Vart ska du resa, Brudjojo? En resa maste ju sporra....
Det ar kallt i Chicago nu, ca 15 minus. Far kla pa mig ordentligt idag innan jag ger mig ut.
Hej!
Usch!!! Idag ställde de fram en jättestor skål med godis på jobbet, de kändes frestande, men jag lyckades låta bli! Gud vad duktig jag är!!!
Mrs Robinson, vad duktig du är på att springa, jag sprang ju jättemycket förut, men har haft ett uppehåll sen i somras (och det har ju satt sina spår...). Men ska nu komma igång igen och jag ska bli i minst lika bra form nu som jag var i somras...
Jag ska först åka till Åre och sen ska vi med jobbet till Warzawa och sen i juni ska jag och min man på en långresa och resa runt i USA, NY,LA och en massa andra ställen. Det ska bli jättekul, jag är så peppad, men först vill jag gå ned i vikt så jag kan handla lite snygga kläder, och (ligga på beachen i LA). Men det värsta är ju att det finns så mycket gott att äta i USA som jag inte ätit på flera år, så jag kommer väl bli heltokig när jag kommer dit, precis som jag blev när vi flyttade hem hit från Kina. Jag får väl gå ner så jag ligger på minus några kilo så att jag kan gå upp det.
Usch vad kallt det var i Chicago då, här i Stockholm är det strålande sol och ungefär - 3 grader, fast det blåser lite. Höll på att blåsa bort i morse när jag gick hit till jobbet.
Ha det så bra!
mrs)
Jag blev lite nyfiken på din lista som du tar hjälp av när du handlar. Är det något du skulle kunna maila?
olivianna78@hotmail.com
Tortilla pizzan
1 medelstort Santa Maria Tortilla bröd per portion
2 msk av tomatsås, se nedan
1 burk skivade champinjoner
2 msk riven Slanke Danica 10% ost
Tomatsås
1 burk krossade tomater smaksatt med vitlök, oregano, örter eller chili
1 tsk strösocker
1 tsk olivolja
Salt och peppar
Häll tomatkrosset i kastrull, värm och tillsätt socker, olivolja och kryddor. Låt koka ihop.
Bre tomatsåsen på tortillabrödet, bred ut osten och toppa med champinjonerna. In i c;a 250 graders ugn tills det luktar pizza i köket.
Kan självklart bli till vad som helst, gillar du räkor, skinka, oxfilé, b-sås, lök eller ja vad som helst, så lägg på det.
POTATISSALLAD 2 personer
6 points/portion
6 kokta kalla potatisar
2 dl matlagningsyoghurt (max 8 %)
2 msk lättmajonnäs
1 röd lök
1 äpple
2 msk hackad dill
Salt & svartpeppar (efter behov)
Tärna potatisen, skala och finhacka rödlöken.
Skala äpplet och skär i tärningar.
Blanda ihop majonnäsen och matlagningsyoghurten.
Krydda med svartpeppar och salt.
Häll i potatis, rödlök, dill och äpple
Souvlaki med fetaostsallad
4 portioner
500 g lamm- eller nötkött
Salt och peppar
2 vitlöksklyftor
1 msk olja
Saft från 1/2 citron
1 dl finhackad bladpersilja
1/2 finhackad rödlök
fetaostsallad:
1 påse blandad sallad
1 gurka i skivor
4 tomater i klyftor
1 rödlök i tunna skivor
100 g smulad fetaost
Färsk oregano
Souvlaki: Gnid in köttet med salt och peppar. Lägg det i en plastpåse tillsammans med pressad vitlök, olja och citron. Låt köttet marineras i minst 2 timmar. Trä upp köttet på grillpinnar. Grilla eller stek i ugn i 275 grader, cirka 5 minuter per sida. Strö på persilja och rödlök.
Sallad: Blanda i sallad, gurka, tomater, paprika och rödlök. Bred ut salladen på ett fat. Smula över fetaosten och strö på oregano
VV?s Tortillalasagne per portion 7 po
För 4 portioner
ingredienser
6 tortillabröd à 40 g
4 kycklingfiléer à 125 g
2 paprikor
15 champinjoner (ca 200 g)
1 gul lök
1 tsk flytande margarin
1 msk vetemjöl
1 dl lättmjölk
1 dl riven ost (max 17%)
1 påse tacokrydda
11/2 dl tacosås
Vitkålsallad:
4 dl vitkål
2 dl ruccolasallad
2 dl isbergssallad
1 nypa socker
2 tsk vinäger
1 msk vatten
salt och citronpeppar
Dela kyckling, paprika, champinjoner och lök. Bryn i margarinet. Strö över tacokrydda och vetemjöl. Häll i lättmjölk och tacosås. Låt koka ihop några minuter. Varva kycklingblandningen, ost och tortillabröd i en lasagneform. Grädda i ugn, 200° ca 20 min. Strimla vitkål och sallad. Krydda efter smak med salt, peppar, socker och droppa över vinäger och vatten.
Lax mde dragon- och yoghurtdressing (2 pers)
1 tsk Olivolja
2 skivor Lök
2 Laxfil'eer utan skinn, 120gr vardera
2 skivor citron
2 kvistar färsk dragon
salt, peppar
dressing:
1 dl lättyoghurt
½ tsk citronsaft
1 msk Finhackad dragon
Tillbehör:
Sallad på tex rosensallad, skivad paprika, gurka, rädisor och bladselleri.
Pensla en bit aluminiumfolie med olja och lägg på lökringarna. Lägg på laxen, salta och peppra och lägg citronskivan och dragonkvistar ovanpå. Gör ett paket och sätt in på en eldfast fat i 200grader i ugnen 12-15min. Ta sedan ut det ur ugnen och svalna. Blanda ingredienserna till dressingen och smaka av lite saften från laxen när du öppnar paketet. Servera med sallad
Stekt kyckling
1 kycklingfile
salt och peppar
Tillbehör:
Kokta morötter, potatis och blomkål eller broccoli
1 dl philadelphia light
1 tsk dijonsenap
1 msk gräslök
Krydda kycklingbröstet med salt och grovmalen peppar och stek det 6-7min. vå var sida. Ät rikligt med lättkokta grönsaker tillsammans med en kall dressing som gjorts på philadelphiaost, senap och gräslök
Köttgryta (2 pers)
1 purjolök
1-2 morötter
3 dl nötkött i tärningar
1 tsk olja
3 ½ dl grönsaks- eller köttbuljong
2 tsk vinäger
2 dl champinjoner
1 tsk blandade örtkryddor, torkade el färsk
salt, peppar.
skär purjolöken och morötter i ganska tjocka skivor. Bryn köttet i oljan och tillsätt de skivade grönsakerna. Låt allt fräsa en liten stund. Tillsätt buljong och vinäger och låt det koka upp. Stora champinjoner delas, mindre kan användas hela. Krydda med örtkryddor. Låt grytan puttra i ca 45min tills köttet är mört och grönsakerna mjuka. Smaka av med salt och peppar.
Sorry fel rubrik
Hej!
Hurra, idag har jag gått ned 1 kg. Det är ju lite, men alltid nåt! Det känns som att det är påväg att gå nedåt i alla fall.
Jag ska fortsätta att vara så duktig, så kanske kilona ramlar av.
Jag började fundera på vad jag gjorde förra gången som jag inte gör nu, eftersom jag gick ned mycket snabbare förra gången och det enda jag kommer på är att jag åt mer fett förra gången, stekte mer i olja, åt mer nötter, fetare ost och så vidare, undra om jag äter för lite fett nu...
Jag funderar på att eventuellt gå över i fas 2 kanske för jag känner att jag är lite yr och så där men jag blir så rädd att jag inte ska gå ned lika mycket, eller i värsta fall inte gå ned nåt alls...
Trevligt med lite recept
GRATTIS!!!
Vad kul att det börjar ge sig :)
Jo du sa iallafall då att du åt mer fett och fett måste du ju få i dig för att din kropp ska orka, så kanske som jag sa är du lite "snål" nu mot dig själv, för att du vill snabbt ner Jag vet inte men...kan kanske ligga något i det eller?
Jag är glad, jag hade gått ner 0.4kg sen igår, jippii
Soppa kuren är sista dagen imorgon.
Sen är det helg då ska jag äta "normalt" sen må-on kör jag en 3-dagars diet sen helgen(4dagar) vanligt....osv. ska prova vad min kropp säger om det.
Men sb ligger ju i skallen, inget socker, stärkelser/sirap...Godis...osv.
Hej!
Oj, nu är jag jättehungrig och supersugen på godis och sötsaker, hoppas bara att jag kan hålla mig. Jag fattar inte att jag har så dålig karaktär, varje gång jag blir så sugen så tänker jag bara på att jag måste ha saker... Förstår inte varför jag inte kan låta bli... Måste träna på det. Vi ska på teater ikväll också och det vore så gott med nånting... Men jag ska försöka låta bli!!!
Halla tjejer!
Vad bra att det gar sa bra for er!
Sjalv vet jag inte vad som har hant, efer lopningen igar sa pajjade ryggen. Jattekonstigt, for jag har aldrig haft problem och gillar inte att stalla diagnos pa mig sjalv, men hela ryggen ar helt sned och jag kan inte boja at vanster, hoger eller framat. Tog det jattelugnt igar, smajaggade i 40 minuter. Min pojkvan fick massera men det gjorde bara mer ont....
Ska kla mig valdigt varmt idag och bara promenera. Konstigt, fattar inte hur lopningen kan paverka ryggen sadar.
Hursomhelst. For mig gar det val ratt OK, ska ta det lugnt och bara fortsatta pa Fas 2. Det svara ar, som du ocksa sager Brudjojo, ar att bli av med "suget" nar man inte som i Fas 1 har gatt "cold turkey". Luslaste boken igar igen, och vad det galler det sota sa ar det torkade persikor eller blabar som galler. Det ar sa sott sa det krullar sig i munnen, funkar valdigt bra. Annars ar sockerfria halstabletter ratt bra, man har iallafall nagot i munnen.
Det svara ar alkohol tycker jag, det spelar liksom ingen roll vilken alkohol man dricker, man vet liksom med sig att det ar sa oerhort energirikt. Vitt vin smakar apa tycker jag, och rott ger sa mycket mersmak. Ol ar ju inte att tala om, och ska man dricka vodka, som ar kalorisnalt, blir man ju full som en drang...